Seaworld of ...toch niet

11 mei 2016 - Los Angeles, California, Verenigde Staten

De laatste dag USA , nou ja morgen is de offciele laatste dag maar vandaag is de laatste dag dat we erop uit gaan .

Op de " planning" staat Seaworld , maar de kids willen liever naar het strand .
Helemaal goed , de shows hebben we al eens gezien en voor de attracties ben ik eigenlijk de enige die er in mag en wil. Kiedt komt een paar cm te kort ... mids al helemaal en de rest geeft er niks om . Dus de keus is snel gemaakt ... to the beach it is :-)

We maken een tussenstop bij een outlet , even snel wat kleren shoppen en dan hop snel door naar Venice Beach. Eerst nog even langs Starbucks ... ze hebben een collector mok dus weer een voor de collectie . Leuk om straks thuis de collectie weer te kunnen aanvullen :)

We rijden dwars door Los Angeles op weg naar het strand , de zon schijnt inmiddels volop dus een top dag voor het strand .
We kunnen de auto langs het strand parkeren , ideaal en het eerste wat ik zie is een Bike Rental . We hebben de fietstocht in San Fransisco niet kunnen maken dus wellicht leuk om hier fietsen te huren .

Even later rijden we op de fiets langs Venice Beach .... hoe vet is dit !!
We rijden langs de hippe appartementen , langs rommelige huisjes en het is een geweldige spot om mensen te kijken . De wind in onze haren .. de zee aan de rechterkant ... puur geluk !!

We rijden naar de haven waar we nog een zeehond spotten ... we proberen er nog een foto van te maken maar dat is helaas niet gelukt .
Na 1,5 uur brengen we de fietsen weer terug en gaan we het strand op ....zandkastelen bouwen ! Het leek me leuk om op het strand te eten dus patrick gaat wat mexicaanse take away halen . Er zijn ontzettend veel mexicaanse eetgelegenheden , goed te merken dat  Mexico niet ver weg is. Het eten is heerlijk !
We picknicken op een meegenomen handdoek, jammer dat de wind opsteekt en we wat zand als bonus op ons eten krijgen maar dat mag de pret niet drukken .

Nadat we het gezandstraalde eten op hebben besluiten we nog even een stukje de andere kant Venice beach op te lopen. We komen langs de outdoor fitness .... de spierbundels staan zich uit te sloven in het zonnetje . Er zijn ook weer talloze verkopers die hun zelfopgenomen cd's proberen te slijten en er is allerlei meuk te koop . We halen een ijsje en lopen terug naar de auto , we hebben besloten om vanavond al naar een hotel bij LAX Airport te gaan . Het verkeer naar Anaheim is erg druk en we anders staan we morgen vast en zeker .. vast in de file .

Op naar het hotel dus om alles op te ruimen en in te pakken , blijft een tijdrovend klusje .
Het is idd erg druk onderweg en we rijden ruim 1,5 uur over 78 km ...
In het hotel aangekomen ga ik eerst de auto leeghalen , we hadden hem tussentijds al  opgeruimd maar desondanks lijkt het alsof we al maanden op pad zijn. Wat een rommel verzamel je zo om je heen . Kom ook nog wat zaken tegen tegen die we kwijt waren :-D

Als het meeste is opgeruimd en iedereen is aangekleed vertrekt Patrick vast met de kids naar The Cheesecake factory . Ik zoek nog wat dingen uit en ga dan ook richting Cheescake Factory, tenminste dat dacht ik maar mijn gevoel voor richting brengt me totaal de verkeerde kant op . Na een paar blokken krijg ik t gevoel dat ik niet goed zit .... maar eens vragen aan een voorbijganger of die een idee heeft waar de CC factory is . Blijkt dus echt totaal de andere kant op te zijn .... yeiks . Ik had een half uur geleden al ge - app dat ik eraan kwam . Ik kom weer terug langs ons hotel en de wifi pakt t signaal op dus ik kan even laten weten dat ik onderweg ben ..... again ;-)

Na het eten ( yum zo lekker ) lopen we met zijn allen ( wel zo fijn dan kom ik daadwerkelijk terug bij ons hotel ;-) ) terug naar het hotel . Nog even wat dingen in de tas ( toch best wat spullen verzameld zo deze dagen in USA ) en dan in de auto op weg naar LAX Aiport .

Ipv de dik anderhalf uur van deze ochtend rijden we nu 25 minuten naar het hotel .... relaxt !!!

We checken in , de kids slapen inmiddels al dus die slaapwandelen mee naar de kamer , de non smoking is niet zo non maar goed voor deze ene nacht whatever we willen gewoon graag asap de kids in bed hebben . ( zodat wij de cheescake zelf kunnen opeten ;-0 )