Day at Sea 2.0

26 juli 2018

Sea Day 2

Vandaag onze tweede Sea Day , we worden laat wakker dus moeten een andere plek kiezen om te lunchen .

We kiezen voor Enchanted Garden , daar blijkt ook een buffet te zijn . Het is wat minder chaotisch dan in Cabanas .

Na het ontbijt gaan we direct door naar .... Bingo ! 3 keer is scheepsrecht en we zitten op een schip dus ... dat moet goedkomen toch ?

En het kwam goed 🤩🤩🤩🤩🤩🤩🤩

De tweede ronde heeft Dieck BINGO !!!

Echt geweldig tof ! De kids mogen vanavond van de winst een kadootje uitkiezen in een van de shops 😃

We komen nog een keer heel dichtbij met slechts 1 nummer te gaan maar helaas ... we winnen niet opnieuw ! Maar we zijn uiteraard super blij met de reeds behaalde winst !

Na de Bingo gaat Patrick met de kids terug naar de hut om vanuit daar te kiezen wat te gaan doen . Ik blijf zitten voor een uitleg over de Disney Vacation Club , interessant om eens te horen hoe dat werkt ! Er wordt nog een prijs verloot van USD 200 maar helaas is het niet mijn naam op het getrokken kaartje 🙃

Na de uitleg maak ik een afspraak met Scott degene die de presentatie gaf . Vind het wel leuk om samen met Patrick eens aan te horen of het ook interssant voor ons kan zijn om lid te worden .

Het was een leuk gesprek en we gaan er zeker over nadenken  ! Het is wel een hele toffe manier om weer wat meer van de wereld te gaan zien . En vaker naar Disney te gaan 🤩

De kids zijn al samen gaan lunchen , hoe relaxt dat ze die leeftijd hebben dat dit kan . Ze vinden het zelf ook leuk om samen te doen dus ... win win !

Patrick en ik gaan samen romantisch lunchen ... nou ja romantisch haha ... de drie restaurants waar je “ sit down” kunt eten zijn al dicht dus we gaan langs het snack buffet. Alhoewel je hier ook heerlijke wraps en salades kunt bestellen .

Het fruit is hier zo lekker ... smaakt gewoon anders !

Omdat we zo laat geluncht hebben kunnen we direct door naar onze Spa afspraak . Die we aanpassen naar een “ couples massage” i.p.v. het hele pakket want we willen met de kids nog graag naar de Show “ Believe” . De tijd was hier wederom veranderd en dat uur vooruit had ik misrekent 🙃

De kids gaan naar Toy Story 3 kijken in het zwembad . Ik blijf dat echt fantastisch vinden .... vanuit de pool of op een relaxte stoel op een mega groot scherm film kijken !

Aangekomen bij de Spa kies ik voor een hotstone en Pat neemt een bamboo massage . Lekker om de spierpijn van gisteren ( serieus echt last van dat springen van de rotsen en hangen aan een touw ... moet toch die middelbare leeftijd zijn hè 😆😆)

wordt lekker weggemasseerd .

De tijd vliegt ook hier en dan gaan we snel terug naar de hut om de kids op te halen !

Op naar het Disney Theater !

We gaan eerst laat drinken en popcorn halen en zoeken dan een plekje .

Wat een fantastische show !!

Zo professioneel opgezet , alsof we op Broadway zijn ! Het verhaal gaat over een plantenkweker die niet gelooft in magie . Tot hij over een plantengieter wrijft en hoppa de Gini komt weer tevoorschijn.

Die hadden we al eerder ontmoet in de Aladin musical ... hilarisch !!

Het komt er uiteindelijk op neer dat de kweker zegt ik zou wel in de magie willen geloven waar mijn jarige dochter zo in gelooft .  Er komen allerlei bekende  Disney figuren voorbij die de kweker in magie willen laten geloven . Geweldig ! Aan het einde gelooft hij uiteraard in de magie ... t is Disney hè 😉

Na de show gaan we via de winkeltjes naar het restaurant . Onderweg komen we Chip & Dale tegen ... alias Knabbel en Babbel ... foto !

In de winkels zijn de kids er snel uit wat ze willen kopen ... HaHa ... uiteraard is dit een langzaam proces 🤣

Want ja ... er is zoveel leuks !

Kiedt kiest uiteindelijk een kussen knuffel van Cruise Mickey , Jothe een zelfde van Stitch ! Mids een paar Disney hotwheels en Dieck een gymtas . Iedereen weer blij 🤩

We gaan door naar Animator Palate , een super tof restaurant met videoschermen waarop filmpjes worden gespeeld . Ideaal entertainment . We moeten voor het eten op een placemat onszelf tekenen ... ( foto volgt) ... die moeten we inleveren bij Pete en Alexandre . Nadat we het voorgerecht krijgen geserveerd zien we waarom we de poppetjes moesten tekenen . Er wordt een animatie film gedraaid waarin de door alle aanwezige gasten getekende poppetjes een rol spelen . Echt fantastisch gedaan !! We hebben er foto’s en een filmpje van deze zal ik later proberen te plaatsen .

De kreeft die ik als hoofdgerecht heb gekozen is super lekker ! Bij de rest smaakt het ook allemaal weer goed !

Ook dat gaan we missen hoor ... de keuken is fantastisch !

Na het eten gaan de kids nog naar de kidsclub daar was een soort race met zelfgemaakte auto’s . Patrick en ik lopen nog een rondje over het schip . We halen nog een softijsje ( nu t nog kan ;-) ) en dan ga ik vast terug naar de hut om

aan het inpakken van de tassen te beginnen .  Uitpakken is leuker zullen we maar zeggen ;-)  Patrick haalt de kids op uit de kids club .

Wat is de tijd toch gevlogen ... maar goed we hebben morgen nog een dag ... en wat voor 1 ... Disney Cast Away ❤️!  Zin in !!

Tot morgen x

1. Marlous:
    28 juli 2018
    Zo super gaaf om te lezen wat jullie allemaal hebben meegemaakt😍
  2. Hans:
    28 juli 2018
    Grandioos, super tot om alles te lezen. Enjoy!
  3. Cindy:
    28 juli 2018
    Echt geweldig om het op deze manier mee te kunnen beleven!