van Vegas naar Grand Canyon

6 mei 2016 - Grand Canyon National Park, Verenigde Staten

We zijn weer online.....

Tijd dus om de belevenissen van de afgelopen dagen op te schrijven..

Bye bye Vegas.....

Na het ontbijt rijden we naar The mirage , even een kijkje nemen bij de witte tijgers en leeuwen van Siegfried & Roy .Helemaal achterin het complex vinden we The Secret Garden; het leeuwenverblijf en het dolfijnen habitat .

Nadat we entree betaald hebben gaan we op zoek naar de witte leeuwen .. en tijgers en dolfijnen . The Secret Garden is maar klein dus we hebben ze snel gevonden ... de dolfijnen vind Mids erg leuk ... volgens hem kunnen we die best 1 in het zwembad thuis doen . Oké inpakken die Flipper ;-)

De dolfijnen doen nog een mini voorstelling en dan gaan we snel naar de tijgers terug want daar komen om 12.30 de welpen naar buiten . Wat een schattig gezicht ... de welpen zijn 9 maanden oud .. niet heel klein meer dus maar super speels dus tof om te zien . We doen nog een rondje langs de grote tijgers en leeuwen .. toch echt bijzonder die witte kleur ! De uitgang is uiteraard .. via de giftshop , van het zakgeld worden nog wat tijgers en een panter gekocht.

Eerst even langs The MGM want daar staat nog een tasje met wat spullen van de wedding 2.0 die we in de tas van Babiche hadden laten zitten. Mike en babs zijn helaas al weer terug naar Pittsburgh . Wij gaan op naar Fremont street , de oude strip van Las Vegas.

We zijn snel uitgekeken op Fremont Street , het is vergane glorie . Op wat derderangs straatartiesten , een hoop bedelaars en wat toeristen na is het er als we het vergelijken met " The Strip" erg rustig. We lopen de oude strip af op zoek naar een leuke eettent .... dat valt nog niet mee maar gelukkig komen we op het eind een diner tegen waar we het wel aandurven om te gaan eten . Het blijkt een prima keus dus we genieten van een lekkere lunch . Nu is het tijd om de auto weer op te zoeken en richting Grand Canyon te gaan ... ik gooi nog een dollar in een automaat ... je weet t nooit maar helaas geen geluk in t spel vandaag .

Bye Bye Vegas , we hebben enorm genoten . Zeker dat we nog eens terug gaan ... we zijn hier nog lang niet uitgekeken .

De afstand naar Grand Canyon valt mee en na 2,5 uur desert zien het bordje van Meadview .. daar slapen we de komende 2 nachten .

We vinden het adres snel en rijden het terrein van de Grand Canyon Western Ranch op . De kids vinden het direct geweldig , paarden , kalfjes en honden.

We zetten snel de spullen op onze kamer , een super knusse cowboy style cabin .
We hebben de huifkar tocht geboekt om 6 uur dus we drinken wat en gaan richting de stal . Cowboy Jerry en Cowgirl Rose staan ons al op te wachten.
We rijden een uurtje door de omgeving van Grand Canyon , wat een prachtig uitgestrekt gebied . We zien erg veel Joshua Trees en andere bomen waarvan sommige al prachtig in bloei staan. We maken een stop bij de buffalo's , wild zijn ze niet, ze horen bij de ranch en staan in een omheind stuk maar dat mag de pret niet drukken we hebben ze gezien. Oh en geroken .. Mids vind ze maar stinken .
We krijgen een glaasje champagne en voor de kids is er sprite .... we maken wat foto's en daarna rijden we langzaam terug naar de ranch .

We eten op de ranch en daarna op naar het kampvuur voor het dessert .... s'mores !!
Cowboy Dave heeft de gitaar bij en onder het genot van Gin Tonic, Bier en s'mores hebben we samen met de andere gasten een super gezellige avond ! Mids is al dikke vrienden met Copper , een van de ranch honden. Het is genieten van de ruimte hier .

De kids gaan naar bed en wij blijven nog even zitten .. het kampvuur is bijna bij ons voor de deur dus dat was ideaal ze konden ze naar ons toelopen .

Liefs

1. Maddy:
    9 mei 2016
    geweldig, ik ben jaloers, nog veel plezier