Dag 11 Zanzibar

2 mei 2017 - Nungwi, Tanzania

We hebben wat beter geslapen gelukkig.
Dieck voelt zich nog niet top maar dat was ook nog niet te verwachten hij is behoorlijk verzwakt. We doen het lekker rustig aan hier.

De kids vinden het geweldig hier , wij ook natuurlijk maar we hadden een beetje gehoopt op wat beter weer. We wisten dat het regenseizoen is , maar we hadden gelezen en gehoord dat dit inhield dat er wat buien zijn en verder zou het oke zijn.

Nou het kan dus uren achter elkaar regenen , gelukkig blijft het 31 graden en is de regen warm ... dat is dan nog iets haha . De kinderen hindert het niks en zij liggen lekker in het zwembad . We hebben een soort van prive hotel , op een handjevol gasten na is het leeg hier . Best prima hoor .... lekker rustig !

Het eten is echt fantastisch , de borden zijn zo gaaf opgemaakt en de smaak is ook top ! Dus we genieten absoluut .. het is een prachtig hotel ! Ons huis , Villa 6 is echt mooi ... en groot ... erg groot haha. Het is ff wennen na de kleinere accomodaties om weer van links naar rechts en boven naar beneden te moeten lopen en zoeken als er weer iets kwijt is. Over kwijt gesproken ... de tussenstand is -1 Ipod ... die van Mids is nergens te vinden . Dat krijg je dus als je om de dag je spullen weer in en uit pakt ... althans bij ons kan het dan gebeuren dat er ergens iets blijft liggen.

De kids hebben een geweldige tijd bij de kids club , grappig om te zien dat ze dat zo leuk vinden . Ze hebben nog nooit ergens geslapen waar een kids club is volgens mij . De nanny van de kids club is super aardig en helemaal happy dat er uberhaupt kids zijn haha . Ze doen echt van allerlei leuke dingen . Vliegers maken en daarmee over de Jetti rennen .. vervolgens 3 van de 4 vliegers die in zee verdwijnen ( sorry vissen !! We hopen dat ze aanspoelen met de vloed ) Spelen spelletjes, verven etc ! Helemaal leuk !

We gaan s'middags lunchen op de jetti, de jetti is een lange houten pier in zee .... echt super gaaf gemaakt. Er is een visrestaurant en een bar, waanzinnig natuurlijk zo in de zee. Het eten is er wederom geweldig ! We kiezen wat verschillende soort tapas gerechtjes vooraf en als hoofdgerecht eten we kreeft . TOP !
Als dan blijkt dat het dessert churros is zijn de kids helemaal happy haha .

Als we op de jetti aan het eten zijn komt er weer een tropische regenbui over , bizar hoe groot die druppels zijn . Gelukkig staat de wind goed en blijven precies droog.

Als we klaar zijn met eten is het gestopt met regenen en lopen we naar de bar voor een lekkere cappucino .... life is good !

De kids gaan terug naar de kidsclub en wij lopen langs de spa , helaas is de agenda vol dus geen massage vandaag. Jammer maar helaas , dan maar relaxt een boekje lezen. We lopen eerst langs de excursie balie , nu Dieck zich wat beter voelt durven we het wel aan om buiten het complex te gaan . En na 3 dagen " binnen" zitten zijn we wel toe aan een uitstapje.

Er zijn een aantal dingen die we kunnen doen als het weer het toelaat en we besluiten om 2 excursies samen te koppelen. We gaan naar een spice farm , Stonetown en met een bootje naar Prison Island.

Nu hopen dat de zon morgen een beetje wil meewerken ;-)

We hebben nog nagevraagd of we met de whale sharks kunnen zwemmen , Dieck wilde dat graag ( stond ergens in een boekje dat het hier in de buurt kan) . Maar helaas die beesten schijnen ivm migratie momenteel niet in de buurt te zijn, Dan gaan we dat maar niet uitproberen , we moesten dan met een vliegtuig naar een andere eiland .

We hebben een relaxte middag en genieten tussen de buien door van de zon ;-)

S'avonds mogen we heel vervelend weer gaan eten ... en het is weer lekker !