San Fransisco Whale watching

30 april 2016 - Emeryville, California, Verenigde Staten

Het is nog wat vroeg maar toch valt het niet tegen ... het is 5.30 behalve Dieck is iedereen wakker . We gaan ontbijten , we moeten om 6.30  richting de boot de het ontbijt van het hotel redden we niet maar gelukkig hebben we lucky charms !!!

Zometeen aankleden en dan op naar Pier 39

Jothe's blog Zaterdag 30 april

We gingen met de boot op zoek naar walvissen dat duur de 5uur lang we zagen 5 walvissen gezien.
En daarna gingen we met de hop on hop off  bus een rondje gemaakt door San Fransisco
En we zagen een parkje en we gingen er naar toe en toen we aan het lopen zagen we een speeltuin en toen ging we natuurlijk spelen en toen we klaar waren met spelen gingen weer in de bus naar Alomo Square en toen gingen we naar de auto naar het hotel en  daarna slapen.
groetjes Jothe

Wat een geweldige dag ... na een vroege start kwamen we aan bij Pier 39 . Het geluid van de Harbour Seals waren al van afstand te horen. Zag er ook zo knus uit van die hoopjes zeeleeuwen <3

Na een koffie en een bagel zijn we aan boord gegaan van de Kitty Kat , op naar de zoektocht naar de whales. Het weer was super zonnig maar de wind maakte de zee onstuimig. We moesten rekening houden met zeeziekte ... gelukkig hadden we die pillen al ingenomen ... better safe then sorry ;-)

Eerst nog even tanken en dan op naar open zee .... Heather onze gids heeft een hoop te vertellen over alle dieren die in en om de bay leven .
We varen onder de Golden Gate brug door en 5 minuten later ... we zijn nog geen kwartier onderweg wordt er door kapitein Joe geroepen WHALE !!!!!!!!
Wow .. wat een bofkonten zijn wij ... zo dichtbij worden ze niet vaak gespot . We mogen niet heel dichtbij komen maar van een gepaste afstand is het genieten !

Wat een indrukwekkende beesten ... het blijkt een groepje van 3 te zijn . Helaas weigert mijn spiegelreflex ... zul je altijd zien balen ! Maar met de iphone ook wat mooie plaatjes gemaakt . Later is het nog wel gelukt om met de SR foto's te maken het is even afwachten hoe ze op de laptop eruit zullen zien . Kabeltje ligt nog thuis dus die moeten we nog even halen .

We zijn een tijdje bij de Humpbacks in de buurt gebleven en daarna zijn we verder gevaren. Open zee bleek idd een erg ruig avontuur te zijn ( zal de details besparen maar laten we het erop houden dat er mensen behoorlijk groen zagen ... inside out ;-0)

Naast die 3 Humpbacks hebben we nog 2 humpbacks, een Grey whale en een dolfijn gezien . En een hoop sealions ... Wat een grappige beesten zijn dat !

We hebben genoten van de prachtige natuur in de bay ... we hebben een ronde gevaren om Angel Island . Ook wel bekend als het Ellis Island van het oosten .. dit is waar de immigranten aankwamen .

Na een mooie tocht van ruim 5 uur zijn we terug bij Pier 39 ,  geweldig genoten !

Daarna zijn we gaan eten bij Fishermans Wharf, heerlijke ... vis ( what else ) gegeten !

Nog een rondje gelopen en toen op de Hop on Hop off bus gestapt ..... boven in het zonnetje ... super ! We hebben de highlights van de stad bekeken . Uitgestapt bij " The Painted Ladies " voor een foto . De kids hebben in het park kunnen rennen en in de speeltuin gespeeld . Daarna terug via Fisherman's Wharf voor een ijsje , het was inmiddels bijna 9 uur en we hadden er een lange dag opzitten dus op naar het hotel .

Morgenochtend staat een tour naar Alcatraz op het programma ... daarna gaan we fietsen huren en de Golden Gate over fietsen .

Het zonnetje schijnt al dus we gaan weer een prachtige dag tegemoet.

Foto's volgen :-)

Liefs uit San Francisco

1. Lisette:
    1 mei 2016
    Dat word helemaal te gek denk ik zo.
  2. Eus Sabien Nora Jelle:
    1 mei 2016
    Wij gaan jullie zekers volgen, leuk.
  3. Anne-Marie:
    Heel veel plezier!!!
  4. Rosita:
    1 mei 2016
    Het is heerlijk om zo mee te mogen genieten.
    Enjoy!!
  5. Opa & Oma:
    1 mei 2016
    Jothe wat een super mooi verhaal .Heel leuk van je om Opa en Oma zo mee op reis te nemen. Wij hebben deze reis ook gemaakt toen jouw mama en Ingeborg zo oud waren als Mids en Kiedt. Daarom kunnen we het goed volgen .we kijken uit naar je volgende verhaal . Geniet veel plezier een dikke kus voor jullie allemaal van ons.
    Mireille wat een leuk verhaal, super leuk jullie zo te volgen. Geniet en fijne dagen.
  6. Lisette:
    1 mei 2016
    Wat gaaf dat je ook een stuk hebt geschreven Jothe. Hopelijk schrijf je snel weer. Is erg leuk om te lezen wat je allemaal mee maakt. Gaaf dat je de walvissen hebt gezien. Hoe vond Kiedt ze? En Mids en Dieck? Ik ga nu snel naar de foto's kijken. Veel plezier morgen.
  7. Ingeborg Verhulst - Cardon:
    1 mei 2016
    Super leuk dit Jot en Mirei !! Enjoy !!