Niagara Falls Ontario

11 augustus 2018 - Niagara Falls, Canada

Na een smakelijk  ontbijtbuffet verzamelen we de zwemspullen ... die

Watervallen moeten even wachten ,er is een geweldig waterpark in het hotel.  Daar moeten we eerst even gebruik van maken ;)

Ik geef niks om glijbanen maar het was echt leuk opgezet met heel veel verschillende glijbanen en andere wateractiviteiten !

Na de lunch zijn we gaan omkleden en naar de Niagara Falls gereden .

Jude & Ryan zijn doorgereden naar de moeder van Ryan . We hebben elkaar maar kort gezien maar het was super gezellig !

Er waren meer mensen op het idee gekomen om de Niagara Falls te bezoeken . Zaterdag is een top dag om zoiets te doen ... yeiks ! Al zal het op een andere dag vast ook druk zijn . Er stond een enorme lange rij met mensen ... waar ik al bang voor was ... het was dus de rij voor The Hornblower . De boot van de Canadese kant  , de Maiden of de Mist is de meer bekende die vertrekt vanaf de USA.

We sluiten aan in de rij , gelukkig kunnen er heel veel mensen tegelijk de boot op dus de rij gaat best snel .

We komen langs de zipline die had ik al op internet gezien . We informeren hoe laat we ( nou ja we , Jothe , Dieck en Kiedt dan ;) ) dat kunnen doen. We hebben pech want het is volledig uitverkocht . Helaas ! Zondagmiddag is er weer plaats maar dan zijn we al weg :(

Na een uur zijn we aan de beurt ! Iedereen krijgt een poncho ( ben dus niet alleen deze keer haha ) Het is erg warm dus zo’n plakkerige poncho is heel comfortabel ;)

Even later blijkt dat deze wel echt heel fijn is om te hebben . Er komt heel veel water van de waterval af ! En de poncho houdt je echt zo goed als droog !

De ontstane regenbogen boven de watervallen  zijn zo gaaf om te zien .  Ik heb ze op de foto maar het komt minder goed over helaas.

Het was het wachten dus meer dan waard , wat indrukwekkend om van zo dichtbij te mogen bekijken.

We lopen via Clifton Hill , wat een drukte !!! het heeft wat weg van Las Vegas je kan allerlei kermisachtige attracties doen hier .

Spookhuizen , escape rooms , waxmuseum noem maar op en het is er.

De kids gaan in een 6D attractie waar je zombies moet neerschieten ...

Zij hadden zich hier vast de hele avond kunnen vermaken . We kiezen er toch maar voor om verderop op zoek te gaan naar een restaurant . Weg van de drukte vinden we een steakhouse ! We hebben heerlijk gegeten en gaan terug naar de auto . We willen morgen op tijd vertrekken naar Pennsylvania !

De watervallen zijn fantastisch mooi ! Die hele kermis eromheen is eigenlijk zonde ! De schreeuwerige is zo’n contrast met de prachtige natuur van de watervallen en de mooie Niagara Parkway .

We gaan terug naar het hotel , we hebben nog wat credits op de pasjes staan van de arcade . Het was een stuk drukker dan de avond ervoor maar nog steeds zoveel beter dan Clifton Hill haha ! We hebben ons allemaal goed vermaakt :))

Het is inmiddels weer elf uur geweest en we gaan terug naar de kamer . Spullen pakken , morgenochtend willen we om 6 uur vertrekken ! Het is bijna 6 uur rijden en we willen een stop maken en in de middag bij de boerderij zijn !  We gaan op een boerderij in Amish gebied slapen ... ben benieuwd !

Tot morgen x