Dag 8 volle dag `Game Drive Serengeti

29 april 2017 - Serengeti, Tanzania

Habari ya jioni,( Goedenavond voor degene die geen Swahili beheersen )

Onze laatste volle dag safari .... wie heeft die tijd toch op fast forward gezet ????

Maar wat zijn we aan het genieten ... we vallen van de ene WOW wat is dit mooi in de volgende verbazing . De natuur ... dat verveeld echt nooit !!!

John stelt voor om op zoek te gaan naar de cheetah ... we moeten hiervoor wel een eindje rijden maar hey wie weet zien we hem :)

Onderweg krijgen we via de walkie talkie te horen dat een vriend van John net bij een leeuwengroep is uitgekomen die een geslaagde jacht hebben gehad. Helaas dus weer net te laat voor de jacht zelf maar we gaan snel kijken wat ze gevangen hebben.

Het is een kleine groep leeuwen , ze hebben een gnoe te pakken gekregen , deze beesten zijn de makkelijkste prooi .. niet de slimste beesten ook hebben we begrepen. Ze lopen een beetje dommig met de zebra's mee en als zij gaan rennen denken ze eh oke .. whats up ?? Oh leeuw aaaah ... rennen .. en sommige doen dat dus
net te laat ;-)

Het is toch een bijzonder tafereel zo'n leeuw die een karkas aan stukken scheurt ... zijn kop volledig onder bloed .. erg smakelijk is het niet maar ik heb het idee dat zij daar anders over denken ;-)

Even lijkt het alsof er nog verder gejaagd gaat worden maar na een tijdje blijkt dat ons geduld niet beloond gaat worden .... ze zijn volgevreten en lui ! Die gaan voorlopig niks anders doen dan uitbuiken onder de boom !

We rijden verder en komen onderweg nog Thomson gazelle's , Pumba's ( die blijven de kids echt te grappig vinden ... hup staartje recht omhoog en gaan ! ) We komen langs een poel met hippo's die we ruiken voordat ze gespot hebben .... ugh wat stinken die beesten ! Niet gek als je de hele dag in het water ligt.... daarin poept en plast.... en er alleen uitkomt om s'nachts gras te gaan eten. We hebben toevallig een foto kunnen maken van een hippo met een drol op zijn neus ... bah haha

Ook spotten we de topi ... wat een grappig beest zo met die blauw grijze vlekken (foto volgt;-) ) en de

We bevinden ons op een gegeven moment in de the middle of nowhere.... daar waar de cheetah gevonden zou kunnen worden . Maar helaas ... het is ons niet gelukt om dit mooie beest te spotten. Het blijft toch een soort kans spel een game drive .. en eerlijk is eerlijk dat maakt het ook wel zo leuk ! Jothe vroeg toen we de eerste game drive gingen maken of we een kaart kregen waar de dieren te vinden zijn ( we hebben een abonnement op de Beekse Bergen vandaar ;-) .... dat abonnement kunnen we nu trouwens wel opzeggen he want daar is nu niks meer aan natuurlijk ;-) ) Maar juist het niet weten waar de dieren zijn .... en de spanning of je ze gaat spotten ... dat maakt het zo gaaf !

En de omgeving waar je bent .... is gewoon te gek ! Er is altijd wel iets te zien .... love it ! We gaan picknicken onder een boom ..... we blijven in de auto ( want je weet nooit wie er ineens kan opduiken ) , de mannen maken een snelle sanitaire stop. Jothe en ik hoeven gelukkig niet want met je billen boven die bosjes hangen waar wie weet wat uit kan komen is toch niet echt relaxt hahaha . Wij wachten wel tot we in de bewoonde wereld zijn ;-)  De lunch bevalt vooral de kinderen erg goed .... naast wat stukken kip en brood is er ook een reep chocolade  en een stuk cake ! De dag ervoor was er een boterham met avocado aangetroffen ... dat vonden ze toch echt minder haha.

We zien na de lunch een gnoe jong wat zijn moeder en de rest van de groep is kwijt geraakt... sneu omdat je eigenlijk zo goed als zeker weet dat hij binnen korte tijd een maaltijd zal zijn voor de bijv hyena's of de cheetah ( die er namelijk vast wel in de buurt zat maar gewoon erg goed is in verstoppertje spelen )

We rijden terug naar een ander gedeelte van de Serengeti , het blijft bizar dat het landschap zo veranderlijk is .. van vlak naar " ineens" een heuvel .... en prachtige rotsen die door eruptie zijn ontstaan . Echt gaaf allemaal ! Ik zei al tegen John dat het soms nep lijkt zo mooi is het !

Onderweg blijkt maar weer eens dat John echt Eagle Eyes heeft ... van een bizarre afstand spot hij een luipaard in de boom . Zelfs met de verrekijker moest ik 3 x kijken waar hij precies zat ...  Was wel gaaf om nog een luipaard te mogen toevoegen aan ons gespotte dieren lijstje .

We komen ook een giraffe en een pasgeboren giraffe jong tegen , de navelstreng zat nog aan zijn buik dus hij kon niet ouder als een week zijn dacht John. Erg schattig !

Het is alweer bijna 4 uur ... echt zoals ik al zei .. ongelofelijk hoe snel de dagen hier gaan . We hebben vandaag vanaf 9 uur in de auto gezeten ... de kids hebben het super goed gedaan ... zo nu en dan even op de ipod maar verder... enthousiaste koppies als we weer een beestje hebben gespot! Om de beurt gaan ze bij John voorin .... dat is helemaal te gek natuurlijk ! Oh en ze vallen ook wel eens in slaap .... het hobbelt ook zo lekker , moet toegeven dat mijn ogen soms ook dicht vielen . Maar om vervolgens heel snel weer open te gaan want ik wil niks missen van deze fantastische rit !

Ik vergeet vast een hoop te vertellen .... we hebben echt veel gezien vandaag .... ontelbare gnoes , de grote buffels ... een geinige groep Bavianen ... die lekker larven uit een boom aan het snacken waren en elkaar aan het pluizen . We hebben olifanten gezien , en een groep thomson gazelle's die met elkaar aan het vechten waren .... dat ging er best heftig aan toe ...John vertelde dat ze soms dood gevonden worden .. met de geweien in elkaar en gebroken nekken .  Ook de grant gazelle hebben we gespot met de mooie lange hoorns.  En ik ben er vast nog een hoop vergeten ...
Oh en onderweg naar de lodge stopt John ineens ... een schildpad naast de kant van de weg ... daar zijn ze weer.. die Eagle Eyes haha

Het was een geweldige dag ! Morgenochtend vroeg maken we onze allerlaatste game drive en stappen we om 10.45 in het vliegtuigje naar Zanzibar.
We gaan John en deze waanzinnige natuur missen .. maar gaan ook absoluut genieten van een weekje zon zee en strand !

Nu op naar het diner .... het buffet van gisteravond was erg lekker ... dus we laten ons nog maar eens verwennen .

Tot morgen

1. Maddy:
    29 april 2017
    Wat geweldig, ik wil zo ook weer terug. Geniet er van. Zanzibar is ook leuk, maar totaal anders.
  2. Opa & Oma:
    29 april 2017
    Weer een dag om niet te vergeten. Natuur en dieren blijft toch heel bijzonder. Vooral als je ze zo in de natuur gaat spotten geweldig.Jammer voor jullie dat deze week zo snel voorbij is gevlogen . Maar nu op naar Zanzibar,ook daar zal het zeker op een andere manier genieten zijn . Nog een hele gezellige week XX
  3. Ingeborg Verhulst - Cardon:
    30 april 2017
    Wat een geweldige eerste week hebben jullie gehad en de Big Five gespot wauw !! En nu lekker relaxen op Zanzibar ☀!!
  4. Bidi:
    30 april 2017
    Mireille, bedankt voor je geweldige verslag deze week. Echt heel erg leuk om zo mee te genieten van jullie belevenissen. Veel plezier komende week en lekker uitrusten en alles een beetje verwerken. Fijne tijd nog.