Alcatraz and more

1 mei 2016 - San Francisco, California, Verenigde Staten

Rond 6 uur was iedereen wakker .... prima tijdstip :)
We doen het rustig aan en gaan ontbijten in het restaurant beneden , de mevrouw van de omeletten begrijpt niks van onze hollandse namen haha . Heb afgesproken dat we vandaag allemaal Pat heten ;-)

Na het ontbijt pakken we de spullen in en vertrekken richting pier 39 , Alcatraz stat vandaag op de agenda ! Iedereen heeft er super veel zin in .
We zijn mooi op tijd en sluiten aan in de rij voor de 9.30 afvaart.
Het weer is wederom geweldig dus het is genieten in de zon op de boot.

Al snel zien we Alcatraz land in zicht , de overtocht duurt maar een 20 minuten . We waren gisteren met de whale tour ook al langs Alcatraz gevaren maar nu gingen we dan echt aan land.
Bij aankomst kregen we eerst een korte uitleg over hoe en wat op het eiland , de regels en de tours die we konden doen.

We kiezen ervoor om eerst naar de film te gaan kijken een 15 minuten durende samenvatting over de historie van het eiland.
Vervolgens lopen we naar boven waar de audio tour begint , de kinderen konden de tour in het nederlands volgen dus dat was perfect.

De tour duurde zo'n 45 minuten , het was erg indrukwekkend om daar zo rond te lopen en te luisteren naar de verhalen van de bewakers en de gevangenen .

Na de tour hebben we nog een klein rondje over het eiland gedaan en zijn we via de souvenir shop weer naar de boot gegaan . Je mag de hele dag op Alcatraz blijven maar het eiland stond ook erg mooi in bloei en mijn hooikoorts medicijnen waren daar duidelijk niet tegen bestand ;-)

Na aankomst op de pier zijn we wat gaan drinken en de route bekeken naar ons volgende " things to do in SF lijstje" .... de Fortune Cookie Fatory

Aangezien de kaartjes van de Hop on Hop of bus nog in het hotel liggen rijden we met de auto naar Chinatown . We hebben de fabriek al snel gevonden . Wat ontzettend leuk om dit te zien . In een kleine warme ruimte waren twee vrouwen in een knap tempo de gelukskoekjes aan het maken.
De kinderen hebben elk een eigen fortune koekje mogen maken ,super leuk !

De gehele USA consumptie van Fortune Cookies wordt hier geproduceerd , ongelofelijk maar ze waren wel echt heerlijk ! Chocolade fortune cookies .... yummie !!

De kids kregen allemaal een eigen doos met fortune cookies , een van de eerste die Kiedt openmaakte was ;
" You will be successful in the entertainment sector " hahaha .... de volgende die hij openmaakte was dat hij een prijs zou ontvangen voor performances . We gaan het meemaken haha.

Next stop ... Giordano Bros, Jeff de oude roommate van Mike heeft een sportsbar in SF en nu we hier zijn vonden we het natuurlijk leuk om daar een hapje te gaan eten . Het was even rijden maar we hebben het gevonden .. we zijn super vriendelijk ontvangen door Jeff en hebben genoten van het heerlijke eten ! Best turkey sandwich ever !!!! en met een lekkere aardbeien vodka cocktail ernaast .... life is good !
Er was net een belangrijke wedstrijd bezig dus het was een gezellige drukte.

Op ons lijstje stond ook nog het fietsen over de Golden Gate Bridge , helaas is dit vinkje niet gelukt . Het was al wat laat en er stond een sterke wind .... en net de verkeerde kant op ;-) . De twee uur durende fietstocht hebben we dus maar aan ons voorbij laten gaan . Als we nou elektrische fietsen hadden kunnen huren was het anders geweest natuurlijk haha

Wat wel is gelukt ..... de Cable Car Ride .... wat een geweldige ervaring was dat !
We hebben er een behoorlijke tijd voor in de rij moeten staan want er waren meer mensen op het idee gekomen een ritje te maken ;-) Maar het was het wachten waard !

Nadat we door de cable car aan de andere kant van SF werden afgezet hebben we een taxi terug genomen naar Pier 39 . Het was inmiddels half negen dus we zijn weer richting Emeryville gegaan. Dieck en Jothe zijn nog met mij mee naar Target gegaan . We wilden ook nog naar de andere winkels maar die waren helaas al dicht .
Voor  Mids een buggy gekocht bij Target ... we hadden onze buggy niet meegenomen maar voor de afstanden die we afleggen en de ondernemende geest van Mids is het best fijn om hem in een wagentje te kunnen zetten ;-)

Morgen gaan we naar Yosemite .... we zijn erg benieuwd hoe het er daar uit ziet .
San Fransico was in 1 woord GEWELDIG !
Echt enorm genoten van deze prachtige stad er is zoveel te doen en te zien en daarbij het prachtige warme weer ... top !

Nu op naar het volgende deel van onze reis .....

Zondag Alcatraz , door Dieck & Jothe

we gingen eerst met de boot naar het  eiland Alcatraz.
En toen we er waren moesten we luisteren naar de meneer
en die vertelde een verhaal over de boeven die daar waren.
We gingen koptelefoons halen voor een verhaal hoe alles daar ging.
En toen die hadden liepen we een rondje en het vertelde over vroeger hoe het daar ging.
En we gingen een cel binnen en dat was klein zeg.

naar een koekjes winkel en daarna hebben we iets gegeten en daarna gingen we eigenlijk
fietsen maar dat konden we niet meer doen dus toen hebben we  een pretzel gegeten en we gingen ook in een trem een rond je gemaakt en toen gingen Mama en Dieck en Jothe even naar de Target en toen gingen Papa en Kiedt en Mids slapen.

Groetjes Dieck & Jothe

1. Lisette:
    2 mei 2016
    Dat lijkt me zeer indrukwekkend Dieck en Jothe, waren jullie onder de indruk over de verhalen van de boeven?
    Leuk dat jullie hebben gezien hoe de koekjes worden gemaakt en wat had Kiedt er geweldige teksten in. Hoe waren die van jullie?
    Veel plezier morgen, ik ben benieuwd wat jullie dan allemaal gaan meemaken.
  2. Opa & Oma:
    3 mei 2016
    Hallo, wat hebben jullie weer een super dag gehad zo te lezen. Dieck en Jothe jullie hebben de dag goed beschreven , het was wel een hele ervaring op het eiland waar boeven geweeest zijn .erg leuk om jullie blog te lezen. Veel plezier morgen .Liefs en groetjes.