Dag 3 .. op naar Tarangire

24 april 2017 - Maguga, Tanzania

Weer goed geslapen in de Kili Villa, we pakken de laatste spullen in en verdelen de spullen van de twee meegenomen tassen onder Rhotia en een Masai moeder die er voor zorgt dat de kleding , schoenen etc goed terecht komen . We zullen deze tas later bij Jacob afgeven .

Na een wederom zalig ontbijt komt John aan en kunnen we de auto gaan pakken .
We hebben erg genoten van ons verblijf hier in Kili maar we zijn toe aan actie .... de beesten wachten !!

Omdat we in het donker ( echt geen hand voor ogen soort van donker hier ;-0 ) zijn aangekomen is het leuk om eens te zien welke weg we gereden hebben . Kill Villa ligt echt in " the middle of nowhere ' . Het was leuk maar ook wel even confronterend .... wat een totaal andere wereld is dit toch . Kleine hutjes .... overal dieren en kinderen ... onze kids kijken hun ogen uit . Dit hebben ze nog nooit gezien .

We rijden via Arushe naar Tangire , onderweg stoppen we nog even bij het kantoor van African Wildcats  om Jacob  ( de collega van John onze chauffeur) te ontmoeten.

Volgende stop Vodafone winkel ;),midden in Arusha. Ik zei nog ik blijf wel zitten ga jij maar met John samen tegen Patrick zodat niet iedereen uit de auto hoeft.

Ze hadden de overkant van de straat nog niet bereikt of ik had een horde verkopers om de bus heen staan . De ramen bij de kids waren dicht maar mijn raam werd een soort van presentatie luik ;-) . Want zeg nou zelf wie wil er geen batik doek aan zijn muur ?? Of ik er dan geen voor mijn vrienden in Holland wilde meenemen. Oké toen kwam de twijfel maar ik heb toch mooi bedankt ;-) . Vervolgens kwam er een hoeden-, vogelboek-,hoofdkussens ( want ja hey als echte toerist moet je die natuurlijk bij hebben haha ),klamboe (ok dat was wel fijn geweest achteraf gezien , met alle tsee tse vliegen had ik zo'n netje om me heen best kunnen waarderen haha ) . Ik ben uiteindelijk overstag gegaan voor een paar armbandjes voor de kids ... die man was erg aardig en zolang ik met hem in gesprek was bleef de rest op afstand . Dat was e best 12 dollar waard ;-)

Patrick en John waren inmiddels ook terug , met een hotspot dus wie weet gaan we nog eens live deze week als we leeuwen spotten !

Nu op naar de bush ! Het is erg druk in de stad .... maar na een half uur ongeveer komen we aan bij Tangiri park . Het is erg rustig bij het aanmelden , in de zomer staat het hier afgeladen vol aldus John . De enige andere auto die wij zien heeft toevallig ook Nederlands bij ... gevalletje afritsbroek family ;-) De kids vonden het erg komisch zo'n broek die je kan afritsen haha .

Het papierwerk duurt erg lang , ondertussen kijken we even in het mini winkeltje .      We kopen een zakje met leuke houten safari dieren .Het is zo rustig in het park dat ik het niet over mijn hart kan verkrijgen niks te kopen . (het feit dat hij de meest schattige baby ever op zijn arm had ..hielp ook mee ;-) wat een dotje !!! )

En dan mogen we het park binnen ....  Big Five & co here we come :-)
Nu is het dus regenseizoen en dan staat het gras hoog .... een uitdaging om de beesten te spotten .. gelukkig zijn de Giraffe en de Olifant niet goed in verstoppertje spelen dus die gaan we vast en zeker zien <3

Net buiten het park hadden we trouwens al zebra's gespot ... helaas geen foto maar we hopen ze deze week toch een keer voor de camera te zien .

Zucht... het internet viel net weg dus de rest van mijn verhaal is helaas weggevallen ... ugh !

Oke poging 3 .... leuk detail dat we dus in twee aparte tenten slapen en ik van alles hoor buiten ...yeiks haha .
Ik zit op een gammel stoeltje aan een houten bureau ... Kiedt ligt heerlijk te slapen .
Het heeft ook wel iets zo die jungle geluiden .... zolang er niks meer tegen mijn tentdoek aankomt vind ik het prima .

Maar terug naar vandaag ...niet lang nadat we het park zijn binnengereden komen we een kudde olifanten tegen . Zij vermaken zich prima in een kunstmatig aangelegd meer . Wat een prachtige imposante beesten .... we blijven een tijdje staan kijken ... dit verveeld nooit ! Maar er wachten hopelijk nog meer beesten vandaag dus we rijden weer verder.  Wat zien we een hoop , tussen de prachtige baobab bomen spotten we giraffe's , impala's , gnoes, struisvogels,een soort hyena , wrattenzwijnen (pumba's klinkt toch een stuk gezelliger trouwens )nog meer olifanten ... echt heel erg veel . We zien een groep bavianen met kleintjes ... schattig... ! We zien prachtige vogels , een soort fretachtig beest wat in termietenholen woont en graag slangen eet . Ben de naam even kwijt maarde zoeken we op . We zoeken een ander watertje op om te zien of er nog actie is aan de waterkant maar helaas niks te zien . We rijden dezelfde weg een stuk terug en dan ineens zegt John ... LION !!!!! Yay !!! Zo gaaf dat we ze de eerste dag al spotten ..... helaas zijn het drie enorme luilakken en is er weinig tot geen beweging in ze . Jammer voor de foto's maar we hebben ze gespot ! Het vinkje leeuw kan aan !

Zo langzamerhand begint het laat te worden en gaan we rustig terug richting de uitgang van het park . Vanavond slapen we in Maramboi en morgen rijden we terug naar Tarangire voor een nieuwe gamedrive . Op weg aarde uitgang zien we nog een hoop olifanten en giraffes ... en we spotten een kleine hardwerkende mestkever . Grappig om dat beestje aan het werk te zien . Vies ...ja  dat ook ... maar toch knap dat zo'n kevertje zo'n grote bal poep meeneemt.

We melden ons af  de poort en gaan op weg naar Maramboi .... het is een 20 minuten rijden dus dat is een mooi ritje .

Als we het terrein op rijden zien we een grote kudde gnoes en ook de giraffes hebben de weg naar Maramboi gevonden . Het blijft zo indrukwekkend om die beesten " gewoon" zo te zien lopen .... zoals het hoort ! In hun eigen leefomgeving <3

Bij Maramboi worden we opgewacht met een heerlijke natte handdoek .... even het Tanzaniaanse zand van ons gezicht afpoetsen :-)
We krijgen een welkomstdrankje en dan gaten ranger met ons mee naar de kamers, morgen gaan we als hefgoed is naar andere kamers waarmee met zijn allen kunnen slapen (met connected door) maar voor deze nacht splitsen we op .
De ranger verteld dat er de laatste tijd naast de giraffes , zebra's , gnoes en olifanten ook een viertal leeuwen de lodge bezoekt. Dat heeft als gevolg dat je je na 18.45 s ' avonds en 07.00 morgens niet alleen over het terrein mag. Zolang het donker is moet er een ranger met je meelopen .

We voelen ons veilig met de man met de speer naast ons ;-)
Nadat we ons hebben opgefrist bellen we de ranger en gaan we naar het restaurant voor het diner . Het is een uitgebreid buffet dus we kunnen kiezen wat we lekker vinden, eigenlijk alles dus .... En voor het dessert buffet geldt het zelfde .... de keuken hier is echt heel erg lekker !! Het eten is best spicy en de desserts zijn precies niet te zoet ... maar echt yum ! Bananencake,kokos taart ... chocolade mousse .. oh en natuurlijk veel keus in vers fruit... ter compensatie haha

Na het eten gaan we terug naar de kamers, iedereen is moe na zo'n dag vol indrukken . Mijn ogen vallen ook dicht maar ik dacht ik schijf nog ff snel ( ff snel en afrika .. yeah right ) een stukje .. inmiddels zijn we 1,5 uur ,3 x mijn pc opstarten en 2 keer mijn stuk overnieuw schrijven .. en minstens 6 muggenbulten verder... maar hey .. het is toch weer gelukt! Alleen die foto's die komen echt morgen .... ik kruip onder de klamboe ...

lala salama

1. Lisette:
    24 april 2017
    Dank je dat je de muggenbeten er voor over had. Nu kan ik ook slapen na het lezen van jullie avontuur.
  2. Marga:
    25 april 2017
    Geweldig... wat een gave reis!
  3. Eva Besuijen:
    25 april 2017
    Supertof! Is toch wel wat anders dan de Beekse Bergen ;-) En supertof dat jullie gewoon al leeuwen hebben gespot!!
  4. Opa & Oma:
    25 april 2017
    Wat een geweldige ervaring. Dat was zeker een TOP dag , dat je zoveel dieren tegen komt is super. Voor de kids ook. Kijk uit naar je volgende ervaring .
  5. (juf) Femke:
    25 april 2017
    Zo super gaaf zo'n safari! Ik herken het gevoel van: YEAH ook gezien! super.. lekker van genieten samen !
  6. Chantal:
    25 april 2017
    Mireille wat kan je heerlijk vertellen!! Geniet enorm mee van jullie super avontuur in Afrika!! Enjoy , kus