Cruise Day !!!

21 juli 2018 - Port Canaveral, Verenigde Staten

Cruise Day today !!!

Tijd om de spullen te pakken en Orlando te verlaten ... had nog wat dingen op het programma staan die we niet hebben kunnen doen . Volgende keer blijven we wat langer :) De tijd gaat altijd zo snel hè als je het ergens leuk hebt !

Maar inpakken dus ... voor de tweede keer dat ik gebruik maak van de packing cubes ! Wat een werelduitvinding is dat ! Alle kleding georganiseerd bij elkaar ... WoW ! Inpakken gaat nu nog sneller ! Voor wie ze niet kent ... het zijn zakken met rits in diverse kleurtjes . En dan kun je tops , ondergoed en broeken bv allemaal apart verpakken . Dan heb je op de bestemming alles zo bij elkaar gezocht .... handig !!

Om 5 voor 10 zijn we allemaal klaar voor vertrek ... zin in !!

We maken onderweg nog een stop bij Wallmart voor wat laatste boodschappen ! Er blijkt een Subway in deze Wallmart te zijn dus de lunch is ook meteen geregeld !

Intussen is er een wolkbreuk gaande boven Cape Canaveral .... ongelofelijk hoeveel water er in een kwartier tijd naar beneden komt !  Gelukkig is het droog als we naar de auto lopen om naar de Car Rental te rijden . Vanaf daar hebben we een transfer naar de cruise terminal !

We hoeven niet lang te wachten op de transfer , gelukkig maar want de airco staat op -20 lijkt wel !

Bij de Cruise Terminal moeten eerst alle handbagage door een security check . Net als de douane op de luchthaven maar dan mogen hier alle elektronica etc in de tas blijven ! Scheelt een hoop gedoe ;)

Boven aangekomen bij de terminal kunnen we ons inchecken . We krijgen allemaal een mooi pasje met onze naam erop waar we aan boord ook mee kunnen betalen . Wij dan haha want de kaartjes van de kids zijn niet gelinkt aan de credit card . Die optie was er wel maar met die Disney shops aan boord leek ons dat geen goed idee ;-)

De kids krijgen een nieuwe Magic band , een cruise bandje ! Echt gaaf !

Nu zijn we klaar om aan boord te gaan , op een heerlijk hysterische manier wordt onze naam omgeroepen bij binnenkomst ; “ Welcome De Vos Family “ roepen de 10 Cruise members als we de lobby van het schip binnenkomen .

Op zoek naar onze staterooms ... we verblijven op Deck 6 , kamers 6552 en 6554 . Het zijn geweldig mooie kamers ! Alles ziet er zo tof uit ... de ruimte is beperkt maar wel goed benut ! We hebben kamers ensuite met een kingbed en een bedbank. In de ene kamer slapen Dieck, Jothe en Mids en Kiedt slaapt bij ons . Super knus zo , het tussenschot op onze balkons kan open dus we maken er 1 balkon van ! Wat fijn om lekker buiten te kunnen zitten .

We gaan eerst op een ontdekkingsrondje .... er is genoeg te zien ! We vallen van de ene in de andere verbazing ... zo onwijs vet dit !! De zwembaden en die coole glijbaan waarbij je om het hele schip heen gaat ... WoW !

Bij de Spa nemen Patrick en ik een abonnement op het Rainforest gedeelte . Super relaxte verwarmde ligbedden , sauna , hamam en div douches en ... jaccuzi op een buitenbalkon ! Relaxt !

Ook kiezen we een behandeling voor tijdens de tweede zeedag ... ben benieuwd het behandeling programma zag er  goed uit  ;)

We doen mee aan een ruffle ( loterij) omdat we een behandeling gekozen hebben . Dus staan we met nog een veertig tal andere cruise gasten in de fitness ruimte te wachten tot het begint .

Wat een verschillende mensen zijn er toch ... je haalt de echte “ cruisers” er zo uit . Sowieso omdat ze een gouden lanyard om hun nek hebben hangen 😜 .

Helaas winnen we niks maar leuk om dit stukje hysterie meegemaakt te hebben !  De Fitgirls & boys zijn zichtbaar opgelucht als we allemaal de ruimte verlaten en zij verder kunnen met hun workout 🤪 We zijn immers al 2 uur aan boord dus ik snap dat ze aan de bak willen 🙃

Next stop .... kidsclub , we melden de kids aan zodat ze vanaf nu daar heen kunnen als ze willen . En dat willen ze absoluut want hoe gaaf ! Aan alles is gedacht en de meest geweldige elektronische gadgets zijn er ! En ik weet zeer zeker dat hun handen nog nooit ! Zo schoon geweest zijn als deze week . Er is namelijk .... echt je bedenkt t niet ... een handenwasmachjne ! Ik heb er een foto van die zal ik proberen te plaatsen ! Je stopt je handen in 2 ( verrassend 😝) gaten en dan worden je handen vanzelf gereinigd ! Echt te leuk !

We gaan eens kijken waar we iets kunnen drinken/eten ... nu hebben we pech want alles is tijdelijk dicht vanwege de uitleg van het reddingsplan  ... The Drill !

We moeten ons melden in een van de theaters , als iedereen aanwezig is begint de uitleg .  Het gaat vlot en na afloop gaan we eens op zoek naar een snack !

We maken eerst een stop bij een van de winkels want de kids willen een lanyard kopen om hun pasje om de nek te kunnen hangen . Handiger dan deze steeds vast te moeten houden ;) Natuurlijk moet er ook een pin op de lanyard dus de eerste gekregen dollars van opa en oma zijn goed besteed !

Dan nu naar de Snack Corner ... er is  keuze genoeg ! We kiezen voor een wrap en wat fruitsalade .... en natuurlijk frietjes en ijs ;) . En dan gaat de boot vertrekken ... spannend moment .

De vorige cruise is inmiddels 9,5 jaar geleden maar ik herinner me als de dag van gisteren hoe ziek ik was :( De zeeziekte begon zodra het schip van de kade afmeerde ... Omdat ik toen zwanger was van Kiedt mocht ik geen medicatie . Bizar ook dat de dagen dat we aan wal gingen ik met 1 stap aan wal weer kiplekker was ;) Gelukkig maar ! Maar goed ... spannend dus ... gelukkig gaat het So far So good ! Ik heb seabands om en voel me OK ! Ik denk dat de zwangerschap de vorige keer versterkt heeft !

De crew maakt een groot feest van het vertrek , de Sailing Celebration is op dek 11 bij het zwembad . Het is een heel spektakel om naar te kijken ... ! Op Facebook heb ik een filmpje geplaatst van een stukje van de celebration .

Het is mooi om te zien hoe het schip de haven uit vaart ... gelukkig is de zon ook terug dus kunnen we vanaf het bovenste dek genieten van dit moment .

De kids zijn naar de kidsclub vertrokken en Patrick en ik lopen een rondje over het schip !

We lopen langs de kidsclub en halen de kids op , we gaan de zwembroeken aantrekken . Dat fantastische zwembad en die epic glijbaan wachten op ze !

Foto’s van die glijbaan volgen want ik had mijn telefoon niet bij . Maar echt zo tof ! Je gaat in een tube een rondje buitenom het hele schip !

We gaan douchen en omkleden voor het diner , vanavond eten we in Restaurant The Royal Court !

Het smaakt allemaal heerlijk !

Iedereen is moe en we gaan na het eten terug naar de hut . Allemaal behalve Kiedt want je kan om 22.00 uur koekjes bakken in de kidsclub . En als er iets te bakken is dan Kiedt daar natuurlijk bij !

Patrick haalt hem daar later op ... Kiedt had het erg leuk gehad ! Ze mochten samen deeg maken en daar werd voor iedereen een koekje van gemaakt .

Onze eerste dag aan boord van de Disney Fantasy kunnen we omschrijven als .... Fantastic !! Het is echt een droom om hier te mogen zijn ( en om niet zeeziek te zijn 🤪) Morgen hebben we een zeedag dus we gaan zien wat er allemaal

te beleven is aan boord ! Gaat vast goedkomen :)

Tot morgen !

1. Marga:
    23 juli 2018
    Oh..... door het enthousiasme waarmee je schrijft zie ik het gewoon vooe me...
    Wat gaaf en wat een luxe... heerlijk zeg! Ben benieuwd naar de foto's!
    Geniet van de behandeling... xxx
  2. Marjolein:
    23 juli 2018
    WoW! Wat een belevenis😍gaaf om mee te maken! Die handenwasmashine is da bomb🙃
  3. Suus:
    Gaaf Mir!!!
  4. Ingeborg Verhulst - Cardon:
    23 juli 2018
    Geweldig wat een belevenis !! Haha... die kiedt nog lekker koekjes bakken om 22.00 😍. Geniet lekker van jullie dag op zee vervelen is niet nodig !! 😘
  5. Bidi:
    Oh oh go for it Kiedt. Zo kennen we je weer. Super gaaf verhaal weer 👍😘