Dag 6 Ngorongoro

27 april 2017 - Ngorongoro Conservation Area, Tanzania

Het was een vroegertje deze morgen en dan geen vogels of leeuwen die ons wakker maakte maar een doodgewone wekker ;-)

Het was wel een onrustige nacht , andere geluiden en best veel wind dus klapperend tentzeil. Maar goed ...we worden wederom in een prachtige omgeving wakker !

We ontbijten om 06.00 uur hebben we afgesproken met John , zodat we om 6.30 naar de krater kunnen gaan. Uiteindelijk zitten we om iets voor 7 in de auto ..

Het is erg mistig en vochtig ... we hebben voor het eerst lage broeken en een vestje aan sinds we hier zijn . Het heeft afgelopen nacht wat geregend maar nu gelukkigh droog. De weg is namelijk niet echt dat je denkt top en als hij echt nat zou zijn is het een grote glijbaan vrees ik .

Na een 40 rijden komen we aan bij de krater , John gaat ons aanmelden en wij nemen een kijkje in het informatiecentrum. Leuk voor de kids ook om te kijken welke dieren er allemaal in de krater leven.

En dan .....gaat het gebeuren ... het is nog erg mistig dus we zien nog weinig ... maar John zegt straks in de krater schijnt de zon ..oke ff geduld dus ;-)
Het dak mag weer omhoog ... het spotten kan beginnen ... ons doel vandaag... de Rhino .... de enige plek waar we dit lid van de big five kunnen spotten is hier in de krater dus goed kijken.

Een van de eerste dieren die we (nou ja "we" John a.k.a Eagle eyes dus) spotten is .... een leeuwin met 2 welpjes <3 Wat fantastisch !!!!!! We blijven haar een beetje volgen ...genieten om op deze prachtige plek naar ze te mogen kijken .

We rijden door , verder de krater in  en zien ; Gnoes, Buffalo , impala's , Thomson gazelle,een aantal mooie vogels , oude olifanten en zebra' s.

John blijft aandachtig rondkijken en dan HOPPA !!!!! de neushoorn echt wat een bofferds zijn wij !!! Wat een prachtig imposant beest! De neushoorn leeft solitair dus geen vriendjes te bekennen.Het exacte aantal overgebleven neushoorns in het park is " park geheim" maar John dacht dat het er ca 25 zijn  .En op zo'n enorme oppervlakte is het wel even zoeken ... maar geweldig we hebben hem gezien ! Vier van de vijf van de Big Five kunnen we aanvinken ! Bijzonder !

We rijden een mooie route door de krater , gek om zo'n totaal ander landschap te zien . Er zijn in de krater geen bomen , wel een paar ' bijna boom maar eerder struikje" waar de hele populatie vogel da dus zijn nest in bouwt... lekker knus !

We eten ons lunch in de auto op bij een Hippo Pool .... zo geinig die beesten .... (totdat ze uit het water komen yeiks

Na de lunch vervolgen we onze weg door de krater .... zoveel prachtige dieren gezien !
De kids genieten ook van deze mooie game drive. De Ipods blijven wel binnen  handbereik . Prima  we verblijven urenlang in het park en kunnen moeilijk verwachten dat ze al dus tijd aar buiten blijven kijken om de dieren te spotten.  Mids valt soms in slaap maar hij doet het fantastisch !

Rond 3 uur rijden we terug naar de uitgang ... we krijgen als bonus wederom prachtige leeuwen te zien . We hebben er wel zo'n 20 gezien vandaag ... wat een feest !
De weg naar boven is mooi ... en als we op 610 meter hoogte zijn .. en we kijken naar buiten is het adembenemend .... dit hadden we vanmorgen zo niet gezien ! Ik hoop morgen de foto's bij te kunnen werken zodat jullie het ook kunnen zien . Waanzinnig !

Bij de lodge vliegen de kids naar de tent om om te kleden en duiken de kids direct het zwembad in . What a life !!! Wij drinken wat in de bar en kletsen gezellig met de eigenaren en een ander NL gezin . Mids heeft een leuk vriendinnetje ... ik dacht dat ze ook 4 was maar ze blijkt 8 oktober 7 te worden .... grappig op dezelfde dag als Mids . Mids vraagt even later of het meisje op zijn kamer mag slapen samen met James een van de ridgebacks ... schattig !

Het eten is weer super goed verzorgd ... de kilo's knallen er vast aan van al dat lekkers maar daar denken we maar ff niet aan ( totdat we zondag weer in bikini moeten haha )

Na het eten heeft manager Dennie een surprise voor de kids ..... marshmallows roosteren boven de open haard .... wat gaaf !! Daar hadden de kids het de eerste avond al over ... kan ook van het lijstje af dus ;-)

Ik ga slapen ..het was een prachtige maar lange dag en  morgen .... Serengeti !!! Enorm veel zin in ... het zijn onze laatste game drives voor we het mooie vaste land met haar beesten verlaten . Stop de tijd echt !!! Het is moeilijk te beschrijven hoe bijzonder alles is wat we zien en meemaken . Bij de krater was ik echt stil .... het immense ... waardoor je jezelf zo nietig voelt . We <3 Africa !!

Kesho

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Tante Ria:
    27 april 2017
    Ben benieuwd of jullie vandaag de Rhino kunnen spotten. Wat een geweldige reis!!!'
  2. Marlous:
    28 april 2017
    Wat een bijzonder mooie avonturen hebben jullie tot nu toe meegemaakt!! Super leuk dat je ons elke dag laat meegenieten van al dit moois!! Geniet er nog maar even goed van want zoals je al aangeeft alles vliegt voorbij maar wel voor altijd in jullie herinnering en hart❤️Kijk graag weer uit naar het volgende verhaal. Xxx
  3. Opa & Oma:
    28 april 2017
    Wat was het voor jullie weer een dag vol bijzondere belevingen. Mireille wij genieten van je zo meeslepende verhalen. Hopelijk ga je de laatste van de big five nog zien .Dat zou geweldig zijn. Fijne dag vandaag. Groeten
  4. Karen:
    28 april 2017
    Wauw wat een fantastische reis maken jullie. Erg leuk om te lezen wat jullie allemaal zien en beleven. Veel plezier nog. X
  5. Bidi:
    28 april 2017
    Wat een super dag is dit ook weer geweest. Ik kan me bij het woord krater bijna niet voorstellen hoe groot dat is, maar het moet echt enorm zijn. Geweldig dat jullie al zoveel dieren hebben gezien. Enjoy