Dag 2 aan boord ... Happy Easter !

21 april 2019

Zondag 21 april

Het is eerste paasdag !

In een moment van totale verstandsverbijstering heb ik een paar weken terug een sessie bij een Personal

trainer geboekt . De vorige cruise had ik besloten dat een week cruisen bestaat uit ijsjes eten en relaxen bij het zwembad .

Deze keer dacht ik laat ik eens kijken of het een idee is om een keer of 3 naar de gym te gaan . Patrick vertrekt alvast naar het ontbijt met de kids , ik ga douchen en ga mijn sport kleren aantrekken .

Het begint al goed want ik kan de groene zak waar ik mijn sportkleding in heb gedaan niet vinden . Het is inmiddels 9.22 en om 9.30 staat de afspraak en nog heb ik mijn schoenen en kleren niet gevonden .

De telefoon gaat en ik neem op met de woorden ... i am on my way ... niet geheel waar maar ik ben wel aan het proberen

Op weg te komen ;) Uiteindelijk na een half uur zoeken ...Die hutten zijn niet super groot maar als je iets kwijt bent dan lijken ze toch ineens erg ruim ;)

Maar goed ... ze blijken dus in de groene zak ... in een blauwe tas te zitten ... yeiks ! Dan is t lang zoeken naar een groene tas 😆

Ik kleed me snel aan en spoed me naar de gym . Ik ren nog even langs het ontbijt voor een banaan want om nou helemaal zonder iets in mijn maag daar te verschijnen lijkt me geen goed plan . Ik zie de meest verrukkelijke dingen op het ontbijtbuffet.... maar geen tijd dus hop een banaan mee

en gaan !

Smit blijkt mijn trainer te zijn , een extreem fit uitziende jonge gast . Hij kijkt me iets te fanatiek uit de ogen ;)

Eerst moet ik ... American style .. een formulier invullen . Mocht ik hier dood

neervallen dan is het niet zijn schuld is waar het formulier op neer komt ;)

We lopen de gym in ... eerste wat ik denk is ... not my people ... echt 98 % bestaat uit afgetrainde lijven . Prima om naar te kijken op het strand maar er midden tussen te staan en dezelfde activiteit te doen voelt toch anders ...  Ze bekijken mij ook wat bedenkelijk aan ... wat niet veel later veranderd in pure medelijden ;)

Smit zegt dat we eerst langzaam gaan

Opwarmen ... burpees half way it is ... oké burpees dus .. niet mijn favoriete oefening en zeker niet in deze omgeving . Maar goed ik had A gezegd ... een handtekening gezet en een heerlijk ontbijt gemist voor dit dus hoppa !

Ik weet eigenlijk niet eens meer welke oefeningen we allemaal gedaan hebben.

Ik weet wel dat het zwaar was ... dat ik bijna moest overgeven en dat ik blij was toen het uur voorbij was ! De tijd die ik te laat was die hebben we trouwens ook gewoon ingehaald .. helaas haha .

Na afloop liepen we naar de balie , ik kreeg nog de vraag of ik i.p.v. 2 , 6 sessies wilde deze week . Ha ha ! Ik heb zelfs voor de tweede sessie bedankt ! Ik heb het vinkje gezet en besloten dat dit niet mijn ding is !

Een rondje op de loopband ... prima

Daar zullen ze me nog wel zien deze week

Maar mezelf een uur lang laten afmatten ... nope ! Heb Smit verteld dat het niet persoonlijk is maar dat ik het een eenmalige ervaring vond ... hij begreep het niet maar ook dat is prima ;)

Terug naar de hut ... douchen en lekker wat gaan eten ! Daar heb ik zin in , inmiddels wel trek gekregen :)

We hebben de eerste kadootjes al

Mogen ontvangen in de Fish Extender . Echt zo leuk ! De kids hebben alle vier een soort handdoek/slaapzak idee gekregen . Een berg snoep , spelletjes , cruise dagboeken, fotolijsten etc echt tof ! Ook krijgen we een tas vol paassnoep . De tekst die op het kaartje staat die aan de tas hangt is hilarisch ... Happy Cruising and Sugur Rush ahead ! Haha nou dat zal wel goedkomen met die hoeveelheid chocolade ... OMG !

Na de lunch gaan we naar de bioscoop , een immens grote zaal met heerlijke relax stoelen . De nieuwe film van Dumbo wordt vertoond en die hebben we nog niet gezien .

Hij is echt erg goed verfilmd ... we vinden hem zielig maar gelukkig ... is er een happy end !

Na de film is het tijd voor Bingo !! Mijn favoriete bezigheid aan boord vorig jaar .

Super gezellig en spannend !

De host maakt er echt een feestje van ... ik kies voor het Family package . Dat zijn twee digitale apparaten en 2 papieren . Ik hoop dat mijn Family snel aansluit anders wordt het nog een uitdaging deze 4 kaarten in de gaten te houden haha !

Maar ze komen al snel ... we hebben 2 rondjes Bijna Bingo ... maar helaas blijft het bij bijna ....

Wel win ik een tegoedbon van de Spa ... een heerlijke voet / enkel massage. Toch leuk !

Ik geef hem door aan Patrick want ik ben niet zo van de voetmassages ;)

Morgen weer een nieuwe ronde voor de Bingo !

De kids zijn al een paar keer naar de kids club geweest ... vandaag is er een egg hunt om 22.30 ... ben benieuwd of ze die gaan redden .

Ze gaan nu samen zwemmen en Patrick en ik gaan naar de Rainforest Spa . Daar hebben we net als vorig jaar weer een weekpas van gekocht. Super relaxt ... sauna’s , diverse douche’s ( Rainforest ... thunderstorm .. of artic shower ... brrr )

En verwarmde stenen relax ligbedden ... top ! De jacuzzi’s op het balkon zijn helemaal te gek ! Het uitzicht op de eindeloze oceaan ... het geluid van de golven ... echt WoW !!

De tijd vliegt voorbij en we gaan terug naar de hut om ons om te kleden voor het diner . Het is formal night vanavond dus bijna iedereen aan boord heeft zich netjes aangekleed . Sommige zien er echt uit alsof ze op hun eigen huwelijk zijn compleet met baljurken.

Veel kleine kinderen als mini prinsesjes en de jongetjes in te grote kostuums. Onze kinderen kijken hun ogen uit .. en zijn blij dat ze alleen een net overhemd aan moesten ;)

We eten in Animators Palate , een tof interactief restaurant . Kiedt heeft een goed gesprek met de schildpad van Finding Dory . Zal het filmpje nog proberen te plaatsen .

We eten wederom verrukkelijk en ook de desserts zijn weer ... WoW !

Na het eten gaan Jot, Kiedt en Mids

Paaseieren zoeken in de kids club .

Wij hebben vandaag ook voor paashaas gespeeld en diverse kadozakjes met paaseitjes uitgedeeld . Het meedoen aan deze Fish Extender is echt een super leuke ervaring . De kinderen genieten van de spanning of er weer iets in de zakjes te vinden is als ze terug komen bij de hut .

En het uitdelen is eigenlijk net zoveel fun ! We delen uit aan de mensen die in onze groep zitten maar doen ook aan Pixie Dust ... dat betekend dat je bij random hutten een kadootje achterlaat in hun Fish Extender .

Er zijn zoveel verschillende Fish Extender zakken , ik heb die van ons op Etsy besteld .

Ik heb er al een paar meer gezien die duidelijk van dezelfde creatieve persoon komen . Ik zal nog wel wat foto’s maken van de verschillende extenders .

Morgen gaan we de magneten op de deuren plakken van de mensen uit onze magneet Exchange groep . We hebben er zelf al een aantal mogen ontvangen .. zo leuk ! Ik spaar magneten voor op ons planbord in de keuken. Er komen er tijdens deze reis weer een aantal toffe bij .

De kinderen komen met een zak vol

Eieren terug .... geslaagde zoektocht !

Het is inmiddels bijna 24.00 uur ... het is mooi geweest voor vandaag ...

Welterusten en tot morgen :)

1. Sandra:
    25 april 2019
    Hoi Mireille, heerlijke verhalen weer! Dat stuk over die personal trainer🤣. Weer eens wat anders dan een Paasontbijt! Geen idee nog wat een sportsimulator of zoiets is, dat moet je nog maar eens uitleggen. Heelveel plezier nog!