Dag 13 Zanzibar , Zalu Essque en de schildpadden

5 mei 2017 - Nungwi, Tanzania

We worden wakker ... het regent ... het begint soort van te wennen ... nou ja nee eigenlijk niet ... we hoeven echt geen strak blauwe lucht( nou ja graag wel dus haha ) maar droog .... ja graag !

Het is zo relaxt om een huis voor onszelf te hebben ... de kids slapen goed ... en wij dus ook .. afgezien van die muggen die ons vannacht geplaagd hebben . Vanavond maar eens beter sprayen .

We gaan ... weer eten .... heel vervelend hier dat we steeds mogen aanschuiven .
We gaan voor pannenkoeken ... en genieten van het buffet !

Na het ontbijt gaan de kids bijna hollend naar de kids club ... gisteren waren we er niet dus ze hebben de nanny gemist ! Wij maken een stop bij de spa .... eens zien of we vandaag een duo massage kunnen reserveren . Yes dat kan .. om 14.30 zijn we aan aan de beurt ... mooi na de lunch !

We lopen naar de kids club maar de kids komen al aangelopen ... ze willen naar het schildpadden aquarium . Het is inmiddels weer droog ... YAY ! Dus we besluiten met zijn allen te lopen . We willen eerst over het strand maar het blijkt al hoog water te worden dus we gaan via de straat.

Het schildpadden aquarium is een rescue center , de schildpadden die hier verblijven worden eens per jaar , op 20 februari met bootjes uitgezet in zee. Er wordt een heel feest van gemaakt samen met locals en toeristen.
Het is een beetje een provisorisch gebeuren maar super dat zij dit werk doen , de jongen die ons de uitleg gaf was echt vol van het project . Mooi om te zien !

De grotere schildpadden mochten worden aangeraakt en gevoerd .... helemaal leuk natuurlijk !

Na de rondleiding lopen we weer terug naar het hotel , onderweg komen we een jongen tegen die mooi houtsnijwerk verkoopt . We bestellen wat sleutelhangers en een magneet (what else ) bij hem en hij belooft ze bij ons hotel af te geven,

Terug bij het hotel aangekomen trekken we de zwemkleren weer aan en nemen een duik in het zwembad ... morgen toch ook nog maar eens in de zee zwemmen dat is er nog niet van gekomen ! Na het zwemmen nog maar eens een cocktail en wat sommaties bestellen en dan gaan we douchen en omkleden. Op naar het diner , ja het leven is erg zwaar hier .... beetje zwemmen en verder met name eten en drinken ;-)