New York 🍎🗽

30 juli 2018 - New York, New York, Verenigde Staten

New York ....

Goodmorning ! Iedereen heeft lekker geslapen .... ! Het plan van vandaag ? We willen vandaag graag naar The National Museum of American History !

Maar eerst gaan Patrick en ik op zoek naar een laundry salon ! In het hotel behalen we 16 dollar per shirt ... dat hebben sommige niet eens gekost 😂

Self service it is ! Degene die we hadden gevonden op Google Maps blijkt En geen self service te hèbben en zo’n enorme bende te zijn dat ik niet geloof dat we  daar ooit nog onze kleding terug van krijgen 😂 Had er een foto van moeten maken echt 😅

De eigenaresse , een verstrooide Aziatische verwijst ons naar een ander adres ... we willen daarheen gaan als een mevrouw op straat ons attendeert op een wasserij om de hoek ... clean and organised zegt ze 😂

Klinkt goed we gaan de hoek om , we treffen idd een brandschone super nette zaak aan . En ja we kunnen zelf wassen maar je kan daar per gewicht laten wassen . Blijkt dat we nog geen 17 dollar moeten betalen voor een volle zak was . Nou die keus was snel gemaakt ! Vanavond ophalen dus 😉

Terug naar het hotel halen we een koffie en wat donuts, fruit en drinkyoghurt ! Prima ontbijtje 😁

We bestellen een Uber en gaan op weg naar het American Museum Of Natural History ! Onderweg bestel ik vast de kaartjes ... hoeven we niet in de rij te staan . We kiezen als extra een iMax film over de oceanen .

Wat een immens groot museum !

Bij binnenkomst blijkt dat de door mij gekozen extra “  Oceans” geen film maar een tentoonstelling te zijn . We kunnen deze omboeken naar de Amazone , dat doen we dan dus want een film in het IMax lijkt ons er leuk ! Maar voor die start hebben we eerst tijd om het museum te gaan bekijken ! Als eerste gaan we naar de dinosaurussen ! Bizar !!! Zo groot en gaaf !!! Erg indrukwekkend allemaal !!

We kijken allemaal onze ogen uit.  Mids is fan van dino’s dus die is helemaal enthousiast ! Hij vraagt of er een land is waar we een keer heen kunnen om deze beesten in het echt te zien .

Helaas Mids, zo’n land is er niet en ik geloof ook niet dat ik daar dan ook heen zou willen 😂🦖🦕 Grappig hoe zo’n 5 jarige denkt !

We zien zoveel prachtige geprepareerde dieren ! De hallen zijn super goed ingedeeld en we zien veel in de uren dat we er zijn !

We gaan naar de IMax voorstelling , hij was wat minder spectaculair dan ik had gedacht . Desondanks was het een indrukwekkend verhaal over de evolutie theorie van Darwin !

Na afloop doen we nog een klein stukje museum en dan is het tijd om te lunchen !

Ik heb een tafel gereserveerd bij Jacobs Pickles ! Daar hebben we in april met Eva tijdens onze fietstocht een stop gemaakt ! We zijn hier terecht gekomen omdat ik gefrituurde pickles zo lekker vind en Google me vertelde dat ze hier de beste hebben van heel NY 🤩

De porties zijn hier enorm dus we bestellen een paar dingen om te delen !

Het hele industriële sfeertje van dit restaurant is tof ! En het eten smaakt ook allemaal nog lekker ook ;) .... het is een southern style food . Pannekoek en french toast met chocolade sprinkels en gefrituurde kip ! Beetje vreemd ..... maar wel lekker ;)

We wilden s middags eerst naar Brooklyn gaan ... daar zijn we nog niet geweest . Maar het is zo lekker weer dat we de plannen wijzigen en terug naar Central Park gaan ! We lopen via Magnolia Bakery ... kan natuurlijk niet in NY zijn geweest zonder daar een Red Velvet cupcake te hebben gegeten . Het is een flinke wandeling,  na onze lunch maar goed ook !

We gaan even binnen zitten bij Magnolia, uitrusten en genieten van de cupcakes ! We krijgen ze niet helemaal op maar geen probleem we nemen ze gewoon mee voor later of morgen ! Te lekker om weg te gooien 🤣

We lopen weer verder .... wat een genot om hier te zijn ! Alleen al gewoon door de straten van NY struinen is heerlijk !

We komen aan bij Central Park , wat een prachtig stuk NY ! Ongelofelijk zo midden in “ the concrete jungle” ineens zo’n totaal andere groene omgeving !

We kijken naar baseball wedstrijden , geweldig om die enorm fanatieke mannen bezig te horen . De kids vermaken zich met de rotspartijen ... klimmen en springen ! Ik kijk maar gewoon niet naar ze ! De baseball wedstrijd is meer ontspannen om te zien zeg maar ;)

We halen een ijsje en lopen nog een ronde door het park ... dit verveeld nooit ! Er is zoveel te doen en te zien !  Wat we helaas  ook zien zijn behoorlijk donkere wolken dus gaan terug richting hotel .

We laten ons afzetten bij de wasserette , daar staat onze was keurig ingepakt klaar ! Hoe relaxt ! We lopen terug naar het hotel als de eerste druppels regen vallen . We zijn net op tijd !

Daar aangekomen duiken de kids hun bunkbeds in ... in de kidsclub op de cruise hebben ze nieuwe kaartspellen gekeerd dus er wordt sindsdien veel en fanatiek gekaart ! Mids vermaakt zich prima met zijn Lego!

Buiten regent het inmiddels keihard ! Prima moment dus om nu even aan het inpakken van de tassen te beginnen !

We willen vanavond bij de Shake Shack eten , die zit hier praktisch om de hoek in Madison Square Park ! In al die jaren New York nog nooit geweest en nu we er zo dichtbij zijn is het een mooie kans om nu dan eens te gaan !

Maar dan moet het wel droog zijn want het is buiten 😂

Tegen half 8 is het gelukkig droog en gaan we op weg naar Madison Square Park .

We hadden er gisteren al een flinke rij mensen zien staan ... valt vandaag gelukkig mee ! We bestellen van alles wat en gaan vervolgens een tafeltje zoeken ... even de stoelen wat droog maken .

Nu is het wachten op het eten ... shake Shack is Fast Food dus lang zal het niet duren 😉 Ik wil nog even door naar South Seaport voor de Abercrombie die om 21 uur dichtgaat dus het zou allemaal net moeten lukken .

Dan roepen ze pat zijn naam en kunnen we het eten afhalen . Het eten smaakt prima ... leuk om hier nu eindelijk eens geweest te zijn !

Op naar een Uber om ons naar South Seaport te brengen , wat we na al die jaren nog steeds vergeten .... die Abercrombie heeft geen kids 🤣 Duh ! Het niet de eerste keer dat we daar staan en ik denk oh jaaaaa ! Anyway ... die komen we nog wel een keer onderweg tegen !

De polo’s die Pat wilde zijn hier in de aanbieding en die coupon werkt ook nog dus we krijgen korting op de korting .... i love it ! Kunnen we wel Kardashian style New York in zijn komen vliegen ... we kunnen een mooie korting altijd waarderen 😜

We drinken nog wat bij een bar op bij South Seaport en nemen dan een Uber terug . Jothe heeft op haar wishlist staan dat ze in iedere plaats waar we komen een M & M McFlurry wilt eten . Tja .... oké dan ... die zit om de hoek bij ons hotel dus daar lopen we nog even langs .

Een snack size McFlurry 🍦 ;waarbij ze blijkbaar de M&M’s niet crushen en het dus eigenlijk niet precies is wat Jothe wilde maar ik t maatje meer dan groot genoeg vond en daar is Jot het wel mee eens 🤪  die M&M’s crusht ze zelf wel , verder lopen we terug naar het hotel .

Het is inmiddels weer bijna half 12 , we gaan slapen ! Morgen begint onze Road Trip 🤩 Op naar Cape Cod 🐳

Tot morgen x

1. Eva Besuijen:
    31 juli 2018
    Leuk, Jacobs pickles, was t weer zo druk? Zat me toevallig vandaag af te vragen hoe t met de red velvet muffin en cheesecake inname gaat 🤣 zit Pat al aan zn 1 per dag?
    En jot met haar wishlist! 🍦🍦
    Geweldige verhalen weer! En helemaal leuk dat ik een aantal dingen nu ook echt weer helemaal voor me zie ! Veel plezier op weg naar cape cod!
  2. Tante Ria:
    31 juli 2018
    Super leuke reisverhalen Mireille geniet nog lekker met z’n all!!!!!
  3. Opa & Oma:
    1 augustus 2018
    Wat hebben jullie weer een leuke drukke dag gehad.
    Het blijft genieten en steeds weer nieuwe dingen ontdekken zo te lezen. Nog heel veel plezier.😘😘
  4. Lisette:
    1 augustus 2018
    Weer een topdag zo te lezen.