Grand Canyon , Western Ranch

7 mei 2016 - Grand Canyon National Park, Verenigde Staten

Na een koude nacht ( we komen er s morgens achter waar t juiste knopje zit voor de kachel ... ach ja beter laat dan ;-) ) gaan we ontbijten. De kids krijgen Mickey Mouse pancakes .. patrick kiest een cowboy style ontbijt ... ik ga voor eieren en toast .

Ik heb een buitenrit rit geboekt dus ga naar het ontbijt richting de stallen waar Cowgirl Rose al op me wacht . Sir Charles is al opgezadeld dus dat is handig ... klaar voor vertrek dus . Copper loopt gezellig met ons mee de dessert in , het weer is onverwacht lekker dus het is op en top genieten . Er was regen voorspeld maar daar is niks van te merken , gelukkig maar !

Na een uurtje komen we terug op de ranch , de kids staan al te springen .. zij willen ook graag een rondje rijden . Ze hebben geluk want Rose heeft alle tijd voor een rondje over het erf. Zelfs Dieck meldt zich voor een ritje te paard .... het moet niet gekker worden !

We hebben ons ook aangemeld voor de helicopter vlucht .... nu we er toch zijn willen we de Grand Canyon ook graag goed bekijken. We hadden eerst bedacht om zonder Mids te gaan ( we moeten toch in 2 groepjes ivm de grootte van het toestel) maar hij staat zo te stuiteren dat we hem toch meenemen.

We blijven nog wat bij de stallen , de kinderen hebben het helemaal gevonden en borstelen de paarden en ruimen mest .

We gaan wat drinken en inmiddels is piloot Parker aangekomen op de ranch ... we worden allemaal gewogen ( heb maar niet naar de weegschaal gekeken :-D ) en daarna opgedeeld in 2 groepen . Patrick, Mids en Kiedt gaan eerst ..... spannend !!

Het was zo de moeite waard  !! Sowieso vind ik helikopter vliegen leuk maar boven zoveel moois is echt te gek ! Kids hebben het ook super leuk gevonden !
De Grand Canyon ..... echt adembenemend !

Na de lunch rijden we naar de West Grand Canyon , waar de skywalk is . We zijn er met de helikopter langsgevlogen , het is een glazen boog waar je over kunt lopen en zo de diepte van de Grand Canyon ziet. Nu hoefde ik daar niet overheen maar bij de rand van de Grand Canyon kijken leek ons allebei wel leuk .

Je kunt de GC niet zelf inrijden bij dat punt dus parkeren we de auto en lopen we het visitor center in , eens horen wat de mogelijkheden zijn.
Die zijn duidelijk .. het kost 50 usd per persoon om met de bus naar het uitzichtpunt te worden gebracht en het is 79 usd om de skywalk te lopen . Oké ..... we besluiten dit niet te doen , we hebben vanmorgen het best mogelijke uitzicht genoten vanuit de helikopter. Om 250 dollar ( ja ik kan rekenenen maar Mids is gratis ) te betalen alleen voor een foto vinden we allebei te gek , en daarbij was het ook nog eens slecht weer,

We lopen nog even door de giftshop ( nieuwe magneet , zo leuk om die van alle plaatsen waar we komen te kopen , mijn collectie wordt mooi uitgebreid dankzij deze reis !

Terug op de ranch gaan de kids lekker buitenspelen en wij genieten in het zonnetje van een Gin Tonic.

Het eten was goed bevallen en het is ook wel lekker makkelijk zo dus voor het avondeten melden we ons weer bij het restaurant/receptie gebouwtje .
Tijdens het eten kunnen we weer genieten van de zang en gitaar kunsten van cowboy Dave . Het cowboy sfeertje wat ze hier perfect hebben gecreëerd voelt echt tof !
Na het eten lopen we naar het kampvuur ... het vuur brand al goed en de s mores staan er klaar voor. De kinderen gaan na zo'n 15 s' mores naar bed , ideaal zo voor de deur want ik loop even mee en ben na 5 minuten terug  bij de Gin Tonic en het vuur :-)))))

We hebben wederom een super gezellige avond .... zingen , praten en drinken ... een fijne gemoedelijke sfeer ... geweldige ervaring dit !

We hebben een lange rit naar Anaheim op de planning dus we gaan rond 12 uur ook naar de cabin... waar het heerlijk warm is ;-)

liefs

1. Lisette:
    10 mei 2016
    Echt te gek wat jullie allemaal doen. Ben zeer benieuwd naar alle foto's. Het lijkt wel of jullie al een maand weg zijn zoveel beleven jullie. Super. Wat gaan jullie morgen doen? Of eigenlijk vannacht als wij allemaal liggen te slapen?
  2. Opa & Oma:
    11 mei 2016
    Hoi, weer een hele ervaring rijker. Mooi en meeslepend verhaal. Nu op naar het volgende onderneming. Veel plezier.