Banff en de Farm

17 mei 2016 - Bowden, Canada

Na een koude nacht vertrekken we richting Banff , het idee was eerst om via Golden Springs te gaan . Daar zijn prachtige hot Springs maar dat is toch echt weer uren om rijden dus we besluiten naar de hot Springs in Banff te gaan .

We nemen voor we naar Banff gaan eerst een kijkje bij Lake Emerald , wat een prachtig meer !! We hebben niet voldoende tijd om er echt te stoppen maar we maken wat foto's en genieten van het uitzicht !

Ze zijn aan de weg bezig dus duurt het wat langer voor we weer terug op de weg naat Banff zitten . Die enorme afstanden die blijven me verbazen ... Het is hier niet van , doen we even ... Alhoewel ik ook merk dat het voor de Canadezen niet bijzonder is . En dat ze behoorlijk optimistisch ingesteld zijn , als een rit volgens hun 1,5 uur is dan maak daar maar zeker 2 uur en een kwartier van haha . Nu gaat die camper ook niet zo hard . En je mag hier vaak maar 80 a 100 km per uur rijden . ( dat is nog al een verschil met wat we in NL doen en gewend zijn ;-) )

Ingeborg is vandaag jarig en we proberen een aantal x te FaceTime'n maar helaas ... De verbinding is erg slecht ... Dat is hier echt op heel veel plaatsen ! Het begint soort van te wennen ;)

Na een koffie stop , Tim Horton it is ! Komen we aan in Banff ... Wat een leuk dorp !

Het is allemaal in dezelfde stijl gebouwd , we gaan lunchen bij een bekend restaurant "Melissa's" en na heerlijke eieren, gigantische pannekoeken etc vertrekken we richting de Hot Springs . Ons even onderdompelen in natuurlijk water van 40 graden klinkt goed !!

Het was ook echt genieten , de kids hadden zich wat anders voorgesteld maar goed ook zonder de glijbanen was het lekker even te zwemmen . En met het uitzicht op de bergen vond ik het echt fantastisch !! Wat een ervaring weer ! Banff is echt geweldig .... Jammer dat we er niet langer de tijd hadden . Maar dat is overal waar het zo mooi is .... Goede reden om nog eens terug te gaan !

We hebben ( uiteraard ;-)) ) nog een flink stuk te rijden dus na een snelle stop @ Starbucks voor echt lekkere cappucino ( sorry Tim Hortens no offense maar Starbucks maakt echt lekkerdere  cappu) en een mok voor mijn verzameling rijden we richting de farm .

Ineens zijn we uit de bergen en veranderd het landschap volledig .... We rijden de provincie Alberta binnen . Wat een verschil met British Columbia . Dit lijkt meer op Nederland en is na al die prachtige bergen en The Rockies eigenlijk  best saai om doorheen te rijden .

En dan na wat stops ... Rijden we rond 7 uur een onverhard pad op .... White Creek Farm .. We made it !!

De honden ( nou ja soort van kalveren zo groot ) Noah en Odin komen ons al begroeten , ze zijn net zo groot als Mids maar direct dikke vrienden . Kiedt vind ze ook geweldig !

Ome Jac en Tante Jose zijn een paar weken geleden in Nederland geweest, zo zie je elkaar 10 jaar niet en zo 2 x in 3 weken tijd . Ernst en Elsa zijn ook op de boerderij ... Super leuk om Ernst weer te zien en om Elsa te ontmoeten , zij waren ook recent in NL maar toen waren wij niet in het land en hebben we ze misgelopen .

De ooms van Jude zijn er ook dus het gezellig druk aan tafel , tante Jose heeft lekker gekookt ! Heerlijk om zo te kunnen aanschuiven ... :)

Het huis is pas een paar weken af , ome Jac heeft het zelf gebouwd . Tijdens de bouw woonden ze zelf in een verbouwde schuur ernaast . Erg knap hoe ze het allemaal gedaan en gemaakt hebben . Toen ik de vorige keer in Canada bij ze was woonden ze nog in een ander dorp . Dus het was allemaal nieuw . We krijgen een grand Tour door het huis en over de boerderij . Een groot paradijs voor de kinderen hier , kippen varkens , koeien , bizons en honden alles is er :)

Dieck ziet de buggy van ome Jac staan en zijn ogen beginnen te stralen ... Nog harder als Ome JAC vraagt of hij straks wil meerijden.

Niet veel later komen ze aanrijden en zit Dieck  achter het stuur ... Best day ever !

Het was een lange dag dus na een laatste drankje bij het "kampvuur " zoeken we onze camper weer op ! Nog 2 nachtjes dan brengen we hem weer terug !

Liefs