Amish & op naar Maryland

13 augustus 2018 - Lancaster, Pennsylvania, Verenigde Staten

Eigenlijk wil ik dit heerlijke bed niet uit maar het is al 9 uur en ze denken hier op de boerderij zometeen dat we niet meer aan het ontbijt verschijnen .

Kiedt was om 7 uur al even wakker en kwam vertellen dat het ontbijt al klaar was ;)

Mids wordt wakker en zegt dat hij graag wil gaan helpen met melken , hem maar even uit die droom geholpen . Die zijn uren geleden al gemolken !

Snel douchen , aankleden en ontbijten !

Glenda heeft een heerlijk ontbijt voor ons klaargezet ! Verse muffins, broodjes  en heerlijk fruit !  Glenda heeft nog wat tips voor wat we in de omgeving kunnen doen . We willen graag een Amish shop zien . Als ze verteld dat je vlakbij een rit kunt maken met een Amish buggy zijn de jongens enthousiast en willen ze dat graag dus daar gaan we zeker even langs .

Wij zetten de tassen terug in de auto , Mids en Kiedt gaan bij de kippen kijken en komen met een mandje vol eieren terug . De geraapte eieren mogen we meenemen , die gaan straks dus mee naar Jolanda en Frank . Hopelijk komen ze heel aam ;)

Dan is het tijd om afscheid te nemen , Mids vind het lastig om de poesjes achter te laten ... kunnen we ze echt , echt niet meenemen ? Helaas ... dus hij brengt ze naar de stal terug .

De jongens hebben onwijs genoten van deze tijd op de boerderij . Wij zelf ook trouwens , het was onze eerste AirBNB ervaring en die is prima bevallen !

Was ook prettig dat de andere gastenkamer niet bezet was , we hadden de hele bovenverdieping nu voor onszelf .

Op naar de Amish shop , vlakbij de boerderij is er een waar Glenda zelf ook graag komt . Ze verkopen er fruit, groente zelf gemaakte jams, gebak etc .Ook de bekende Amish quilts liggen er in allerlei kleuren . Leuk om te zien wat ze allemaal aan handwerken maken .

We vervolgen onze weg naar Abe’s Buggy rides . Volgens Glenda is dit een kleinschalig familie bedrijfje .

Achter een woning is een klein boerderijtje met wat dieren en een aantal buggy’s waar rondritten mee gemaakt worden .

We kiezen voor de 3 Miles route , onze koetsier is een super vriendelijke man .

We maken een leuke rit door het achterland van Bird In Hand , gelukkig rijden we niet te lang langs de drukke wegen . Echt eng hoe hard auto’s en trucks langs de buggy komen rijden .

De drukke straat oversteken was ook een heel gedoe , moet er niet aan denken dat je dit dagelijks moet doen . Nu hebben ze wel ervaring natuurlijk en kunnen ze goed inschatten  wanneer ze kunnen oversteken .

Ik zou er waarschijnlijk de halve dag over doen om de weg over te gaan ;)

Onze koetsier verteld honderduit over zijn paarden en is erg geïnteresseerd in de Nederlandse paardensport . Ik laat hem een foto zien van een vierspan waar wedstrijden mee gereden wordt in Nl . Als we later terug zijn op de boerderij vraagt hij of hij nog meer plaatjes kan zien op dat apparaatje. van me ;) . De Amish maken eigenlijk amper tot geen gebruik van moderne technieken . Ik zoek wat filmpjes op en laat zien wat Anky van Grunsven doet met de paarden. Hij vind het prachtig om te zien en snapt er niks van dat iemand een paard op muziek wil laten dansen :)

Mids en Kiedt gaan naar de geitjes , je kan bakjes brokjes kopen voor 25 cent om ze te voeren . We drinken nog wat en stappen de auto weer in .

We rijden voor de lunch langs Dieck zijn favoriete restaurant .... we hebben 5 weken geleden beloofd dat we er langs zouden gaan en tot nu toe is dat er nog niet van gekomen .... dus Wendy’s it is ;)

Heerlijke culinaire keuze haha !

Dan is het op naar de volgende staat .... Maryland it is ! We gaan eerst even inchecken en onze spullen afgeven bij ons hotel en dan door naar Frank & Jolanda . Zij wonen sinds 2 jaar in Middletown , het is in de buurt dus gezellig dat we nu langs kunnen gaan .

We zijn rond half 4 in het hotel , snel de spullen in de kamer en op naar Middletown ! Het is bijna 2 jaar geleden dat we bij hun op bezoek waren hier , maar Kiedt weet zich nog goed te herinneren dat ze een hele toffe basement hebben !

Vorige keer kwamen we aan in het donker nu het licht is , is het leuk om wat meer van de buurt te kunnen zien .

Na een gezellige avond met BBQ, ijsjes en uno rijden we terug naar het hotel !

De kids gaan slapen en wij pakken de tassen opnieuw in ! Een tas voor de komende dagen in Pittsburgh, handig om daar niet  alle tassen uit de auto te hoeven halen :) Nog een was in de hotel

laundry en we zijn klaar voor vertrek !

Alles staat klaar voor het laatste stukje van onze Road Trip .. Pittsburgh !

Perfecte plaats om deze ongelofelijke reis te eindigen .

Tot morgen x

1. Lisette:
    15 augustus 2018
    Veel plezier deze laatste dagen. Het is echt een gave reis geweest zo te lezen. Top
  2. Bidi:
    15 augustus 2018
    Dit was wel weer een hele bijzondere ervaring bij de Amish, nog veel plezier voor de laatste dagen.xx
  3. Opa & Oma:
    15 augustus 2018
    Wat een bijzondere ervaring is dit geweest.
    Nog hele gezellige dagen. Wij hebben genoten van alle leuke verhalen. Groetjes 😘😘
  4. Eva:
    16 augustus 2018
    heel tof om te zien hoe die Amish leven.. En je had toch best een katje voor Frank & Jolanda mee kunnen nemen als kadootje? ;-)