Dag op zee 🛳⚓️🌊

22 juli 2018

Dag op zee !

Iedereen heeft goed geslapen ! Wat een fantastische bedden ( had ik al gezegd dat alles aan boord fantastisch is ;) )

Vandaag een volle dag op zee , als we op t balkon staan zie je niks dan water om ons heen ... wat een rust ! Je hoort de golven tegen de boot ... relaxt !

Het is 9 uur als we wakker worden en het ontbijt is tot 9.30 dus we moeten even opschieten . We kiezen voor het buffet restaurant  Cabanas .

Ongelofelijk wat daar allemaal aan eten ligt ... aan iedere nationaliteit is gedacht . Nou ja bijna iedere want een boterham met hagelslag ligt er niet tussen ;)

De vers fruit saladebar is ziet er geweldig uit ! En samen met een Mickey mouse wafel is mijn ontbijt compleet !

De kids kunnen niet wachten om naar de kidsclub te gaan ... was goed bevallen gisteren !

Nadat zij zijn vertrokken naar Deck 5 gaan Patrick en ik naar de Spa ! Eens zien hoe relaxt dat Rain Forest Sense abonnement is ! Het is er heerlijk rustig ! Dat valt niet tegen had verwacht dat het drukker zou zijn . We proberen een aantal douches uit en dan treffen we een lege jazuzzi . Ik zal er later een foto van plaatsen .... een buitendek ... een warme jacuzzi en het geluid van de golven op de achtergrond . Echt ... jawel ... fantastisch !

Na een tijd gaat de boordtelefoon , ideaal systeem . Per kamer heb je 2 draagbare telefoons . Hiermee kun je onderling communiceren , door middel van bellen of sms’en . De kidsclub gebruikt deze ook dus krijgen wij een sms als Dieck of Jothe zichzelf heeft uitgecheckt bij de Kids Club . Voor Kiedt en Mids krijgen we een sms als ze opgehaald willen worden . Super handig dit ! Maar goed Mids wilde dus opgehaald worden , Patrick is hem gaan halen en ik ben nog half uurtje gebleven. Er zijn verwarmde stenen ligbedden .... daar wil je eigenlijk helemaal niet meer vanaf ;)

Dieck en Jothe zijn nog bij de Teen club gaan kijken maar die vonden ze niet zo . Het klonk veelbelovend met Playstations maar ze vinden de andere club leuker ! Goed dat er keuze is dan !

Handig is ook dat er op ieder Deck een laundrette is . Toch fijn om zo nu en dan een was te kunnen doen . Ook hier weer die handige boord telefoon die je een seintje geeft als de was op droger klaar is ..... ideaal !

Dieck stond gisteren in de rij voor de Aqua Duck glijbaan toen er onweer kwam en alles dicht ging . Vandaag poging 2 en Jothe , Mids en ik gaan mee ! We hoeven niet lang te wachten . Normaal mogen Jot en Dieck ook alleen maar omdat er veel wind staat moet je met 2 . Wat was het gaaf .... je gaat echt de boot rond ... de baan hangt soms echt boven zee ... geweldig gemaakt ! Morgen gaan we zeker weer !

We gaan lunchen in een van de “ sit down restaurants “ , het eten is erg goed aan boord en de keuze is groot ! Toch knap dat de kwaliteit goed blijft ondanks de enorme aantallen hier aan boord .

S middags doen we mee aan een potje ... Bingo ! We kopen een Family pack kaarten, die bestaat uit 2 elektronische apparaten en een aantal losse kaarten . De elektronische is super handig ... die gaat knipperen als je 1 nummer verwijderd bent van Bingo ! Het is een heerlijk hysterisch spektakel ! De host is een erg energieke dame ... de muziek is leuk en de sfeer is goed ! We winnen helaas niks ( het zijn geldprijzen ) maar we hebben een leuke middag en zijn weer een ervaring rijker ;) Denk dat we nog wel eens gaan deze week !

Er is de gehele dag van alles te doen aan boord , workshops , voorstellingen , spelletjes etc ! Maar al gewoon rondlopen en zien wat er allemaal is , is al geweldig .

De kids hebben een midgetgolf ontdekt op dek 12 dus we gaan een balletje slaan .

Uiteraard in Disney style ... tof !

Je kan ook basketballen of in een sportsimulator . Die laatste hebben we een reservering voor gemaakt , ben heel

Benieuwd hoe dat zal zijn !

Bij het zwembad draaien ze films op een groot scherm gedurende de dag . Dan lig je of in het zwembad of op een bedje en kun je zo de film kijken ... fantastisch  ;-) !

Vanavond is t Captains Dinner , het lijkt wel een gala feest aan boord . Wel weer leuk mensen kijken want er is genoeg te zien kan ik je zeggen . Wij hebben onze gala kleren lekker thuis gelaten en trekken onze meest nette kleding aan 😎 . We missen de “Captains Welcome “ in de lobby maar treffen Captain Mickey er gelukkig nog wel ! We moeten even in de rij staan maar dan kunnen we ook op de foto met Mickey !

Bij de grote trap in de lobby worden er  foto’s gemaakt van alle mensen in hun gala kostuums . Het is vermakelijk om naar te kijken en sommige mensen zien er ook echt mooi uit !

Ben blij dat we vanavond in “ Restaurant Disney Animators “ eten . Dat is niet zo’n chique restaurant 😬

Onze obers Pete en Alexandre zijn er ook weer , dat is leuk geregeld je hebt de hele week dezelfde obers tijdens het diner .  Pete bedenkt  leuke hersenbrekers voor de kids de krijtjes die op tafel liggen . Het valt nog niet mee ze allemaal op te lossen . Soms blijkt de oplossing zo simpel ... het is leuk tijdverdrijf !

WiFi is er niet aan boord , nou ja is er wel maar is erg duur dus dat gebruiken we beperkt ! We hebben een kleine bundel gekocht maar die is niet voor You Tube of Fortnite gebruik ;) Als we een dag aan land zijn dan zoek ik een WiFi punt op om de foto’s te plaatsen want dat is met deze data niet te doen . Moet zeggen dat het ook wel rustig is geen internet !

Alleen als je even iets wilt opzoeken of regelen denk je oh ja hebben geen internet :( Maar verder ... prima zo !

Morgen gaan we naar Cozumel , er zijn diverse excursies aan boord te boeken . We besluiten niks te boeken en gewoon een taxi naar het strand te nemen .

Kunnen we altijd nog zien of we iets willen gaan doen !

Tot morgen

1. Ludo:
    23 juli 2018
    Lekker zo’n dagje op zee 👍 thnx voor je mooi verhaal
  2. Bea Faase:
    23 juli 2018
    Wow....wat een super gave belevenissen!!
    Leuk om jullie verhaal te lezen. Groetjes!
  3. Bidi:
    23 juli 2018
    Mooi verhaal weer, super leuk om te lezen xxx
  4. Opa & Oma:
    23 juli 2018
    Weer en leuk verhaal .Fijn dat de kids het zo leuk hebben.
    Zo te lezen is er veel te beleven en te ondernemen.😘😘
  5. Maddy:
    24 juli 2018
    Geweldig, veel plezier.
  6. Marlous:
    24 juli 2018
    Super gaaf!!! Geniet er maar heerlijk van!! Benieuwd naar nog meer foto’s en verhalen!!😘😘😘
  7. Willemijn:
    27 juli 2018
    Leuk mee te lezen Mireille! Ben behoorlijk jaloers........zeg maar....... Veel plezier nog!