Dagje op de Farm

18 mei 2016 - Bowden, Canada

Dat is gezellig wakker worden ... uit ons raam kijken de koeien ons aan ... Noa en Odin  staan al op Kiedt en Mids te wachten :)

We ontbijten met zijn allen , verse eitjes van de kippen en bacon van de eigen varkens ... hoe leuk ! We besluiten vandaag op de farm te blijven , het idee was eerst om naar een dinosaurus museum te gaan maar dat is 2 uur rijden enkele reis ;-) Zal vast neerkomen op 2 uur en 45 minuten haha en daarbij vind Patrick het ook wel fijn even een dagje niet sturen . We hebben er al heel wat km op zitten .

Er is genoeg te doen op de farm , Patrick helpt Ome Jac mee om een pasgeboren kalf ( enkele uren oud) een tag te geven . Oh en als Ome Jac toch bezig is wordt het stiertje direct gecastreerd ... stiekje erom en klaar. Au ... alhoewel het kalf er geen kik bij gaf moest Pat toch ff slikken ;-)

De kinderen vermaken zich opperbest... rondrijden met de buggy , spelen met de honden , eieren rapen en de varkens voeren . Life on the farm is great aldus de kids.

Morgen gaat de camper weg dus voor de zoveelste keer ....pak ik de tassen en ruimen we de camper leeg . Het was een mooi avontuur :-)

Ik ga met Jude en Ryan & Tristan nog even ( Candadees " even" dus 45 minuten rijden) naar Red Deer om de smoking van Ryan op te halen .. de bruiloft komt dichterbij ! We gaan uiteraard nog wat winkels in en bij gebrek aan een Target gaan we naar WallMart ( is niet zo als de amerikaanse " People @ Wallmart" trouwens .. valt hier reuze mee met bijzondere figuren ) Ik vind het altijd leuk om andere winkels te zien als die wij thuis hebben ... genieten dit voor een shopaholic like myself ;)

We stoppen bij Tim Hortons voor een koffie ... en een donut ... in het kader van het maakt nu toch niet meer uit geniet ik van een boston creme ... volgende week weer aan de bak !

Later als gepland komen we terug op de farm ... net te laat voor het eten maar ze hebben gelukkig wat bewaard . Kip van de boerderij met aardappelen en bonen , moet eerlijk zeggen zo'n hollandse maaltijd smaakte erg goed na 3 weken burgers ;-)

Ome Jos is ook aangekomen voor de bruiloft , hij is mijn peetoom en ik heb hem al jaren niet gezien helaas. Hij woont erg noordelijk dus het zat er voor ons nu ook niet in om er langs te gaan . Super om elkaar weer te zien en bij te kletsen .

We leggen de kids op bed in de camper en gaan terug naar het huis waar we nog wat uurtjes gezellig met zijn allen aan de wijn gaan .Fijn als je bij mensen binnen kunt stappen die je al jaren niet hebt gezien en waar het voelt alsof je er gisteren nog was !

Brabantse gezelligheid .... die kent geen grenzen

Weltrusten ....