Op naar Banff

16 mei 2016 - Field, Canada

Hebben de afgelopen dagen wat minder tot geen wifi gehad dus ik loop wat achter ...

Na een koude nacht ( we delen dekens uit aan mensen op de camping ... Althans aan onze Tourguide dan ;-) ) is het tijd voor wat was . In Las Vegas hadden we een eigen droger en wasmachine op de kamer ( heel handig ! ) en had ik al eea gewassen maar inmiddels was er weer een tas vol verzameld . De Laundry is tegenover de ingang van de camping dus dat is ideaal.

Grote machines dus snel klaar .... Er staat een groot rek met tijdschriften ... Leuk dacht ik ... Blaadje mee en boven in de zon op een bankje even bladeren . Bleken het allemaal tijdschriften van de satelliet te zijn uit 1991 ... Hilarisch !

Na dat we een stop maken bij de Laundry om de was bij de droger op te halen vertrekken we richting Banff . Onderweg staat een stop gepland bij een meer om te gaan vissen en zwemmen .

We stoppen bij een prachtig plekje ... Helaas vinden de muggen dat ook :( we worden lek geprikt . Nou ja we ... Mij slaan ze over maar Patrick en met name Kiedt en Tristan lusten ze erg graag .

De vissen hebben er hier ook weinig zin in dus geen vangst ... Heeft blijkbaar te maken met de stand van het water . Vorig jaar hadden ze erg veel gevangen maar dat was in een stromende rivier en daar mag je nu nog niet vissen . Jammer maar helaas .... Ze hebben t ieg geprobeerd .

Kids hebben fijn gezwommen en na een lunch vertrekken we weer ... Het is nog best een eindje rijden naar Banff . We willen overnachten in Yoho net voor Banff .

En dan ..... Een beer !!! Een jonge Grizzly wandelt langs de kant van de weg ... Net bij een stop plek ... Wat een mazzel ! Hij ( of zij ... ;-) ) is op t gemakje aan eten dus we kunnen haar goed bekijken . Wat een prachtig beest !  Zo gaaf dat we er een gezien hebben !!

Even later zien we een zwarte beer !! Wat een mazzel hebben we vandaag :-) helaas kunnen we er geen foto van maken maar we hebben hem gespot !

Uiteindelijk brengen we onze laatste kampeernacht door op een hele kleine camping , we mogen er helaas geen kampvuur maken . Maar kamperen zonder S'mores ... Nee daar doen we niet aan . Ryan heeft gelukkig een of ander apparaat mee waar je wel vuur mee kan en mag maken . Dus na onze geïmproviseerde maaltijd ( het ideale van een camper dat je een koelkast vol spullen hebt dus ook al hebben we geen supermarkt meer gezien we kunnen wel een lekkere maaltijd op tafel zetten ) maken we S'mores .

Het is s nachts erg koud en omdat we toch ook vroeg willen doorrijden de volgende dag slapen Ryan, Jude en Tristan bij ons in de camper .

We hebben nog een bed over dus gezellig !

We ruimen buiten alles op , er lopen beren rond en die moeten we niet op bezoek hebben . Nadat we alle sporen van onze maaltijd hebben uitgewist ... Gaan we naar bed ! Morgen via Banff naar de farm van Tante Jose .

Liefs uit Yoho