Isla Cozumel

23 juli 2018 - Cozumel, Mexico

Isla Cozumel

Vandaag komen we aan bij onze eerste stop ... Isla Cozumel !

We hebben geen Port Adventure geboekt , besloten om zelf aan de wal te zien wat we gaan doen .

We zijn rond 10 uur aangemeerd , het is 20 jaar geleden denk ik dat we hier zijn geweest op een dagexcursie vanuit Playa del Carmen. Eigenlijk is de ferry overtocht me het meeste bijgebleven van die dag 😷🤮 Zal de details besparen maar denk dat 60 % van de boot ziek was .

Maar goed nu dus geen ferry nodig ... we stappen na een lekker ontbijt aan boord zo de pier op !

Hallo Mexico !

We worden aan alle kanten belaagd door verkopers en excursie verkopers . Die bedanken we vriendelijk voor de aangeboden service ... we hèbben een missie .. Starbucks ! Even lekkere koffie en ... WiFi ! Helaas verkopen ze geen mokken van de “ You Are Here” collectie dus die kunnen we niet uitbreiden vandaag .

Ik wil langs de Del Sol winkel , daar verkopen ze t-shirts met toffe prints die verkleuren in de zon ! De winkel blijkt verder dan ik had gedacht ... zo meteen maar met de taxi stoppen .

We hebben besloten om een taxi te nemen en een rondrit over het eiland te doen .

We vinden een chauffeur met een van waar we met 6 inpassen die En Airco .... en zelfs WiFi blijkt te hebben ... Perfect !

We spreken af wat we willen zien en hoeveel we daarvoor willen betalen .

We gaan een rondje door de oude stad maken en een bezoek brengen aan een origineel Tequila bedrijf . Daar krijgen we een uitleg over hoe tequila wordt gemaakt en welke soorten er zijn . Na afloop hebben we een proeverij 😋😋 We kiezen een smaak , amandel , waar we graag een fles van willen hebben ! Dat wordt nagenieten thuis .

Nu gaan we een stukje verder over het eiland , er is genoeg te zien . We gaan uiteindelijk naar een strand waar de kids kunnen snorkelen en in t water op een opblaas stormbaan kunnen spelen . Wij hèbben een plaatsje in  de schaduw met lekkere mexicaanse hapjes en koud bier ... perfect !

We rijden terug met de taxi naar de pier , het schip vertrekt over een uurtje weer en we willen aan boord gaan zwemmen .

Bij het uitstappen valt de tas met de tequila op de grond ... het geluid verraad het al ... de tequila stroomt uit de tas . Balen !! Niks aan te doen .... We maken er een groep Mexicaanse taxichauffeurs blij mee . Heeft er in ieder geval nog iemand lol van .

We gaan terug aan boord , we leveren de handdoeken weer in en krijgen een heerlijk koel verfrissend doekje uitgedeeld .

Er zijn al behoorlijk wat mensen terug aan boord , we gaan naar Deck 11 ! Ze draaien Toy Story bij het zwembad . Echt zo gaaf op een mega groot scherm kun je dan vanuit het water of een van de ligbedden film kijken . Eerst gaan we naar de Aqua Duck glijbaan ... 💦

En een ijsje halen bij Eye scream ... daar kun je zelf heerlijk een hoorntje softijs maken .

Het is erg heet vandaag , de schaduwplekken zijn bezet en na een half uur in t zwembad ben ik er wel klaar mee. De kids blijven nog zwemmen en ik ga naar de hut . Even een was draaien en douchen . Er is om 6 uur een musical waar we graag naar toe willen . Vandaag speelt Aladin dus we gaan eens kijken !

Er worden de hele dag door foto’s gemaakt ... tijdens het diner , bij de character figuren en je kan officiële studio foto’s laten maken . Al die foto’s kun je bekijken bij de photokiosk. We liepen er gisteren langs en we hebben onze foto’s tot nu toe eens bekeken . Sommige waren echt kansloos maar toch ook echt een paar hele leuke ! Ook van ons allemaal en die hebben we niet veel , ja de selfie sessies ... die met 6 soort van kansloos zijn want er is altijd wel iemand die zijn ogen dicht heeft of wat dan ook .

Nu worden die kids ook wel knettergek van mijn “ oh dit is een leuke plek voor een foto”  .... Stop even .... even lachen allemaal ... nee niet zo gemaakt lachen 😬 ... kijk normaal 🤡  ... sta recht etc etc 🤪 Maar ja ik vind het nu eenmaal leuk om veel foto’s te hebben !

Maar goed .... iedereen is rond 6 uur klaar en we gaan naar het theater . De show bleek pas om 6.15 te beginnen dus we zijn op tijd ! Het was absoluut de moeite waard ! Zo gaaf gedaan ... echt een professionele show ! Ontzettend gelachen om de Gini ... die had veel

Hedendaagse grapjes met hashtags en de Kardashians en meer bekende namen . Dat maakte dat de show niet alleen voor de kids maar voor ons echt super leuk was !

Na de show zijn Kiedt en Jothe verder gegaan met hun detective spel . Onwijs gaaf spel dat door het hele schip gaat ! Er zijn interactieve schilderijen en spiegels die ze moeten zoeken op de verschillende decks . Daar zijn ze wel even zoet mee want de afstanden zijn behoorlijk op dit schip.

We gaan via Guest service naar het restaurant . We gaan morgen naar Cayman Island en er is wat verwarring over de ontscheping . We moeten met tender bootjes naar de kant en dat gaat natuurlijk niet allemaal in 1 x . Nu was er in het theater uitleg over maar nu lijkt het alsof je alleen om 10.30 van boord mag als je een Disney excursie hebt geboekt . Als je op eigen gelegenheid gaat kun je pas om 12 uur  .  We hebben geen Port Adventure via Disney geboekt maar wel afgesproken met Charlene de zus van Daisy . Zij gaat ons Grand Cayman laten zien ... ben echt benieuwd !

Het blijkt first come first serve te zijn dus we gaan morgen op tijd naar het theater waar je moet verzamelen om een tender ticket te ontvangen .

We eten vanavond in The Enchanted Restaurant . Mids valt na 4 minuten aan tafel in slaap . We zijn allemaal moe aan het einde van de dag ... toch die zeelucht denk ik ;) Hij heeft biefstuk besteld en wil hier toch even voor aan tafel blijven . Zodra deze is gebracht en opgegeten ;)... gaan Jothe , Kiedt en Mids alvast naar de kamer .  Dieck gaat niet veel later en zo zitten we ineens romantisch met 2 aan tafel ;-) Het eten is wederom erg goed ! Onze ober Pete heeft eerder de kids al vermaakt met hersenbrekers met krijtje en komt nu met een koekje voor mij aanzetten . Ik vertrouwde het al niet maar pak toch het koekje op ... springt er een mega kakkerlak vanonder 😱  Je weet dat er zoiets komt maar toch schrik je er van ... 🤓

Na het eten lopen we langs de winkels , we kopen nog een pin voor op de lanyard van de kids . Hier aan boord is een hele ruilhandel , op sommige deuren van de hutten hangt ook een “ Take a pin , leave a pin”  bord met pinnen die je kan ruilen ! Wat je ook veel ziet is versierde deuren ... echt super leuk wat sommige mensen voor creaties maken op hun deur . Ga ik een volgende keer ook doen ;)  Denk overigens dat we zeker nog eens gaan cruisen , het is onwijs relaxt ! De kids vinden het fantastisch ... je ziet veel in korte tijd ... en ik ben niet zeeziek meer geworden ( klopt even op stukje hout ;) )

We drinken nog wat in een van de bars en lopen dan via de laundrette , we kregen een berichtje op de boordtelefoon dat de droger klaar was ;) , naar onze hut .

Daar liggen er 4 kids heerlijk te slapen ❤️

Morgen kunnen we uitslapen want we hoeven pas om 10.15 in het theater te zijn !

Ben benieuwd naar Grand Cayman morgen , we gaan met de boot varen naar de stingrays .

Hopelijk ook ergens even van wat goede WiFi gebruik maken om een aantal van de foto’s te uploaden .

Tot morgen ! X

1. Francien:
    24 juli 2018
    Wat een vakantie, ik geniet van je verhalen.
  2. Bidi:
    24 juli 2018
    Toch ook fijn zo'n romantisch diner voor twee op de valreep. Echt genieten wat jullie doen allemaal, top👍
  3. Tante Ria:
    24 juli 2018
    Wat een leuke reis maken jullie!!
  4. Opa & Oma:
    25 juli 2018
    Weer een dag met leuke ervaringen. Jullie beleven heel wat. Zo nu en dan moet je echt lachen om je verhaal. Je beschrijft het zo dat je het gewoon meemaakt . Tot morgen.😘😘