Bye Big Apple .... Hello Roadtrip !

31 juli 2018 - Yarmouth, Massachusetts, Verenigde Staten

Bye bye big Apple ....

Dat de dagen voorbij vliegen heb ik al vaker gezegd ... maar echt ongelofelijk !

Onze tijd in New York zit er alweer op ... helaas ... maar ik weet dat we terug zullen komen ❤️🗽🍎!

We gaan de laatste spullen inpakken... Patrick had al koffie gehaald ... lekker bij de leftovers van Magnolia Bakery 😋

We maken de kids wakker ... gelukkig geldt bij de Vosjes laat erin .. laat eruit ;)

Patrick gaat de huurauto ophalen , ik ga even mee want wil als tweede bestuurder geregistreerd worden. Het is handig als ik ook kan rijden met de afstanden die we gaan afleggen ... en dan kan ik ook alleen met de auto op pad * lees wil gaan winkelen 😂*  !

We nemen een Uber naar het verhuurbedrijf . We treffen het met een hele luxe auto , zelfs voorzien van water ,snoepjes en koekjes 🤩 De chauffeur vertelde dat hij normaal alleen luxe vervoer doet maar dat daar erg weinig vraag naar was vandaag . Dan zet hij zijn aanvragen ook open voor “ normaal” vervoer . In de Uber app kun je dus kiezen voor ,gedeeld of gewoon of een luxere auto . Zelfs limousine of een SUV kun je aanvragen . En wij dus de Uber XL voor 6 personen . Ideaal ! Het tarief is gebaseerd op vraag en aanbod , we hebben behoorlijk wat verschillen in prijs gehad !

Aangekomen bij Alamo zijn er gelukkig geen 100 wachtenden voor ons net als op Orlando AirPort 😆 We zijn direct aan de beurt en ze gaan kijken welke auto’s er beschikbaar zijn .

We horen de vrouw voor ons vertellen dat ze tijdelijk als expat in Amsterdam woont en nu op familie en vrienden bezoek roadtrip gaat. We raken met haar in gesprek , leuk om iemand zo enthousiast over ons land te horen praten . Haar 3 kids zijn van dezelfde leeftijd als onze oudste 3 en hebben het ook erg naar hun zin in NL !

Intussen is bekend welke auto’s er staan , we kunnen ook tegen een geringe meerprijs per dag een grotere auto mee krijgen . Met de kilometers die we gaan rijden klinkt dat wel interessant . Maar eerst even kijken welk model het zou worden en of onze bagage er in past . Met 4 kids hebben we de derde rij nodig en is de kofferbak ruimte vaak beperkt !

We zouden een een verlengde Chevrolet Suburban mee mogen nemen . Nou als ik hem zo zie staan ... Groot is hij in ieder geval 😂 Patrick mag er fijn mee Manhattan uit rijden haha ... wat een vlagschip ! Maar degene die hier staat is voor de Amerikaanse met wie we net in gesprek waren . Wij kunnen een andere krijgen maar die staat op een lokatie 15 minuten rijden , iemand van Alamo brengt ons er dan heen . 15 minuten is prima en een wat zwaardere motor/auto is fijn dus we besluiten daar voor te gaan !

De papieren worden hier al in orde gemaakt dus we kunnen straks op de andere lokatie zo de auto meenemen en doorrijden !

Die 15 minuten worden er door de drukte in Manhattan en de 230 rode stoplichten 45 ! Maar goed ...uiteindelijk komen we er ! Er staat een knappe blauwe suburban te glanzen ! Hop instappen en gaan !! Patrick zoekt de “ aan knop” ... maar ondanks dat het een nieuwe auto is .. is het old school een sleutel in het slot steken 🤓

We gaan op weg terug naar de kids ... inmiddels zijn we bijna 2 uur verder . Jammer van onze laatste uurtjes New York ! We besluiten toch nog wat te gaan eten bij Chelsea Market , dan maar wat later op Cape Cod we willen ons verblijf hier graag gezellig afsluiten !

Dus in plaats ontbijt ... gaan we brunchen nou ja brunch ... het is 14.00 uur als we onze tanden in wat Italiaanse heerlijkheden zetten ! Weet niet of dat nog een brunch genoemd kan worden .

Het is in ieder geval wel echt zalig !!!

Aanrader voor wie naar New York gaat ! Chelsea Market .. ga naar Cappone’s !

Op de weg terug naar de auto maken we nog een stop bij de Apple Store . De iPhone van Jot is sinds gisteren weer stuk . I.p.v. hem opnieuw te laten maken kiezen we voor een nieuwe ... hoef jullie vast niet te vertellen hoe blij Jot was 🤩

Morgen even installeren en dan kan ze weer online ☎️

Dan is het echt tijd om te gaan .... het is ongeveer 4 uur rijden naar Cape Cod ! We hopen er rond 8 uur te zijn , dan stoppen we nog een keer onderweg.

Denk dat heel Manhattan onze kant opgaat .... Vreselijk als je niet door kan rijden , nu is dat doorrijden sowieso van een ander begrip hier 😆 Het is toch altijd weer even wennen dat de snelheid limieten hier beduidend lager liggen !

We stoppen onderweg om door de drive van de favoriete gele letter van de kids 😆#allesvoordekids

Als we nog 1,5 te rijden hebben stoppen we even voor wat boodschappen . Bij ... yay ... Target ! Wederom een bliksembezoek van 20 minuten .... ik word hier goed in .  En in delegeren , Patrick is de boodschappen gaan halen en ik heb een rondje Target gedaan 😎

Onze aankomsttijden is inmiddels 21.45 , ik bel even met de accommodatie om te checken of dat oké is ! Wil niet meemaken dat we daar straks aankomen en er blijkt niemand meer te zijn !

Het is jammer dat het inmiddels donker is geworden want de omgeving is volgens mij erg mooi ! We zijn over de Rhode Island brug gekomen en rijden nu door een bosrijk gebied !

En dan geeft Waze aan dat we er bijna zijn ... YAY ! Ongelofelijk maar waar dat in de 6,5 uur die we uiteindelijk hebben gereden Patrick en ik de enige zijn die hebben gezegd ... zijn we er al 😂

De kids hebben zich prima vermaakt met kaarten , spelletjes op telefoon en IPad . We hebben gekozen voor oneindige data op de hotspot ... daarvoor oneindige dankbaarheid van onze kinderen 🤪

We melden ons bij de receptie ... Daar ontmoeten we de receptioniste Janice . Wat een geweldig mens ! Een gezellige oma die honderduit vraagt en verteld ....! Echt zo leuk !

We hebben een upgrade gekregen voor de eerste 3 nachten , de vierde nacht is dit huisje helaas niet beschikbaar . Het type dat wij hebben geboekt , was als enige nog vrij dus we hadden destijds geen keus , is erg klein . Janice wilde echt heel graag dat we deze kosteloze upgrade aannamen ... enige is dus dat we de laatste nacht dan wel naar het kleinere type moeten verhuizen . Deze 3 nachten waren vrijgekomen door een annulering .

Die laatste nacht moeten we toch inpakken voor verrek  de dag erna dus helemaal prima zo ! Altijd fijn om wat meer ruimte te hebben !

Het is jammer dat we het park nog niet goed kunnen bekijken door dat het donker is maar de eerste indruk is goed ! Het ziet er allemaal erg knus uit :)

We hadden een boottocht geboekt om naar walvissen te gaan kijken donderdag . Nu belde de kapitein vanmiddag dat er donderdag teveel wind staat , of we een alternatieve datum hebben .

We zijn tot zaterdag hier en de kapitein gaf aan dat morgenochtend de beste optie zou zijn !

Helemaal leuk ! Morgenochtend gaan we dus varen ! Betekent wel dat we vroeg uit bed moeten , om 8 uur moeten we op weg naar Princetown 🐳 de boot gaat rond 9.30 en het is ongeveer een uurtje varen !

We hebben alle spullen uit de auto gehaald , vissen de tandenborstels en pyjama’s eruit en hop naar bed !

Wij drinken nog wat en bekijken de folders die we hebben meegekregen van Janice !

Wat is er hier veel te doen ! Het wordt nog lastig om een keuze te maken ... en ach anders hebben we een goede reden om nog eens terug te gaan !

Nu eerst slapen , over 8 uur gaat de wekker ⏰

Tot morgen .... hoop jullie dan te laten weten dat we walvissen hebben gespot !!

X

1. Bidi:
    1 augustus 2018
    Zou toch geweldig zijn als jullie walvissen kunnen spotten. Dolfijnen is al zo bijzonder, maar walvissen is toch nog wel een next level. Ik duim voor jullie🐋👍
  2. Lisette:
    1 augustus 2018
    Gaaaaaaf ik ben benieuwd. Dat moet echt ongelooflijk bijzonder zijn. Succes.
  3. Ludo:
    Leuk reisverslag 👍
  4. Tante Ria:
    1 augustus 2018
    Weer een heel leuk verslag wat moeten die kindjes heerlijk genieten!!!!!
  5. Opa & Oma:
    2 augustus 2018
    Dat wordt een spannend verblijf in Cape Cod. Nu maar hopen dat er walvissen te spotten zijn.🐋🐋