Dag 7 ... op naar de Serengeti

28 april 2017 - Serengeti, Tanzania

Na een rustige nacht , de wind was gaan liggen dus geen flapperende tentdoeken deze keer , zijn we nadat de tassen weer waren ingepakt gaan ontbijten .

We nemen afscheid van Joris & Marise , Patrick gaat waarschijnlijk wat met Kicks's N Sticks hier iets doen dus we zullen ze vast nog eens spreken . Dennie de manager komt met zijn schattige dochtertje Destiny ook gedag zeggen . Mids probeert nog een van de ridgebacks mee de auto in te nemen , helaas dat gaat niet lukken ;-)

Het heeft geregend deze morgen , de eerste regen die we meemaken in deze regenperiode en het is van korte duur dus so far mogen we niet klagen. Het tegenovergestelde trouwens want het is overal heerlijk rustig . Als we van John horen hoeveel jeeps er in de zomer door de parken rijden...ugh .. en als er een leeuw wordt gespot je daar met 40 auto's om heen staat . ( en ik vind 4 jeeps al irritant haha )

We rijden richting de Ngorongoro ... het is niet zo mistig dus we kunnen nog even genieten van een fantastisch uitzicht !! Wat is ze mooi <3

En dan ..... op naar de Seregenti ... oh my ... over road trips gesproken .... we hebben zo'n 6 uur over onverharde wegen gereden. Alles trilde en schokte ... bizar ! De rest ging over zandpaden heen .... dat is ook met kuilen en bulten maar die keienweg ... wow echt heftig ! We lunchen vlak voor de ingang van de Serengeti op een picknick plaats , we komen er het gezin tegen wat ook in Rhotia Valley verbleef dus dat was weer even gezellig met de kids !

Als als je door de poort van de Serengeti rijdt ben je de weg er naartoe weer vergeten ...wat  mooi ! Een uitgestrekt landschap .... zo ver als je kunt kijken .

De eerste dieren worden al vlug gespot .... Giraffes , Zebra ... heel veel impala's
We zien de migratie van de Gnoes .... echt zo ontzettend veel bij elkaar . Helaas te ver weg om een goede foto van te maken  maar door de verrekijker was het erg indrukwekkend !

John a.k.a. eagle eyes .... stopt ineens en draait een pad op ... YES !!! Het luipaard ..onze BIG FIVE is compleet !! Wat onwijs gaaf om dit prachtige beest in het wild te mogen bewonderen . We maken wat mooie foto's en rijden weer verder .
Het landschap is zo veelzijdig ..... het gaat van vlak naar heuvelachtig , er zijn bomen en hele kale vlaktes . De rotsen die her en der uit de grond verschijnen zijn prachtig ! Soms lijkt het net alsof je naar een film set kijkt .... alsof het niet echt is .

We rijden verder en net als John zich afvraagt waar de leeuwen toch gebleven zijn ... zien we ze .... en hoe ..... we zien er eerst eens stuk of 5 en als we dichterbij komen blijkt dat de groep uit 22 leeuwen bestaat . WOW !!!

Een aantal ligt nog te genieten van het karkas van een baby gnoe, de rest heeft waarschijnlijk de grote gnoe opgegeten want die liggen allemaal uit te buiken .
Jammer dat we "the kill " net gemist hebben maar dit is ook al echt bijzonder om te zien . Het is een prachtige groep dieren , er is 1 volwassen leeuw en verder bestaat de groep uit een aantal leeuwinnen en jonge leeuwen . Een van de leeuwen is gewond ,hij heeft een flinke beet op zijn achterlijf.

We rijden weer een stuk verder en zien dat een aantal jeeps onder een boom staan .... John zegt dat ze vast een luipaard aan het bekijken zijn ... en idd ! Wat een geluk we zien ons tweede luipaard op de eerste game drive in de Serengeti <3

Dit is een grote mannetjes luipaard .... hij ligt enorm relaxt uit te buiken .... het is bijna schattig haha . Zo'n enorm beest wat hoog in de boom wat ligt te bungelen .
(uiteraard een hoop foto's gemaakt die komen eraan !! )

We zijn op weg naar de Serena Lodge ... de tijd gaat zo snel hier ... en voor je het weet is het donker . Het laatste stukje naar de lodge heeft John een kortere route maar dan moeten we wel het dak en de ramen dicht doen . We komen door een stuk Tsee Tsee vlieg gebied . Yeiks .... die zien we liever niet meer terug dus hop snel alles dicht ! Bizar om te zien hoeveel van die beesten om de auto heen vliegen ... we krijgen er alsnog 2 binnen maar die hebben we gelukkig snel te pakken !

De lodge is prachtig ! We zitten in een leuk rond hutje , we hebben 3 kamers . Twee met een verbindingsdeur en een kamer er bovenop. Het uitzicht is waanzinnig ! Kan niet wachten tot de zon opkomt ! Dat moet super zijn .

Het zwembad wordt als eerste uitgeprobeerd .... daar hadden ze wel zin in na de lange hobbelige stoffige rit van vandaag ;-)

Het buffet diner bevalt de kids ook prima ....lekker om zelf te kunnen kiezen .
Na het eten krijgen we nog een prive optreden van een van de werknemers , hij zingt een mooi liedje in het shwahili . Geen idee waar het over ging maar hij had een mooie stem haha

De foto's komen eraan :)

1. Francien:
    28 april 2017
    Wat schrijf je leuk Mireille, wat een fantastische vacantie is dIt, leuk dat wij mogen meegenieten.
  2. Suzanne:
    28 april 2017
    WoW wat ervaring zeg! Een nieuwe uitdaging voor je, reisblogger worden! Heel veel plezier op het vervolg van de reis! Ik wil kicks 'n sticks daar wel oppakken hoor Liefs suus
  3. Opa & Oma:
    29 april 2017
    Dag zeven was voor jullie weer een top dag met veel bijzonderheden. Vooral het spotten van het luipaard geweldig. Nog veel plezier. Knuffel voor de kids.xxxxxx