Laatste dag San Fransisco

2 mei 2016 - Las Vegas, Nevada, Verenigde Staten

We hadden geen internet in Yosemite dus het verslag van gisteren komt eerst ;-)

Wakker geworden rond 7 uur ... de laatste dag SF is aangebroken , tijd om de spullen weer in te pakken . Best knap hoe je in een paar dagen een hotelkamer op stelten kan zetten haha . Maar goed even een uurtje alles weer op zijn plek en we zijn klaar voor vertrek. Eigenlijk hadden we om 3 uur een tour geboekt in Yosemite maar het is gisteren niet gelukt om naar Sausalito te gaan en dat willen we graag nog zien dus we boeken de tour naar dinsdag.

Bepakt en bezakt vertrekken we naar Sausalito ..... we hebben een route om de stad heen zodat we niet door de drukte hoeven . Na 40 minuten rijden we voor de laatste keer over de prachtige Golden Gate Bridge . Dag SF wat hebben we genoten .... dikke aanrader deze stad .... zeker met kids ook echt onwijs leuk ! Zoveel te doen en te zien ... echt top !

Sausalito is echt een leuk dorpje ... er hangt een artistiek sfeer met mooie winkels , een gigantische jachthaven en veel restaurantjes . Wij gaan lunchen bij The BridgewayCafe . Goede keus want we hebben erg lekker gegeten ... en goede cappuccino op ... dat valt hier nog niet altijd mee haha

We lopen nog op het gemak een rondje door het dorpje en vertrekken dan naar Yosemite . De rit zal zo'n 3,5 uur duren dus hop ... en route !

We zijn nog geen uur op weg of we rijden in een gigantische file ..... de twee banen naast ons rijden nog weg . Express Lanes ..... ik zoek even op wat dat inhoudt .
Voor deze lanen heb je een speciaal vignet/abbo nodig en dit wordt gecontroleerd door middel van camera's boven de weg . Die hebben we inderdaad zien hangen ... maar goed we rijden nu al een uur en we komen echt amper verder . Eens zien of er iets staat over de hoogte van de boete ..... Oké dan .. die is volgens deze site USD 25 voor de eerste overtreding . Nou bring it on .... wij kiezen de Express Lane ... hier betalen we graag 25 dollar voor als we de komende uur de auto's zo voorbij rijden .
Helaas staat het daarna op de Express Lane ook vast .... er was een groot ongeluk gebeurd zien we later als we langs een uitgebrande truck rijden. Laten we maar niet klagen over het oponthoud en blij zijn dat wij veilig onderweg zijn.

Na bijna 3 uur file rijden .... kunnen we weer gas geven .... Yosemite here we come :)
Uiteindelijk rijden we de bergen in ..... bocht na bocht na bocht ..... de afgronden zijn gigantisch . Het uitzicht ook ... echt adembenemend mooi !

Helaas komen we door het oponthoud in het donker aan bij ons hotel , Half Dome Village , Yosemite .
We poetsen onze tanden en duiken snel ons bed in ... morgen weer een nieuwe dag !

Fototoestel heeft kuren .... zal later nog wat foto's van mijn iphone uploaden