USA & CANADA 2016

29 april 2016 - San Francisco, California, Verenigde Staten

Vrijdagochtend Amsterdam Schiphol
We zitten aan het ontbijt ... Hebben afgelopen nacht in het Yotel geslapen . Een ideale oplossing om de drukte van de security te ontlopen s morgens.

Gisteravond was het ook druk ivm extra security checks op een vlucht naar Istanbul. Maar uiteindelijk zijn we aangekomen in het Yotel . We hebben heerlijk geslapen en vanmorgen hebben Dieck en ik de koffers uit de lockers gehaald en ingecheckt . Gisteravond hadden de dames bij de KLM gezegd dat dit geen probleem was .  Maar helaas was het een heel gedoe ... Ik had eigenlijk terug door de douane moeten gaan en Patrick en de andere kids te gaan halen zodat zij hun eigen tas konden inchecken . Maar gelukkig konden Dieck en ik de 4 tassen samen inchecken door de twee met bijbetaling als extra bagage in te checken. Het zou ook eens soepel gaan haha .... daarna met Dieck door de douane ..Mevrouw is dit uw zoon ( handig die verschillende achternamen ) eh ja hoor .... en waar is de vader .... nou die ligt nog in bed hier 100 meter verderop . Op vertoon van Patrick zijn paspoort en de belofte dat we de volgende keer een verklaring mee zouden nemen was het akkoord en mochten doorlopen !

Op naar de gate .... daar aangekomen blijkt dat er een technisch probleem aan boord is waardoor we nog niet kunnen vertrekken . Het probleem blijkt een overstromende toilet te zijn .. gelukkig nog met schoon water haha . De piloot geeft aan dat het onbekend is wanneer het probleem opgelost zal zijn .Maar het blijkt allemaal erg mee te vallen en na een half uur beginnen we gelukkig toch met boarden . Er is extra kerosine getankt dus we gaan vol gas op naar San Francisco .

Vrijdagavond Emeryville

Na een geweldige vlucht .... de tijd is echt voorbij gevlogen , kids hebben zich echt super vermaakt . Filmpjes gekeken , boekjes gelezen en lekker gegeten .
Zien we de Golden Gate bridge verschijnen ... we zijn er !

Na een rij bij de douane kunnen we onze bagage op gaan halen .. gelukkig alle tassen zijn aangekomen. De tas met de 5 mei feestartikelen gelukkig ook :-))) Die kwam als allerlaatste .. zul je altijd zien .

Met de airtrain op naar de autoverhuur ... we mogen zelf een auto uitkiezen en gaan voor een vertrouwde Dodge Caravan .. we weten dat daar voldoende bagage inpast ;-)

De weg naar het hotel is ook zo gevonden we rijden over de Bay Bridge en zien de Golden Gate em Alcatraz al liggen . Na wat file rijden komen we aan bij ons eerste hotel Hyatt House in Emeryville . Helemaal leuk .. de ligging is super .. we kijken zo naar de baai van San Francisco . In de directe omgeving is van alles te doen dus we hebben de spullen neergezet ( en van twee tassen zo'n beetje alle kleding kunnen uithangen want die waren nat ... gelukkig de feestkleren tas niet :-))) ) en we zijn een rondje door de buurt gaan maken.

Nadat we onze amerikaanse wifi hotspot weer hebben geactiveerd gaan we op naar een restaurant .... hamburgers & shakes it is !
Patrick gaat met de kids terug naar het hotel om het zwembad op te zoeken en ik ga nog een rondje winkelen ( what else haha )
Even wat boodschappen gedaan en een rondje van mijn favoriete winkels .. we zitten echt super hier ... de Starbucks , Gap , Target en Marshalls zitten om de hoek !

Om 23.00 vallen ook mijn ogen dicht en ga ik terug naar het hotel ... iedereen slaapt al dus ik ga ook naar bed . Ben inmiddels ruim 24 uur wakker.... dus wel toe aan wat slaap . Morgen naar de walvissen op zoek .... zin in !!!

Jothe's blog  vrijdag 29 april

Het is vandaag vrijdag net van jet vliegveld weg en we zijn bij het hotel en we heben net wat eten op  en we gaan zwemmen na het zwemmen gingen we slapen.

We hebben er allemaal super veel zin i