Grand Cayman

24 juli 2018 - George Town, Kaaimaneilanden

Georgetown , Grand Cayman

We komen rond 9 uur aan bij Grand Cayman . Omdat er een groot rif om het eiland ligt wat ze graag heel willen houden , gaan de grote boten een eindje uit de kust voor anker . Zwemmen is net te ver dus worden we met kleinere boten naar de kade gebracht .

Het is goed warm ! Beetje bewolking maar dat is juist fijn , zeker omdat de zon hier echt recht boven je staat ! We hebben vandaag afgesproken met Charlene . De zus van Daisy is hier voor de zomer bij hun vader op bezoek en ze wil ons rondleiden .

Daar boffen we mee want zo hoeven we niet met de crowds mee in een excursie bus. We hebben een auto gehuurd die Charlene al heeft opgehaald . We rijden eerst naar hun huis , daar ligt de boot waarmee we naar Stingray City varen .

Als we aankomen bij het prachtige huis , gaat het net behoorlijk hard regenen . We schuilen even voor de regen , vaak zijn deze buien kort ! Nu ook gelukkig en we kunnen op naar de boot ... ! We varen eerst via de binnenwateren langs prachtige huizen tot we bij het open water komen . Het is niet ver waren tot de stingrays . We zijn niet de enige maar we zoeken een rustig plekje om voor anker te gaan. De duikbrillen gaan op , de iPhone gaat in een waterdicht hoesje .. we hopen op wat mooie plaatjes ! Na een tijdje vertrekken de grote boten en dat merk je .. de stingrays vinden ons een stuk interessanter en komen om ons heen zwemmen . Ook onder ons langs en tegen ons aan 🤪 We hadden een zakje inktvis stukjes gekregen ( nou ja er werd gevraagd of we ze even wilden vasthouden en die mensen vertrokken vervolgens dus ja ... )  en die komen nu mooi van pas om de stingrays naar ons toe te krijgen. Charlene lukt het om een grote stingray op te pakken . Zo kunnen we wat mooie foto’s  maken !

We zwemmen nog wat en besluiten dan terug te gaan . We willen nog naar een strand en in het centrum kijken . De tijd vliegt voorbij !

We brengen de boot terug en rijden naar een van de strandjes van “ 7 Mile Beach “ we kiezen voor een niet toeristisch strand .

Er mag dan geen bar of strandbedje te vinden zijn .... het is er heerlijk rustig !! En wat een prachtig water !

Wat we er wel vinden .... of beter gezegd  wie er ons vind ! Zijn fire ants :( wat een gemene kleine krengen zijn dat ! Yeiks ! We worden diverse keren belaagd en gebeten .... je moet er wat voor over hebben om in het paradijs te verblijven ;-)

We zien prachtige visjes en genieten van het mooie water . Maar die tijd .. die gaat vliegensvlug dus we pakken in en vertrekken terug naar George Town .

We eten een verrukkelijk ijsje bij Dairy Queen en gaan dan nog wat winkeltjes langs . Ik scoor een magneet voor mijn collectie ... heb geen Starbucks gezien trouwens ... helemaal niet aan gedacht vanmiddag om daar voor te kijken . Nu ik collectie type moet ik er ineens aan denken ;)

Ik zoek nog een mooie verjaardagskado uit maar daarover later meer ... ben nog lang niet jarig namelijk ;-)

We drinken nog wat bij Marguerita Ville en daarna is het echt tijd om afscheid te nemen . Het is inmiddels kwart over 5 geweest en de laatste tenderboot vertrekt om 5.30 !

Terug aan boord gaan Jothe en Kiedt naar het zwembad . Patrick en ik gaan naar de Spa en Dieck en Mids gaan een filmpje kijken in de hut .

Om 19.15 is er weer bingo .... vorige keer niks gewonnen dus we proberen t nog een keer . Alleen Kiedt heeft zin om mee te gaan dus we gaan met 3 . De hoofdprijs is 7000 dollar, dat lijkt me wel wat !! Ze spelen 4 rondes en we zijn er 2 keer dichtbij met nog 1 nummer te gaan maar helaas horen we niet bij de winnaars . Niemand wint die 7000 dollar trouwens ... dan moest je bij de volle kaart ronde binnen een x aantal ballen bingo hebben. Ze geven het niet zomaar weg natuurlijk :)

Maar de prijzen waren toch best hoog , rond de 300 dollar per speelronde . De inleg varieert van 30 tot 80 dollar ligt eraan met hoeveel kaarten je speelt.

Ondanks dat we niet winnen was het echt weer leuk om mee te maken . Ze maken er echt een heerlijk hysterisch feestje van met muziek uit de ‘80’s .

Het is tijd om naar het restaurant te gaan , Jothe en Kiedt hebben na het zwemmen al wat gegeten dus die blijven in de hut film kijken .

We eten in restaurant “ Royal Court”  !

We blijven ons verbazen over de enorme keuze ! En het is allemaal nog lekker ook 🤩

Na het eten lopen we nog een rondje en gaan we terug naar de hut .

We hebben een fantastische dag gehad !!

Nu slapen en morgen .... Falmouth Jamaica !

Tot morgen x

1. Tante Ria:
    25 juli 2018
    Gezellig, wat een ervaring geniet!!!!!
  2. Jacqueline:
    25 juli 2018
    Wat ontzettend leuk om met jullie mee te lezen! Heel veel plezier op jullie prachtige reis! Keep us posted!!!
  3. Opa & Oma:
    25 juli 2018
    Hallo weer een mooie dag. Leuk dat Charlene jullie gids was.
    Weer veel gedaan en zodoende super veel gezien.😘😘
  4. Hans:
    25 juli 2018
    Tof, wat een reis beleving. We leven mee en nog veel plezier en genieten voor jullie. WoW