Dag 4 Tortola

26 april 2019 - Tortola, Britse Maagdeneilanden

Dinsdag 23 april

We komen al vroeg aan in de haven van Tortola .  We hebben van te voren geen excursie geboekt dus gaan op het gemak ontbijten en daarna eens zien wat we kunnen gaan doen .

We wachten tot de eerste horde cruise gangers van boord is voordat we zelf ook gaan .

De cruise havens lijken best op elkaar ... je komt diverse winkeltjes tegen . Typische toeristen items ... magneten dus ook .. yay :)

Er staan van die leuke open busjes te wachten waar we groepen toeristen in zien stappen . Wij vragen bij de informatie stand of ze ook privé tours hèbben . Dat blijkt te kunnen dus onze keus is snel gemaakt .

We gaan een eilandrit maken en een stop op een van de strandjes . Onze chauffeur die Boots blijkt te heten is geboren en getogen op Tortola . Zijn leeftijd schat ik op een jaar of 70 dus hij heeft vast wel iets te vertellen over het eiland .

We maken een hele ronde over het eiland , Boots verteld onderweg van alles over de plaatsen die we zien .  De schade van orkaan Irma is nog goed te zien , de opbouw verloopt traag. Boten liggen half verzonken in de vele baaitjes ... het is een trieste aanblik . Dat is toch een beetje die Caribische houding ... komt morgen wel .. of niet ;)

We maken een stop bij een strandje , even een drankje en de voeten in het zand . Goed vol te houden dit !

We zijn verder niet zo onder de indruk van het eiland .... het is dor en de vele ingestorte gebouwen maken het ook niet beter .

Het doet ook niet echt Caribisch aan in tegenstelling tot andere eilandjes die we in deze regio gezien hebben .

Het Caribische gevoel krijgen we wel bij een van de stops bij een vriend van Boots . Hij heeft een schelpen shopje . Hij maakt van alles van de schelpen en het koraal wat hij vind . En onder muzikale begeleiding mogen we een kijkje nemen in zijn shop en iets uitzoeken :)

We maken het rondje af en komen terug bij de haven . We lopen een rondje en scoren een magneet :) daarna gaan we terug naar de boot .

We gaan eerst een hapje eten op dek 11 ... het lunch buffet is nog open dus we hebben geluk .

We gaan na de lunch een film kijken bij het zwembad ... en maken gebruik van de Aquaduck ... echt een toffe glijbaan .

Het is vanavond Pirate night ... dat is al goed te merken aan boord . Mensen zijn verkleed .. de een nog uitbundiger als de ander .

Wij hebben t-shirts laten maken ... subtiel maar toch leuk om wel enigzins mee te doen aan deze Disney madness .

Voor Kiedt en Mids heb ik een afspraak geregeld bij de Bibbidi Bobbedi boutique . Daar zullen ze omgetoverd worden tot Piraat ! Ben benieuwd wat ze ervan vinden ....

Maar eerst nog even zwemmen want dat gaat straks niet meer met de schmink ;)

Het is druk in de boutique als we ons daar om 4 uur melden . Ze mogen kiezen welke schmink ze willen en daarna moeten ze met de dobbelstenen hun nieuwe naam bepalen . Kiedt en Mids zijn geen piraten namen ... ze worden Jason ... en Thomas . Klinkt een stuk beter ;)

Dan gaan we op naar de jongleer show van Mike Price . Indrukwekkend wat hij allemaal laat zien . Hij zoekt een helper voor een act ... en jawel Mids wordt uitgekozen .

Hij blijkt een eier jongleer act te mogen helpen doen ... dit wordt messy !

Mids vind het geweldig ... en hij blijft schoon gelukkig ;) We hebben maar 1 piraten shirt bij ons .

Kiedt mag later ook nog helpen in de show .. de jongens hebben mazzel vanavond !

Dan op naar het diner ... we eten vanavond weer in Royal Court . Na het eten gaan we door naar Deck 10 , daar is een piraten feestje .  Na afloop is er een spectaculaire vuurwerk show ! Echt gaaf om te zien .

We delen op weg naar de kamer nog wat pixie dust kadootjes uit . Dan zijn kadootjes aan random cabins . Het blijft leuk om een beetje voor Sinterklaas te spelen :)

Morgen gaan we naar St Thomas , we hebben een excursie geboekt met een catamaran . Ben benieuwd !

Welterusten ... en tot morgen