Canada !

10 augustus 2018 - Niagara Falls, Canada

Wakker worden ... opstaan douchen en gaan ! Op naar Canada .... zoveel zin in !

We slaan het ontbijt hier over en gaan onderweg ergens eten , we zoeken in waze ( ideale app trouwens !! ) naar een restaurant op de route en yay !! Cracker Barrel staat tussen het lijstje !! Dat is al even geleden dat we daar gegeten hebben , zo’n leuke plek ! Het lijkt alsof de tijd heeft stilgestaan , we hebben er  mooie herinneringen aan !

Na een stevig ontbijt en een rondje door de country store gaan we terug naar de auto ! We hebben nog 260 km voor de boeg en dan zijn we er 🇨🇦

Onderweg boek ik een Jetboat ride over de Niagara River , het ziet er super gaaf uit ! Mids is eigenlijk te jong maar die is toch graag ouder dan hij is en qua lengte is het prima dus  ✅

Maar eerst nog een stukje rijden , wat een verschil met vorige week we kunnen nu gewoon door rijden .

En dan is daar de grens met Canada ! De rij valt reuze mee , al duurt de auto voor ons wel echt lang over het algemeen gaat t snel ! We hebben een leuk gesprek met de douane beambte , hij ziet in ons paspoort dat we in april ook in Canada waren en is benieuwd waarom we terug zijn . We krijgen allemaal een stempel in ons paspoort !  Hello Canada 🇨🇦😍

We hebben al een een glimp van de watervallen  gezien toen we aan kwamen rijden over The Rainbow bridge .... waanzinnig ! Kan niet wachten tot we ze morgen van dichtbij zien !

Het hotel Great Wolf Suites ligt vlakbij de grens / watervallen ... en we vinden het gemakkelijk . Eerste indruk .... geweldig ! Wat een leuk resort ...  het is volledig thematisch ingericht ! De wolf speelt de hoofdrol maar de rest van het bos is er ook ! Echt gaaf gedaan allemaal !

Op naar onze kamer , die is op dezelfde verdieping als de entree ... handig !

De kidcabin die we hebben geboekt is exact zoals op de plaatjes , echt tof !

Er is een aparte ruimte in de kamer , een soort blokhut en daarin staat een stapelbed en een 1 prs bed . De muren hebben bos thema schilderingen.... geweldig !

Tijd om naar de boot te gaan !

We kleden ons om in zwemkleding en nemen een tas droge kleren mee ... we are going to get soaked !!!

Het verzamelpunt voor de jetboat is dichtbij het hotel , vanaf het verzamelpunt worden we door een bus afgezet bij de Jetboat ! Het ziet er indrukwekkend uit ! En zo mooi .... de rivier en de huizen langs de oever ... WoW !

We bergen onze spullen op en krijgen allemaal waterschroeven en een reddingsvest aan . Je kan kiezen voor een poncho ... Ik heb enige van ons gewone kleding aan dus ja graag .... hier met die poncho !

Op naar de boot !!! We krijgen eerst een korte uitleg en dan maken we onze eerste 360 🎉🎉 Heerlijk zo’n snelle boot !

We zijn binnen 4 minuten al nat ..... en al vrij snel blijkt die poncho volledig nutteloos te zijn 😂

We maken meerder malen een soort van “dropp” in een stroomversnelling .... waardoor we een volledig golf water over ons heen krijgen ... wat ik al zei die poncho is kansloos ....het water komt langs alle kanten 😂

Het water is wel verrassend lekker .... soort van lauw zelfs ! Het enige wat het koud maakt is de wind door de snelheid die we maken . We krijgen een extra rondje stroomversnellingen want er is een nieuw personeelslid aan boord die nog nooit is meegegaan ... mooi dat wij van die vuurdoop kunnen meegenieten :))

Het was geweldig ! Zou zo weer gaan :)

We gaan terug naar het hotel, Ryan & Jude komen zo ook aan bij het hotel dus die gaan we opwachten .

En dan zijn ze er ! zo tof , zeker ook omdat het onverwacht  was dat we ze toch nog zouden zien op deze reis .

Kit ( a.k.a.  Lachlan) is echt zo groot geworden ... wat heerlijk mannetje en grote broer Tristan 😍! Super om de familie weer te zien !

We gaan direct door naar het restaurant het is buffet en we konden tot 21.15 aanmelden .... het is 21.13 dus perfect timing ;)

Na het eten drinken we nog wat in de lounge en dan komen we langs de arcade .... yeiks ! In het vorige hotel hebben we deze weten te ontwijken ;)  maar vooruit Jot, Kiedt , Mids en Tristan krijgen alle 4  een game kaartje ... happy campers !! Eerlijk gezegd viel t best mee ... misschien lag dat aan het feit dat het 23.45 was en de meeste kinderen op bed lagen :) we hadden de arcade op een paar kids na voor onszelf ... Fijn!!

Dan wordt t toch tijd om naar de kamer te gaan ... morgenochtend zwemmen en dan op naar de Niagara Falls !!

Tot morgen X

1. Tante Ria:
    11 augustus 2018
    Wat een leuk verslag weer geniet van rest ook zo en doe Rayen en Jude nog maar eens de groeten!!!
  2. Lisette:
    12 augustus 2018
    Klinkt helemaal super. En vandaag weer genieten. 😘
  3. Karen:
    13 augustus 2018
    wat een mooie reis maak je toch.
  4. Opa & Oma:
    13 augustus 2018
    Mooi verhaal. Leuk even een uitstapje naar Canada.
    Gezellig met de Fam. 😘😘