St Thomas dag 5

27 april 2019 - Saint Thomas, Amerikaanse Maagdeneilanden

Dag 5 ... St Thomas

We komen rond 7.30 aan bij St Thomas ... het is een prachtige dag en de aanblik van het US Virgin Island is super zo in de zon .

We hebben om 8.45 aan wal afgesproken in de haven met de organisatie van Seas the Day waar we onze dagtrip hebben geboekt .

Tijdens het ontbijt krijgen we een sms of we ons om 8.30 willen melden . Even dooreten dus ;)

We ontbijten s morgens bij Cabanas , het is altijd druk maar er is ruimte genoeg om te zitten en het eten is er sowieso in overvloed .

Bedenk het en het ligt er en zo niet ... ik eet graag biscuits . Die zijn er niet standaard maar na de derde dag hoef ik maar aan te komen lopen of de server achter het buffet vraagt of ik weer 2 biscuits wil . Op een bezetting van zo’n boot vind ik dat echt knap :)

We lopen even terug langs de hut voor onze zwemspullen en gaan dan naar dek 1 waar we van boord kunnen .

Daar aangekomen komt Mids ... en wij dus ook erachter dat zijn pasje niet aan de lanyard om zijn nek hangt . Yeiks ... even terug naar de kamer dus en hopen dat hij daar ligt ! En we hem snel vinden in onze georganiseerd chaos ;)

Gelukkig hebben we hem vlug gevonden en kunnen we van boord ! Op naar de transfer bus ... het is nog best een eindje lopen naar het “ Meeting point “ . Maar we vinden iemand met een bord met “ Seas the Day “ !

Na een korte rit komen we aan bij de haven , er ligt een hele mooie Catamaran te wachten . Kapitein John en zijn collega Jason gaan ons vandaag wat van de omgeving laten zien . Het is zo goed als windstil ... dus helaas geen zeilweer maar gelukkig hebben ze ook motoren ;)

Eerst een laag zonnebrand ... blijkt later dat we alsnog verbanden maar we hebben  ieg geprobeerd dit te voorkomen ;)

Als eerste stop gaan we op weg naar St Johns ... een ander UVI . Zwaar getroffen door Irma 2 jaar geleden . Eens eens prachtig luxueus resort is nu volledig verlaten .  We gaan hier een klein uur stoppen om te snorkelen . De eerste zeeschildpadden zijn al snel gespot !

We zien talloze prachtige vissen , zeeschildpadden en Sting Rays. De gevreesde zeeegel die in grote betalen aanwezig is hier , zien ( en voelen ;( ) we gelukkig niet !

We zwemmen naar het eiland resort , of zoals ondergetekende varen we mee met het kleine rib bootje . Bizar om te zien dat alles zo is achtergelaten .... je kan zien dat het eens een luxueus resort was .... helaas is daar weinig van over .

We gaan weer terug aan boord ... en bestellen alvast Pizza voor de lunch ... grappig detail .. dit pizza restaurant is drijvend ! We varen tot vlakbij het drijvende restaurant en de kids gaan nog een ronde snorkelen / zwemmen tot de pizza’s klaar zijn . Wat een ervaring !

Nadat we de pizza’s op hebben ( en de heerlijke nacho’s  met huisgemaakte dip !! )

Varen we terug naar de haven . De tijd is voorbij gevlogen maar wat een relaxte top

Dag was dit !!!

Terug in de haven lopen we nog even langs de winkeltjes ... magneten !!

Aan boord is het nog vrij rustig ... we gaan een film kijken en we maken gebruik van de “ geen rij !! “ bij de Aquaduck !

We hebben een heerlijke dag gehad , na het eten drinken we nog iets en dan gaan we naar ons bed . Morgen hebben we een laatste zee dag . Dus uitslapen en verder zien we wel wat we gaan doen

Tot dan ! Welterusten ...

1. Eva Besuijen:
    2 mei 2019
    Staat t resort niet te koop? Leuk nieuw projectje ;-)