Dag 6 Castaway Cay

28 april 2019 - Castaway Cay, Bahama's

Laatste dag ..... Castaway Cay !!!

Als we wakker worden zien we nog geen land in zicht ...

We zijn de kamers al wat aan het opruimen ...  vanavond moeten de tassen buiten de hut gezet worden . Inpakken is makkelijk want die pakken we zaterdag middag toch weer uit als we in ons huisje in Satellite Beach  zijn .

En dan uit het niets lijkt het wel

komt er prachtig blauw water in zicht ... we zijn er !!  Zo gaaf om dat paradijsje weer te zien ... water zo blauw !!

We hebben geen activiteiten geboekt , we willen op de jetski en de waterfietsen en die kun je op het eiland zelf ook boeken .

We hebben ons opgegeven voor de Castaway 5K run .... ja echt waar ... ;)

De 9.15 run was vol dus we lopen om 10 uur ,

Dieck heeft geen zin en Mids mag niet meelopen want de minimale leeftijd is 10 . Dus Kiedt gaat op Dieck zijn inschrijving mee .

We gaan eerst ontbijten .... laatste keer in Cabanas want morgenOchtend ontbijten we in Royal Court .

Het is toch wel echt genieten om zo aan te kunnen schuiven s’ochtends en te kunnen pakken of vragen ;) waar je zin in hebt .

Ik neem een bakje verse mango en druiven en ... biscuits ! Nu kan het nog :)

We zijn wat later dan gepland aangekomen bij Castaway Cay daardoor begint de 5K ook later . We komen om 10.30 aan bij de start , de zon brand al behoorlijk .. de temperatuur blijkt 29 graden te zijn . Eerst een flesje water drinken dan maar voor we aan ons avontuur beginnen .

Er lopen zoveel diverse mensen mee , hele fanatieke , iets minder fanatiek en wij haha ... wij doen mee voor de lol. Patrick en Jothe lopen hem op vol tempo ... kiedt en ik doen het wat rustiger aan en hebben misschien zelfs niet het volledige prarcours gelopen ;)

Maar we hebben lol gehad ... en warm !!.... gelukkig was er voldoende water onderweg !

We zoeken Dieck en Mids op en gaan dan een plek zoeken op het strand . Bedjes in de schaduw aub :) we voelen onze schouders nog van ons bezoek aan St Thomas !

Ik loop nog een keer terug naar het schip

, Dieck wilde graag zijn muziekbox en Ik

Wilde de Instax van Kiedt hebben coor de foto’s te maken met de Disney figuren .

Blijkt later dat die figuren er net waren

Toen wij de 5K Aan  het lopen

Waren :( !  Ach Dieck is wel blij met zijn box dus ben niet helemaal voor niks gelopen :)

De onstuimige golven maken dat er veel excursies zijn geannuleerd .  Het betekent helaas ook dat we niet op de jet ski of de waterfietsen kunnen.

De dag vliegt ook hier voorbij ... we lunchen bij Cookies2 ... een heerlijke BBQ !

De kids kiezen nog een souvenir bij de shop en dan is het al snel weer tijd om

Terug aan boord te gaan . Net als we alle spullen aan het verzamelen zijn komt er uit het niets een heerlijke tropische douche over ons heen .

Bizar zo’n warme regenbui ! Wel

Jammer van de foto’s die ik nog wilde maken ... ziet er toch ineens een stuk

Minder tropisch picture perfect uit met verregende koppies en een donkere lucht.

Terug aan boord gaan we eerst naar dek 11 ... een ijsje eten ... en zwemmen ! Nog even genieten van de Aquaduck en een film kijken terwijl je in heerlijk warm water dobbert . Dit gaan we missen !!

Rond 6 uur gaan Patrick en ik terug naar de hut , de tassen verder inpakken en alle spullen opruimen .

Dan gaan we langs Shutters om de foto’s die tijdens de Cruise zijn gemaakt te bewonderen . Ik besluit dit jaar voor een kant en klaar foto boek te gaan ... heb ik

in ieder geval 1 Album van 2019 ;)

We mogen een IPad lenen zodat we een selectie kunnen maken van de foto’s die we in het album willen .

Het eten in Royal Court is heerlijk ! Joseph besteld wederom extra gerechten ... hij wil ons vetmesten geloof ik ;)

We besluiten ons laatste diner met onze favoriete dessert .... creme brulee it is !!

We lopen nog langs de winkeltjes aan boord ... blijft toch echt leuk al die cruise merchandise !

Kiedt en Jothe maken nog een speurtocht af , er is over het hele schip een interactieve speurtocht . “Pratende “ schilderijen die je activeert met een scancode op een detective paspoort . Echt gaaf gedaan !

Alleen Kiedt houdt het vol om naar de Sea ya real soon afscheids party gaan. De andere liggen al bed .... 22.30 hebben ze niet gered . Kiedt gaat nog met wat Disney figuren op de foto en dan gaat hij ook de hut opzoeken .

Patrick en ik gaan nog een laatste drankje drinken op het bovenste dek . De bar op dek 12 blijkt gesloten ... eerst vertelt de ober daar dat we naar dek 4 moeten !? Maar bedenkt dan dat 1 trap naar beneden op dek 11 ook een bar open is tot 24.00 uur . Dus hop daarheen ... de biertjes die we bestellen moet de ober daar vervolgens bij de bar die gesloten is op dek 12 gaan halen . Hoezo omslachtig ;) Maar goed ... we hebben ons drankje ..

Als we later bij de hut aankomen is iedereen al in slaap . De tassen zijn al opgehaald , morgen nog de laatste spullen mee in de handbagage en dan zit het er weer op ...

Nog 1 nachtje slapen in dat heerlijke bed .. ik ga dat geschommel van de boot ook missen!

1. Eva Besuijen:
    2 mei 2019