Jarig !! Ontschepen en op naar The Big Apple !

28 juli 2018 - New York City, Verenigde Staten

Hello 40 !!

Vandaag echt jarig .... blijft bizar klinken dat ik nu 40 ben . Maar voelt niks anders dan 39 dus no worries ... ! We gaan er weer een mooi jaar van maken 🎉

De tassen zijn al opgehaald dus we hebben alleen de handbagage nog . We ruimen de laatste spulletjes uit de hutten op en dan gaan we ! We nemen afscheid van onze hostess Andrea ... ons lieve vrolijke Jamaicaanse kamermeisje .

Op naar het laatste ontbijt .... iedereen eet vanavond in het restaurant waar ze gisteren hebben gedineerd. Geen chaotisch buffet dus deze ochtend ;-)

We nemen afscheid van Caitlin en haar familie ...wat een dotje ! Ze wilde wel met ons mee maar dan moesten we wel opa even ophalen in New Jersey 😃

We blijven afscheid nemen en zeggen ook tot ziens tegen Alexandre en Pete ....

Dan is het tijd om van boord af te gaan .... dag Disney Fantasy .... wat was je geweldig !!!!!!! Echt ik hoop dat we nog eens kunnen gaan .... alles was top !!!

Het is zo gaaf om een kijkje te nemen op zoveel verschillende bestemmingen in een week tijd . En zo’n schip is gewoon af .... alles wat je maar kunt bedenken is er !

En dan ook nog in Disney style .... ❤️

We hebben een transfer geboekt die ons naar de luchthaven brengt voor de vlucht naar New York !!!!!!! Super vet om daar nu heen te gaan !

Maar eerst onze tassen ophalen en door de douane heen . Dat gaat gelukkig allemaal heel vlot ! We zijn wat vroeger dan verwacht dus bellen we de transfer of ze half uurtje eerder kunnen komen .

Het is bloedheet en amper schaduw op de ophaal plaats dus hoe eerder we hier weg kunnen hoe beter !

We krijgen die maatschappij niet te pakken en na een half uur als we ze eindelijk spreken blijkt dat onze boeking niet is ingepland en er dus geen taxi komt . 😝 over een uur kunnen ze iemand sturen .... echt serieus hoe kansloos !

Besluiten om ons te melden bij de taxistand hopelijk gaat dat sneller ... en jawel binnen 25 minuten zou er een taxi moeten zijn ! Whoop whoop !

Een uur later .... staan we er nog steeds !!

In de hitte .... zonder water want dat is inmiddels ook op . De Disney Experience stopt overduidelijk zodra je van boord stapt . Waardeloos hoe ze dit geregeld of beter gezegd niet geregeld hebben !! Op zn minst zouden ze water moeten uitdelen aan al doe wachtende mensen . En het driedubbele aan taxi’s moeten regelen !

We zijn Hillary en Mike en de meisjes inmiddels ook tegengekomen ! Die hebben het zelfde probleem .... geen taxi te krijgen ! De kids vermaken zich prima met de Nintendo switch en filmpjes op de iPad .

Uiteindelijk lukt het Hillary vervoer te vinden waar we met zn allen inpassen 🎉🎉 Een grote taxibus met aanhanger 😂

Alles inladen en op naar Orlando AirPort ! Dat is ongeveer een uurtje rijden ! We stoppen nog even voor wat te drinken ... kunnen we wel gebruiken !

Aangekomen op de AirPort nemen we afscheid van de familie ! We wisselen gegevens uit ... wie weet zien we elkaar nog eens ! We hebben erg met ze gelachen !

Op naar de balie ... er staat een hele lange rij en een balie zonder rij . We besluiten die laatste te proberen haha !

Blijkt een balie te zijn voor mensen die hun vlucht dreigen te missen en snel moeten inchecken . Nu hebben we nog tijd zat maar de aardige Delta medewerker wil ons best wel inchecken ... yay !!

We gaan redelijk vlot door alle controles heen ... fijn ! We gaan nog wat eten en dan is t tijd voor de vlucht naar NY 🗽

Aangekomen bij de gate .... blijkt helaas dat we vertraging hebben ... die blijft oplopen . Dit gaat uiteindelijk ten koste van onze reservering bij The Boathouse vanavond helaas maar daar gaan we dan zondag eten !!

Na bijna 2 uur vertraging vertrekken we !!

New York here we come !! De vlucht is prima twee uurtjes en we zijn er !

Fijne ruime stoelen en een tv schermpje ! Dat zouden we in Nl ook gewoon standaard moeten hebben ... zo relaxt !

Aangekomen in NY is het even chaos om uit te vinden hoe we bij de bagage band komen . Uiteindelijk met de lift naar boven , roltrappen naar beneden , buitenom via een bus en een half vliegveld doorgelopen komen we bij de juiste band ! Voordeel is wel dat de tassen er al zijn en we er niet op hoeven te wachten haha !

Op naar de taxi .... Patrick pleegt wat geheimzinnige telefoontjes . We moeten naar Passenger Pick Up D ... oké geen gewone taxi dus . Dieck en Jothe zijn op de hoogte van deze verrassing en zijn helemaal hyper . Geen idee wat het kan zijn .... ik denk aan een limousine of zo’n gekke party bus . We worden opgehaald door een busje en die brengt ons naar ....

de heliport !!! Whaaaaaaaaaaaat !!!! Jeeses .... we gaan Kardashian style naar Manhattan ! Bizar gaaf 😂😂

Echt een hele vette verrassing dit !! Ik denk dat ik volgend jaar weer 40 wordt 😂

Deze verjaardag bevalt meer dan prima !!😎

Onze tassen gaan met een uber naar het hotel want dat past natuurlijk niet . Ook een bizar telefoontje trouwens ... “goedenavond met Mireille Cardon wij checken vanavond bij u in . Nu is het zo dat we per helikopter komen en de tassen kunnen niet mee dus die worden met een uber bij u afgeleverd . Ja helikopter idd... en de tassen komen zelf met een uber ? Ja dat heeft u goed begrepen 🤓 “

Echt hilarisch dit !! De vlucht duurt 6 minuten .... omdat het mijn verjaardag is doet Billy een extra rondje om Lady Liberty 🗽❤️ ! Wat onwijs gaaf is dit !! Ik heb al eens toen ik zwanger was van Mids een rondvlucht boven Manhattan gedaan met een helicopter . Maar dit is toch wel serieus vet !!! Patrick heeft er alles aan gedaan om mijn verjaardag onvergetelijk te maken ! De cruise ... alle lieve kado’s en dan ook nog dit ... WoW !! Ik ben een enorme bofkont !!! ❤️

Als we geland zijn gaan we op zoek naar een taxi ... gelukkig vinden we er snel een . Met 6 personen valt dat niet meer , gelukkig wil deze chauffeur ons in zijn 4 persoons meenemen .De boete is 350 dollar dus Mids en Kiedt moeten even bukken . Gelukkig is het een kort ritje !

Grappig genoeg komen we exact tegelijk met de Uber  aan die onze tassen bij heeft ! Het hotel valt helaas behoorlijk tegen ... de foto’s op de site zijn waarschijnlijk net na de opening in 1800 😝 Helaas maar goed ... dat kun je hebben soms ! We proberen een ander hotel te vinden maar het is al laat en iedereen is moe dus we gaan snel wat eten bij het Marriott Marquis en dan snel slapen.  Onze kamer was overboekt dus we zouden sowieso maar 1 nacht in deze kamer slapen en de tassen niet uitpakken . We blijven bij dit plan maar gaan morgen op zoek naar een andere kamer .... in een ander hotel !

Voor 6 personen is dat nog een hele missie maar gaat goedkomen !

We gaan genieten van New York de komende dagen !

Tot morgen X

1. Maddy:
    Geweldig, nog proficiat.💐🎂🎉
  2. Bidi:
    29 juli 2018
    Good old Patrick. Zo goed geregeld allemaal. Fijn dat jullie allemaal zo genieten. Enjoy "the big 🍎🗽
  3. Noor:
    29 juli 2018
    Jezus. Ik wil ook een Patrick... waar haal je die?
  4. Marlous:
    Waanzinnig!!! Top man!!! Geniet ervan!!!😘
  5. Opa & Oma:
    29 juli 2018
    Patrick wat een super verrassing .Wat hebben Dieck en Jothe de grote verrassing goed bewaard weten te houden 28-07-2018 een onvergetelijke dag.🎈🎈🎉🎉👍👍
  6. Eva Besuijen:
    Echt heel cool met een heli naar NY! #poshpeople 🤣🤣