Farmouth Jamaica 🇯🇲

25 juli 2018 - Falmouth, Jamaica

Farmouth , Jamaica !

We zijn al vroeg in de haven van Farmouth ! Als we om 7.30 wakker worden en we kijken naar buiten zien we Jamaica !  Prachtige groene bergen ... blauw water ! Niet verkeerd wakker worden zo :)

We hebben geen plannen gemaakt , hebben gisteravond van Pete onze ober gehoord dat we naar The Blue Hole moeten gaan ! Dat schijnt een hele mooie waterval te zijn en minder toeristisch dan de Dunn Falls .

De kids zijn al gaan ontbijten dus zodra wij de spullen hebben ingepakt gaan we naar “ Restaurant Cabanas “ om ze te zoeken .

Ze zitten aan de tafel bij Alexandre , onze andere ober van s avonds . Er is zoveel aanbod bij het ontbijt echt noem het en ze hebben het ! Ik hou het bij een toast met scrambled eggs en een bak vers fruit 🍍🍉🍇 !

Na het ontbijt gaan we naar beneden en door de controle om de boot af te gaan .

We lopen een zonnig marktplein op , er is muziek en allerlei winkeltjes .

We gaan op zoek naar een taxi om

ons naar The Blue Hole te brengen . We wilden ook nog naar de Dolphin Cove maar toch besloten dit niet te doen . Het is in een aquarium en dat hebben we in Portugal ook al eens gedaan . Dan is het nu leuker om relaxt naar The Blue Hole te gaan ! De rit ernaar toe is ruim 1,5 uur , het is een mooie manier om het land te zien . En er is genoeg te zien !

Het is een kleurrijk land en afwisselend landschap. We zien veel armoede maar ook mooie huizen en prachtige hotels .

Mooie groene bergen , oude plantage woningen . We rijden langs Discovery Bay , waar Columbus is aangekomen op Jamaica . En Runnaway Bay waar de slaven hun opstand zijn begonnen .

Ik heb er foto’s van maar die plaats ik zodra we terug in Amerika zijn en ik goede WiFi heb 🙃

We komen langs Nine Miles , de afslag  die leidt naar het geboortehuis van Bob Marley . Hij heeft later in Kingston gewoond maar zijn geboortehuis stond hier .

Aangekomen bij The Blue Hole , de weg ernaar toe was vrij smal... gelukkig blijken we een goede chauffeur te hebben ;-)

Eerst gaan we de entree betalen en waterschoenen kopen want die hebben we in Rijsbergen laten staan . Later blijken die dingen echt onmisbaar te zijn dus deze diepte-investering was helemaal ok 😂 . We dalen via een trap af naar de Blue Hole waterval . Er zijn meer mensen maar het niet super druk dus dat is fijn ! Onze gids heet Nick ... top gozer ! Hij is precies op het juiste moment daar waar we ( oké ik haha ...  ) hem nodig hebt !

Als ik zie waar we worden geacht van af te springen krijg ik zo mijn bedenkingen 😱 . Maar goed ... als iedereen springt en zelfs mijn 5 jarige zonder twijfel de diepte in springt ... kan ik natuurlijk niet achterblijven . Verstand op nul en springen ! Whaaaaaaaaah !

Het is wel echt gaaf ... als je eenmaal beneden bent dan haha en wat een heerlijk fris water ! De kids en Patrick springen en duiken nog een aantal maal van deze rots . Ik vond t voor nu wel even stoer genoeg ;-) Dan klimmer we verder omhoog ... daar zie ik een touw hangen .... oké dan ... we gaan aan een touw slingeren van de waterval en dan loslaten .  Yeiks ! Dit is toch echt wel griezelig ... je kan niet zien waar de rotsen onder de waterval zijn. Maar goed iedereen gaat ... Mids staat vooraan ... yeiks ! Ik roep wel 10 x dat hij echt op tijd  moet loslaten want die rotsen ... yeiks !

Maar hij doet het geweldig ... stralend koppie als hij bovenkomt !

Dan ben ik aan de beurt ... ok dan .. niet kijken vooral niet denken en gewoon gaan ! Moet zeggen dat t wel echt heel vet is om te doen ! De kinderen en Pat gaan nog een paar keer ... ik sla ff over . Hoe leuk ook, ik sta toch met trillende handen haha !

We klimmen daarna nog wat hoger om van een andere rots te springen .

Wat is het hier prachtig  ... we zouden hier langer willen blijven maar we moeten nog een eind terugrijden dus we lopen ( nou ja glibberen want het is er ontzettend glad ! ) weer terug .

We komen langs het touw , als je wilt mag je nog een keer , maar helaas blijkt het touw te zijn afgebroken .... serieus het zou je gebeuren als je daar zo boven die rots hangt . Maar we hebben geen paniek gehoord dus ik denk dat goed is afgelopen ;)

Dan nog een paar sprongen van de rots ... ik besluit toch ook nog maar een laatste sprong te doen .... nu we er toch zijn ;-)

En dan echt terug naar de taxi , even omkleden en dan gaan we op weg terug !

We stoppen onderweg voor een typische Jamaicaanse Jerk ! Een soort BBQ restaurantje langs de weg . Bar erbij en wat tafels om te eten . Super simpel maar lekker eten ... Chicken Jerk , Chicken curry , Pork Jerk ze hebben er van alles !

En lekkere cocktails met extra shots ... we gaan swingend terug de taxi in 🤩

We stoppen onderweg nog voor een paar foto’s maar moeten dan echt terug naar het schip !

We kopen nog wat souvenirs bij de winkels op de pier ! Een T-shirt van

Usain Bolt en .... magneten ! Mids heeft nog een Starbucks beker voor mij gescoord . Ze hadden er nog maar 1 , was van de oude collectie en dubbel

de prijs van normaal ...  een echte collectors item zullen we maar denken dan 🙃

Jamaica wat ben je mooi ! We komen zeker nog eens terug !

Dat heb je met cruisen je bent maar een beperkte tijd op een bestemming en de ene keer heb je meer tijd nodig als een andere ! Op Jamaica kun je zeker prima meer tijd doorbrengen er is zoveel te zien !

Conclusie ... we will be back !

Jamaica .... Ya Man ! 🇯🇲

Aan boord gaan we eerst naar de hut om

onze spullen op te ruimen .

Jothe en Kiedt gaan hun speurtocht af maken en Dieck en Mids gaan een film kijken. Er is een hele lijst Disney films te zien op de televisie , echt tof !

Ik loop met Pat even naar de laundrette , super handig dat we die hier hebben ! We zetten de machines aan en gaan terug naar de hut . De kids vertrekken naar de kidsclub en Pat en ik gaan de bioscoop ! “ Antman” draait ... ik had er nog nooit van gehoord maar het blijkt een leuke film te zijn :)

De film is om 19.15 afgelopen ... we hebben nog een uurtje voor we in het restaurant worden verwacht .

Het is vandaag Pirate night aan boord .... er blijkt weer eens hoe goed voorbereid we zijn... not 🤪 De meeste mensen hebben geweldige creaties aan , complete piraten outfits , zelfgemaakte t-shirts etc ! Echt zo gaaf ! Het ziet er allemaal zo tof uit ! Gelukkig voor ons newbies en onwetende zijn er winkels aan boord !

We hadden in de hut al piraten bandanas gekregen maar we vullen dit nog aan met wat leuke piraten items 🗡☠️🤨

De kids gaan nog even langs de kidsclub voor wat schminck ! Een snor hier en een baard daar .... ze zijn er klaar voor !!

Dan nog een bandana en een Pluto piratenmuts en ook wij zijn klaar voor het diner ! Foto volgt 😎

In het restaurant is alles passend in het thema .... de menukaarten... de bediening .. de aankleding van het restaurant . Echt fantastisch !!  ( het woord van de week is  trouwens echt Fantastisch geloof ik 😂)

Na het eten gaan we op de foto met Mickey ... die uiteraard ook in Piraten outfit is !

En dan is het tijd voor de Grand finale van deze pirate night . De show van “ Pirates of the Caribbean  “ speelt op Deck 11 bij het zwembad . Deze eindigt met een fantastische vuurwerk show !

Het schip is al een tijdje onderweg van Jamaica naar Castaway Cay , een privé eiland van Disney . Je merkt dat we de andere kant opvaren , de golven zijn beter voelbaar . Maar .... even stukje hout zoeken ... nog steeds niet zeeziek !

Morgen zijn we een hele dag op zee , op weg naar Castaway Cay ... onze laatste stop alweer! De tijd vliegt echt !! Maar we genieten van alles en elke dag !

Disney Cruise is fantastisch ❤️

Tot morgen x

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Marloes:
    26 juli 2018
    Hoe gaaf dit!!! Benieuwd naar jullie volgende verhaal.... dikke kus
  2. Eva Besuijen:
    26 juli 2018
    Heel gaaf!! Ben benieuwd naar de piratenfoto’s..

Jerk is zooo lekker he!! Ook al aan de verse coconut gezeten?
  3. Marianne en rinus.:
    Geweldig !!!
  4. Debbie:
    26 juli 2018
    Wat super leuk allemaal, Jamaica houd ik in gedachten!
  5. Opa & Oma:
    27 juli 2018
    Super verhaal. THE Blue Hole, wat een onderneming. Weer een ervaring rijker. Leuk om te lezen dat de kids zo enthousiast zijn.👍👍😘😘
  6. Bidi:
    27 juli 2018
    Wat ben je toch dapper😂 En wat een superleuke vakantie is dit voor jouw, coming birthdaygirl, maar toch zeker ook voor the kids en Pat natuurlijk. Xx
  7. Irma:
    27 juli 2018
    Jamaica rocks!!! Geweldig daar hè? Inderdaad absoluut de moeite waard om nog een keer terug te gaan!! Jerk chicken. Love it!! Heb de kruiden meegenomen dus schuif hier nog maar een keer aan. Nog veel plezier!! X
  8. Manu:
    28 juli 2018
    Super gaaf zeg! ! En mireille, je bent een topper dat je ben gesprongen 💪! !