Op naar Jasper

20 mei 2016 - Jasper, Canada

Wakker worden ... naar buiten kijken en ... SNEEUW !!!! Het is eind mei en het is volop aan het sneeuwen . Bizar .... maar leuk voor de kinderen die niet kunnen wachten om naar buiten te gaan . Lekker wat ballen gooien ...

We vertrekken op tijd richting Jasper , Jude & Ryan moeten daar om 5 uur zijn voor de rehersal van de bruiloft van morgen .

We stoppen voor ontbijt/brunch bij Peters ....oke milkshakes en een hotdog om half 11 s ochtends .. niet omdat het moet ... maar omdat het kan ( had ik al gezegd dat we vanaf dinsdag op water en sla gaan ;-) )

Daarna rijden we langs Osh Kosh ... die er niet bleek te zitten dus we stoppen bij Old Navy . Voor de bruiloft morgen had ik de jongens bedacht in de shorts van onze 2.0 in Las Vegas . Maar de vooruitzichten zijn 7 graden ... misschien wat fris aan de benen .

Drie lange broeken en een legging voor onder jot dr rok verder .... rijden we nu richting Jasper . De rit zal zo'n 4 uur gaan duren .... wel fijn om dit weer in een gewone auto te kunnen doen zonder geschud en getril van kastjes en rondvliegende voorwerpen ;-)

Na enige veranderd het landschap en rijden we weer door de bergen .... dit verveeld nooit ... we kijken goed of we een beer zien . Maar op een misschien daar achter die boom zou er een kunnen zijn maar denk het niet ... zien we ze niet .

Wel komen we een kudde bergschapen tegen ... indrukwekkende beesten zijn dat ...

We stoppen bij de mooie Glaciers .... wat een prachtig gezicht dat enorme pak sneeuw/ijs . We hebben geen tijd om naar boven te gaan , maar vanaf beneden is het ook geweldig . En een goede reden om nog eens terug te komen !

De reis gaat voorspoedig en we komen op tijd aan bij de kerk in Jasper , we laten de familie daar achter en rijden naar ons hotel . The Jasper Fairmont Lodge ... het is even zoeken maar dan vinden we hem ... prachtig gelegen aan het meer.

Onze kamer blijkt een lake side cabin te zijn .... dat is helemaal mooi ... we kijken zo uit op het prachtige meer ! Tegen de verwachting in is het heerlijk weer ... moet zeggen dat we op de hele reis het keer op keer weer treffen . Ze zeggen dat je krijgt wat je verdiend ... klopt dus ook wel ;-)

We leggen de spullen op de kamer en pakken de tas met de zwemspullen .. de heated outdoor pool met hot tub ... klinkt erg aantrekkelijk ! Dus half uurtje later genieten we van het warme water maar eigenlijk nog veel meer van het waanzinnige uitzicht .
Ik ga ze missen deze bergen !

We hebben afgesproken om met Rudi en John te gaan eten ( de ooms van Jude en co ) dus na het douchen vertrekken we richting het hoofdgebouw. Je wordt hier op het terrein rondgereden in golfbuggy's en minivans . De golfbuggy is uiteraard favoriet bij de kinderen .

We hebben heerlijk gegeten , grappig dat in de zaal naast ons het rehersal dinner bezig is .

We krijgen nog bezoek aan het raam van het restaurant ... twee Elk's vinden de haag bij het restaurant wel een smakelijk hapje . Wat een enorme beesten ... Kiedt en Jothe waren net buiten aan het spelen en die waren ook wel onder de indruk van deze reuzen. Er schijnen er hier heel veel rond te lopen maar security houdt ze op afstand , het is het seizoen dat ze jongen hebben en dan zijn ze een stuk minder vriendelijk .

Na het eten wordt iedereen uitgenodigd voor een borrel . Maar nadat we terug op de kamer zijn besluiten we maar te gaan slapen . Morgen is het een drukke dag ... DE bruiloft :-) We hebben er allemaal zin in .

Liefs uit Jasper

1. Lisette:
    22 mei 2016
    Klinkt weer goed. Geweldig om ook nog even sneeuwballen te gooien. Fijne dag bij de bruiloft. En goedereis naar huis.