Yosemite

3 mei 2016 - Las Vegas, Nevada, Verenigde Staten

Jothe en Dieck 3 mei

We werden wakker en we deden eerst kleren aan en we daarna gingen we ontbijten
Daarna gingen Kiedt, Mids, Jothe en Dieck spelen op de rotsen.
En we gingen met de auto naar een bushalte rijden en eerst wilden we met een bus maar dat kon niet dus we gingen eerst een wandeltocht maken en toen we terug waren gingen we eten en daarna met een soort bus een tocht maken.
We dachten dat we beren gingen zoeken maar dat was niet.
En toen we terug waren gingen we gelijk in de auto en naar BekersField om een tussenstop te maken voor Las Vegas.

Yosemite

Wow dat is nog eens wakker worden .... omdat we in het donker waren aangekomen hadden we geen idee van d prachtige plek waar we terecht gekomen waren.
Het uitzicht op de Half Dome .. de prachtige bomen ... wow !!!

Eerst ontbijten ..... we hebben de tour naar 3 uur verzet maar gaan zo vragen of we niet eerder kunnen gaan . De toch straks naar Bakersfield is ook nog 4 uur en als het verkeer tegenzit dan zijn we weer zo laat in het hotel.

We gaan met de bus naar het Visitor Center , daar staat net de tour van 11 uur klaar maar die was volgeboekt . We boeken onze tour om naar 1 uur en gaan een wandeling maken van een uurtje .  De natuur is adembenemend mooi .... om iedere hoek is er wel een nieuwe aaah wow !! We zien een hoop eekhoorns ... die zich rustig laten bekijken trouwens ... ze zijn wel wat mensen gewend hier .

Na ons rondje lopen we naar het restaurant ... eerst wat drinken en eten en dan op naar de Valley Tour .

Het zonnetje schijnt dus we zitten helemaal top op de open wagen , het is een soort tram . We zitten front row dus kunnen alles goed zien !

We hebben een erg enthousiaste tour guide .... ze verteld de komende twee uur van alles over de omgeving. De prachtige gletsjers en hoe ze ontstaan zijn ....
We zien klimmers op e El Capitan .... erg indrukwekkend om te zien .... brrrr ik moet er niet aan denken om daar aan een touw te hangen ;-)

De kinderen hadden gerekend op het zien van beren maar die lieten zich helaas niet zien .... wie weet komen we die nog tegen in Canada ... we hopen het ;-)

We hebben een prachtige indruk gekregen van de Yosemite Valley .... met bergschoenen kom je hier vast nog mooiere plekjes tegen maar wij zijn helemaal tevreden zo . Deze kan van onze bucket list af ..... op naar Bakersfield