New York

29 juli 2018 - New York, New York, Verenigde Staten

Waking Up in the City that nevers sleeps !

We douchen en kleden ons aan ... de missie van vanmorgen ... het vinden van een nieuw hotel !

Sjoukje , onze reisagente ... Personal Touch Travel 😃 Die ons heeft geholpen bij het organiseren van deze reis heeft een alternatief hotel gevonden . Als de Uber taxi voor komt rijden om ons erheen te rijden blijkt die laatste kamer net te zijn weggeboekt . Snel het net weer op om een andere te zoeken .... waarschijnlijk wegens een annulering want eerder zag ik hem niet komt “ Freehand” als beschikbaar tevoorschijn ! Een suite met een kamer met 2 bunk beds en een aparte slaapkamer met een kingsize bed . Yay !!!! Die willen we 🤩 Sjoukje legt hem snel voor ons vast en off we go ! De reeds aangekomen Uber brengt ons naar het nieuwe adres ! We hebben een leuk gesprek met deze geboren New Yorker !

Een van de leuke dingen van Uber is dat de chauffeurs wat meer open staan voor een gesprek dan de gemiddelde cabdriver . Hij geeft nog wat tips over Brooklyn zijn geboorteplek ! Altijd leuk om wat nieuws te horen !

Aangekomen bij het hotel zegt Bob ( de chauffeur ) oh dit hotel . Dat was vroeger een opvang voor daklozen 😳

Eh oké dan .... ik had hem net daarvoor verteld dat we Hotel nummer 1 verlaten omdat het er zo’n smerige bende was . Haha ! Oh maar zegt hij dat was in de jaren 80 hoor . Oké ... kan best wezen maar ik zeg hem toch even te wachten tot ik een kijkje in de receptie heb genomen 🧐 Maar godzijdank .... de eerste indruk is fantastisch ! We laden met een gerust gevoel alles uit 🙃

Bij de incheck blijkt dat onze kamer al klaar is en we er direct in kunnen .. yay !! Hoe fijn is dat !!  Als we de lift naar boven nemen merken de kids ook op dat deze niet zo piept en kraakt als die van t andere hotel  🤣

Aangekomen bij kamer 1612 .... het moment van de waarheid !

De deur gaat open ..... oké eerste indruk is goed als we naar binnen lopen ! De kids zijn helemaal door t dolle als ze het vierpersoons stapelbed zien !! Vet !!!!

Het ziet er allemaal fantastisch uit ! Echt hoe leuk !! En wat een verademing na hotel 1 ! We ruimen wat spullen op en dan gaan we op zoek naar ontbijt . Nou ja het is inmiddels bijna 12 uur dus laten we het een brunch noemen ;)

We gaan naar de tweede verdieping , er zijn 5 restaurants in het hotel . Het is een beetje een mix tussen hip en alternatief .

Aanrader voor wie New York gaat bezoeken !!

Na het ontbijt/brunch zoeken we een Uber , zo met 6 is dit echt perfect want in de “ gewone” yellow cab passen we niet .

Bestemming is Times Square .... hoogtepunt van het bezoek aan NY is voor onze kinderen namelijk ... De M & M store 😂 . We hebben wederom een gezellige chauffeur  gelukkig maar want zodra we zijn uitgestapt en richting Time Square lopen komen we erachter dat we een telefoon in de auto hebben laten liggen 😝

Voordeel van Uber , je weet bij wie je het ritje hebt gemaakt en je kan via de knop verloren object met hem in contact komen . 😅 gelukkig neemt hij snel op en geeft hij aan terug te komen naar de plek waar hij ons had afgezet !

Niet veel

Later is hij terug .... met onze telefoon Pffff ! Heel fijn dat we die terug hebben ! We gebruiken die namelijk als hotspot , er zit een Amerikaanse Sim kaart in zodat we gewoon kunnen bellen en internetten onderweg . Best handig :)

Times Square dus , ongelofelijk dat het niet uitmaakt op welk moment van de dag je er komt .... het is er altijd druk !

Patrick gaat nog even langs hotel 1 , ik ga vast naar de M&M store ! Over druk gesproken trouwens 😅 ! Alle 4 mogen ze een zakje m&m’s vullen . Bij Mids gaat het mis, verrassend 😝 Als je namelijk iets te lang aan de klepje trekt komt er voor 200 USD m&m’s in je zakje 🤪 Die geven we maar even terug ... poging 2 gaat wel goed 😀

Achterlijk hoeveel je hier betaald voor een klein zakje maar goed hey het gaat om de ervaring ..... want voor het bedrag wat we nu afrekenen hadden we bij de supermarkt 10 familiezakken kunnen kopen 🤣

Snel dit mierennest weer uit .... we lopen nog een rondje . En lopen dan richting 5th ave ! We komen langs de Levi store , daar willen Jothe en Dieck graag naar binnen .

Allebei een shirt rijker staan we even later weer buiten 😀

Wat heerlijk om hier weer te zijn , hou echt van deze stad ! Het lijkt wel gisteren dat we hier nog waren ... we hebben ondanks de vele bezoeken ,nog zoveel niet gezien van deze stad maar toch voelt het erg bekend allemaal !

5th Ave .... wat een mooie straat !

We gaan op zoek naar de Lego store ... de missie van Mids ! Een tas Lego later staan we weer buiten . Het geld van Opa en oma is goed besteed 😍

We lopen de avenue verder af en gaan de Abercrombie nog even binnen . Dieck en Jot zien van alles leuks ... we gaan daar morgen of dinsdag nog wel voor terug naar de South Seaport Abercrombie winkel . De kortingscoupon die ik heb werkt niet op 5th avenue .... en we blijven Zeeuwen hè 🤪🤣

We nemen een uber terug naar het hotel , de kids gaan Lego bouwen , Fortnite spelen ( Dieck is heel blij met de goede WiFi 😝) en ik loop nog een blokje om . Er is een Marshalls in de buurt en ik wil nog wat packing cubes ( die ideale dingen waar ik eerder over schreef ) bij kopen .

We hebben onze reservering van de Boathouse van gisteravond hebben we verzet naar vanavond , op naar Central Park dus ! We laten ons afzetten aan de rand en lopen naar het restaurant . De Boathouse is een van onze favoriete restaurants . De liggen is zo tof ! En het eten is ook erg lekker !

We zijn allemaal moe van het geslenter van vandaag en gaan na het eten ,rond 23 uur terug naar het hotel. Nog voor wij zelf in bed liggen slapen de kids al !

Tot morgen X

1. Sandra:
    30 juli 2018
    Zo heerlijk om jullie belevenissen te lezen en zo ook een beetje mee te genieten! Je schrijfstijl is echt heel leuk. Ik wacht met spanning op het vervolg...
  2. Opa & Oma:
    31 juli 2018
    Je verhaal was weer leuk om te lezen. Je heb weer van alles beleefd.Fijn dat de kids zo genieten .👍👍😘😘
  3. Bidi:
    31 juli 2018
    Shop till you drop komt hier weer eens uit hè, ha,ha.😄
  4. Suus:
    31 juli 2018
    Heerlijk om zio mee te kunnen genieten!!