Van New Hampshire naar New York

8 augustus 2018 - North Conway, New Hampshire, Verenigde Staten

4.30 ....  voor de wekker gaat ben ik al wakker ! Moose !!! Zouden we ze vandaag wel zien ? Hoop het :)

Douchen en de kinderen wakker maken , snel wat kleren aanschieten tanden poetsen en de auto in ! Op naar Gorham , daar hebben we afgesproken met Dan van Dan’s scenic tours !

Gorham is twee straten groot dus we hebben het adres van Dan zo gevonden . We stappen over in zijn busje met super comfortabele banken ....  de kids moeten moeite doen hun ogen open te houden.

Dan blijkt goed gezelschap te zijn .. hij is oorspronkelijk van deze omgeving dus heeft genoeg te vertellen .

Hij zet een film op over de Moose (ja ja we hebben een luxe bus met dvd scherm ;) ) en intussen speurt hij de berm af naar deze prachtige dieren ! We treffen het niet met het weer ... er hangt een mist waardoor het lastig is om veraf te kijken .

We rijden langs een paar plekken waar ze vaker te zien zijn .... we zien sporen in de modderpoelen langs de weg en poot afdrukken op de weg ... het bewijs dat ze er zijn ( geweest) .... maar helaas zien geen Moose !

Maar dan .. jaaaaa !! Geweldig daar is hij .... onze Moos 😍 in een water/modderpoel Het is een ca 3 jarige Buck.  Wat is dit gaaf ... helemaal happy dat we ein-de-lijk een Moose zien .

We maken filmpjes ... foto’s en kijken ... genieten dit !

We rijden weer verder , wie weet komen we nog meer Moose tegen .... maar wat er ook gebeurd ... onze dag kan niet meer kapot !

We maken nog een stop waarbij Dan ons een gewei , schedel en een stuk vacht laat zien en voelen van een Moose . Zo’n gewei weegt echt behoorlijk ! Dan is echt een super leuke tourleider .

Op de terugweg staat “ onze Moose” nog te eten ... we stoppen nog een keertje .

Hij mag dan de enige Moose zijn die we vandaag gezien hebben .... het is wel een fotogenieke kanjer ! Blijft keurig stil staan ... beetje jammer dat ik mijn goede fototoestel in onze auto had laten liggen . Maar gelukkig met de iPhones wel mooie plaatjes gemaakt 😁

We nemen afscheid van Dan , wat een leuke man ! Als je ooit in de buurt bent Dan’s Scenic Tours ! Aanrader !

We rijden terug naar het hotel... als we daar om 9 uur aankomen dan gaan we direct door naar het ontbijt , we lusten wel wat . Die diner waar ik het gisteren over had bleek dus een kleine ruimte te zijn waar wat ontbijtspullen staan opgesteld . .

Ik had een andere voorstelling bij de benaming Amerikaanse Diner haha !

Maar de wafels zijn super lekker en de koffie is prima dus helemaal oké !

We gaan terug naar de kamer ... nog 1 filmpje kijken en spullen pakken !

Als we klaar zijn vertrekken we op weg naar New York ... de staat New York  dan ;)  Onderweg boeken we een hotel ..

We rijden vandaag vandaag 4,5 uur ...

voor t eerst wat geklaag van de achterbank na 3 uur rijden .

We hebben een lunch stop gemaakt bij Applebee’s .... altijd lekker !

Als we aankomen bij het hotel brengen we de spullen op de kamer en gaan we wat drinken in de lobby . Het is inmiddels 19.30.... Patrick gaat met de kids zwemmen en ik breng even iets terug naar de Target die om de hoek zit .

Daarnaast blijkt een Marshalls te zitten ... yay ! Koop slechts 1 shirtje dus hou me keurig in haha , het is gewoon al leuk om te kijken .  Ik vind het een geweldige winkel !

We kijken nog en film af maar dan vallen ook mijn ogen dicht ... 3 nachten weinig slaap ... kan wel wat slaap gebruiken !

Morgen geen wekker ... lekker uitslapen !

Trusten x

1. Tante Ria:
    9 augustus 2018
    Zo weer een heel leuk avontuur geweldig om zo’n moose zo van dicht bij te zien.
  2. Opa & Oma:
    10 augustus 2018
    Eindelijk een Moose gezien.
    Wij zijn erg benieuwd naar de foto's.