Lancaster , Amish Country

12 augustus 2018 - Lancaster, Pennsylvania, Verenigde Staten

Voor de wekker worden we wakker ... vroeg !! We zetten alle spullen in de auto en maken dan de kids wakker !

Slaperig de auto in ... voor we het parkeerterrein af zijn slaapt iedereen weer ! Niet gek om 6.00 uur ;)

We gaan nu bij Buffalo de grens over , er is niemand voor ons dus gaan er vlot doorheen ! We are back 🇺🇸

We stoppen na een uurtje voor een koffie en een donut .... prima ontbijt ! Straks thuis weer terug naar yoghurt en fruit ;)

We maken nog een stop als de kids wakker worden maar verder rijden we lekker door.  Er is amper verkeer op de weg dat is ook een voordeel van dit tijdstip  op zondag .

Onze navigatiesystemen geven een andere tijdsduur aan ... die van Patrick geeft aan dat we er een uur minder lang over doen tov die van mij aan .... Helaas heeft die van gelijk !

Rond brunch/lunch tijd zoeken we een Cracker Barrel op . We hebben geluk er is er een vlakbij !

We kunnen er weer tegenaan ! We zijn over de helft ... en hopen rond 2 uur bij de boerderij te zijn !

We merken dat we Amish Country binnen zijn gereden , de gele waarschuwingsborden met paard en wagen erop staan overal ! Het is zondag , jammer dat alle Amish restaurants en shops dicht zijn maar voordeel is wel dat we ze veelvuldig op de weg zien.

Als je de Amish gezinnen ziet lijkt echt alsof de tijd heeft stilgestaan .

Het is bijzonder om ze zo door de drukte van het hedendaagse verkeer heen te zien manoeuvreren . Het contrast in het straatbeeld is groot ... de enorme trucks die langs de buggy’s razen ... vraag me toch af hoe vaak dat mis gaat .

Als we aankomen bij onze Bed & Breakfast is er niemand aanwezig op de boerderij . De deur is wel open en er hangt een welkomst briefje voor ons .

Als we de spullen uit de auto aan het halen zijn komt er een auto het erf oprijden . Het blijkt de jongste dochter te zijn , ze woont een eindje verderop .

We krijgen een rondleiding over de boerderij . Het is een klein melkveebedrijf .

Kiedt en Mids vinden het fantastisch !!

Dieck is blij dat er goede WiFi is ;) , Jothe gaat met mij mee een rondje winkelen . Dichtbij is een outlet waar we even gaan kijken .

Mids en Kiedt mogen helpen bij het melken , zelfs even met de hand mogen melken .. geweldig ! Daarna mochten ze de kalfjes melk geven en de eieren rapen .

Mooie ervaringen weer  !

De jonge poesjes komen ook geen aandacht tekort ... als het aan Mids en Kiedt had gelegen zaten er nu twee op de achterbank ! We hebben ze lekker op de boerderij gelaten ... al moet ik eerlijk zeggen dat ze heel schattig waren ;)

De outlet is op 10 minuten rijden dus we waren er zo . De dochter van de boer had verteld dat er afgelopen week een sink hole was ontstaan op de parkeerplaats . Een bizar verschijnsel .... het was helemaal afgezet dus je kon het niet goed zien maar het was een flinke diepe kuil !

Om 7 uur ging de outlet dicht en toen waren we er ook wel klaar mee .

Op de boerderij hèbben ze honger gekregen dus we gaan op zoek naar een restaurant . We hadden een tip gekregen voor een restaurant maar toen we daar aankwamen bleek dat hij om 8 uur dicht ging .. het was 10 voor 8 dus dat ging hem

niet meer worden .

De Amish restaurants die we onderweg zien  zijn helaas allemaal dicht .

Een eindje verderop vinden we Texas Roadhouse ... de kids herinnerde zich deze nog van Pittsburgh . Dit is het pinda restaurant .... ! Er staan hier grote bakken pelpinda’s op tafel ;) vandaar !

We zijn allemaal moe van het vroege opstaan en de lange autorit dus gaan na het eten terug naar de boerderij .

Tot morgen   X

1. Opa & Oma:
    14 augustus 2018
    Wat leuk om te logeren op een boerderij.
    Daar is zo te lezen heel wat te beleven.
    Geniet ze. 😘😘
  2. Tante Ria:
    15 augustus 2018
    Een super leuk verslag weer, wat heerlijk dat ook de kinderen zo genieten!!!! Leuk jullie zo te mogen volgen. Groetjes