West Yarmouth & Chatham

2 augustus 2018 - West Yarmouth, Verenigde Staten

Uitgeslapen worden we wakker .... het is bijna 10 uur ! We hadden een ochtendje  relax bij het resort bedacht dus dit is een prima start van de dag zo !

We ontbijten en lopen naar het strand ...dat ligt hier vlak voor de deur . Het ligt vol met kleine schelpjes ... leuk maar die zijn bijna allemaal gebroken dus met een hoop ge-oe en au ! lopen we naar het water !

Het is een rustig plekje hier , het hele resort is ondanks dat het zo goed als vol is een relaxte plek ! We lopen terug naar ons huisje om de zwembroeken aan te doen ... op naar het zwembad !

Ik ga intussen op zoek naar de laundry room ... eerst even dollars voor quarters wisselen . De laundry ruimte is zo gevonden .... er is niemand dus ik kan van beide machines gebruik maken !

Het zijn ouderwetse zonder een tijdsaanduiding dus ik loop even terug naar de receptie om te vragen hoe lang de programma’s duren . Wel zo handig om te weten ;) Een half uur was en de droger een uur .... oké dan ... dat zal een lekkere schone was worden na 30 min 🤪

Ik loop door naar het zwembad , eens zien of iedereen daar nog is . Mids en Dieck hebben fietsen geleend , erg leuk naast de laundry is een garage waar de kids allerlei buitenspeelgoed en fietsen kunnen lenen .

Niet veel later hebben Jot en Kiedt ook een fiets gehaald .... omdat het een een rustig terrein is kunnen ze fijn rondjes rijden zonder dat er direct gevaar is van auto’s . Mids blijkt later de straat overgestoken te hebben omdat daar een “ lemonade stand”  was .... had geen geld bij maar blijkbaar toch voor elkaar gekregen om een glaasje limo te scoren !

Die straat is trouwens ook niet druk dus was wel oké dat hij die was overgestoken ... hij heeft vast goed naar rechts en links gekeken voor hij ging 😬

Grappig is dat ik nadat ik de wasmachines had gevuld, langs diezelfde lemonade stand was gelopen om voor mezelf een drankje te halen . Had de jongens dubbel betaald dus achteraf gezien kwam dat dus goed uit met Mids zijn onbetaalde drankje 🙃

Om 13 uur kwam er een “ Instant Circus” die traden op naast het zwembad dus Mids en Kiedt en later Jot ook zijn daar gaan kijken . Twee leuke entertainers van een jaar of 40 wisten de kids ( en de ouders) goed bezig te houden . Erg grappig en leuk gedaan , na een half uurtje “ optreden” mochten de kids zelf alles uitproberen ! Hoe tof !

We lunchen in het huisje en daarna haal ik de was weer op. Rond vier uur vertrekken we richting Chatham ... op naar de zeehonden !

Het was even zoeken maar toen vonden we de Fish Pier !

De zeehonden laten zich al snel zien ..... schattig !!! Ze maken er een hele show van ... duiken onder , maken koprollen en komen op hun rug voorbij dobberen .

Ze liggen bij de pier te wachten tot de vissersboten binnen komen denk ik .

Niet veel later komt er zo’n boot binnen ... ugh ..  vol dode stinkende vissen ! Het zijn soort haaienvissen. De meeste worden geëxporteerd naar Europa om verwerkt te worden als “ Fish & Chips Shark Bites “

We zien hoe ze van boord gehaald worden en in grote kartonnen dozen met ijs worden gedaan . Er valt er wel eens tussen wal en schip ... een groep zeehonden is daar erg dankbaar voor !

Patrick maakt wat mooi foto’s van een van de gelukkige zeehonden  met een sharkfish 🦈

We hebben trek gekregen van de aanblik van die bloederige stinkende vismassa 🤣 en gaan de Fish & chips hier eens proberen ! Moet zeggen dat ik ze wel eens lekkerder gegeten heb ! Blij dat we twee kids porties besteld hebben om te delen !

We gaan de auto weer in en rijden maat Chatham City ! We parkeren de auto ergens in het midden en gaan op pad !

Bijna alle etalages zijn zo uitnodigend dat ik er even wil binnen kijken .... mijn crew denkt daar anders over haha ! Ik probeer het dus wat te beperken maar het is allemaal zo leuk !!! Ik hou me in want we kunnen gewoon niet alles meenemen maar wat zijn er veel leuke spullen hier !

Ik hou van die beach/ maritieme stijl ... eigenlijk alles met een walvis ... ❤️

Maar goed ik hou me dus in en hou het bij een paar kleinigheidjes ! De schilderijen in de galerieën zijn ook zo mooi ! Wat een kunstwerken hangen erbij !

Buiten bij de openbare bibliotheek is een tentoonstelling van allerlei handgemaakte haaien . Echt super gaaf ! In allerlei kleuren en maten ... zo tof ! Kiedt roept. degene van mozaïek steentjes die moeten we voor Tanja meenemen ! Ik heb het bij een foto gelaten dat is wat makkelijker meenemen ;)  Leuke is dat je via een online veiling kunt Bieden op de haaien ... voor een goed doel !

We halen een ijsje bij een van de Homemade ice winkeltjes . De keuze en de prijs zijn beide reuze 🍦.... gelukkig de smaak en de afmeting van de bolletjes ook!

We slenteren verder langs de winkeltjes ... gelukkig hebben ze bijna allemaal een bankje voor de deur 😂 Daar is over nagedacht , Pat en de kids op een bankje in de zon ... ik even een winkeltje in ! Top !

Als we op weg terug naar de auto lopen stoppen we nog bij een kleine pizzeria . We delen samen een grote pizza , het is heerlijk zitten buiten , zo’n verschil met de hoge luchtvochtigheid in Florida !

Op de terugweg stoppen we nog bij een supermarkt voor wat boodschappen en dan rijden we terug naar ons huisje .

Bij de receptie vragen we of dit huisje ook de laatste nacht beschikbaar is maar we moeten toch verhuizen naar de overkant morgen . Dus morgenochtend voor we vertrekken naar Martha’s Vineyard halen we de sleutel en zetten we de spullen even over !

Nu slapen .... morgen willen we om 10.30 de boot hebben naar Oaks Bluff ! Op naar Martha’s Vineyard !

Tot morgen x

1. Marlous:
    4 augustus 2018
    WoW wat een super leuk verhaal!! Echt genieten!!! Hopelijk snel weer een nieuw verhaal!!!😘😘😘
  2. Tante Ria:
    4 augustus 2018
    Wat ongelooflijk zo mooi allemaal, je blog lezen is een beetje mee reizen geweldig.
    Geniet!!!!
  3. Lisette:
    4 augustus 2018
    Super gaaf zeg die zeehonden van zo dichtbij.
  4. Lisette:
    4 augustus 2018
    Bij de foto’s kon ik niks schrijven maar super leuk dat het nu lukt om ze te plaatsen
  5. Opa & Oma:
    4 augustus 2018
    Heel fijn dat de kids ook zo genieten !!
  6. Bidi:
    7 augustus 2018
    Wat een leuk verhaal weer, leuk ook dat the kids het zo naar hun zin hebben, top vakantie voor iedereen👍