Dag 5 op naar Rhotia Valley

26 april 2017 - Karatu, Tanzania

Wat hebben we weer een fantastische dag gehad <3 !

Vanmorgen rond 7 uur wakker geworden , Patrick vroeg nog of ik dat kabaal had gehoord rond 4 uur ... niet dus . Als ik slaap ben ik k.o tot dat er een kind naast me staat.... op de een of andere manier merkt mijn onderbewustzijn toch iets op ofzo. Dus als ze s'nachts huilen wordt ik er niet wakker van maar zodra ze naast mijn bed kunnen komen staan word ik er wel wakker van ;-) Maar goed terug naar het kabaal van afgelopen nacht . Aan het ontbijt kwam Pat in gesprek met een Deen die hier maanden per jaar woont en goed swahili spreekt . Blijkt dat er afgelopen nacht een leeuw bij de lodge was , die heeft een prooi gemaakt vandaar het kabaal.

Hij vertelde ook dat er 3 nachten geleden een bewaker in slaap was gevallen en was aangevallen door een leeuw . Hij heeft het overleeft maar heeft een zware verwonding aan zijn gezicht overgehouden aan deze ontmoeting met de leeuw.

Na het ontbijt maken we een wandeling met een ranger naar het Manyara Lake , we gaan kijken naar de Flamingo's en de Peikanen . Onderweg vertelt de rangeren alles over wat we onderweg tegenkomen . Hij legt uit welke sporen van welk dier zijn en welke ontlasting bij de diersoorten horen. We hebben allemaal een loopstok meegekregen .... daar kun je ook leuk mee poep hockeyen ;-)

We zien ontelbaar veel Flamingo's en Pelikanen, ook nog een aantal andere vogels , En nog een prachtige schildpad , we kijken onze ogen uit!

Na de wandeling gaat Patrick met de kids naar het zwembad en ik pak de de tassen in zodat we na de lunch direct kunnen vertrekken.
Een half uurtje later vertrek ik ook naar het zwembad .... het uitzicht daar is zo gaaf !! Zwemmen met de Gnoe's en de zebra's die achter je lopen .... WOW !!

We krijgen een geweldige lunch geserveerd op het terras bij het zwembad .... wederom super lekker ! We kunnen hier wel aan wennen ;-)

We nemen na de lunch afscheid van de vriendelijke staf en stappen weer bij John in de auto . Op naar Rhotia Valley, onderweg stoppen we nog voor bananen . Ik had gelezen dat de kinderen in het weeshuis die graag lusten dus we kopen wat flinke trossen langs de weg. John koopt ze voor ons en wij worden intussen belaagd door verkopers. Ik vind eigenlijk iedereen zielig en zou van iedereen alles wel willen kopen maar helaas zo werkt het niet. Maar een paar kettingen,armbanden en een auto vol bananen verder laten we toch weer een paar blije snoeten achter als we weer verder rijden.

We stoppen nog bij een typische souvenir shop waar de kids wat mogen uitzoeken , Mids heeft een stoere jeep auto gekozen , Kiedt een nijlpaard van zeepsteen ,Dieck een houten cheetah en jot een tasje voor de pop. Iedereen (incl de verkoper ;-) ) blij !

We zouden nog bij een schooltje stoppen maar die is helaas gesloten. De meegebrachte spullen laat ik hier bij Rhotia achter dan komt het zeker op de juiste plek !

Na een mooie rit komen we aan in Rhotia , Dennie de manager van de lodge staat ons op te wachten zodat we achter hem aan kunnen rijden . Na een 15 minuten durende rit door een adembenemende natuur komen we aan bij de top van de valley ... de lodge!

Linksaf bovenaan rijd je naar het weeshuis en rechtsaf naar de lodge.
We krijgen een super warm onthaal van de eigenaren Joris en Marise en de manager Dennie. We drinken wat en krijgen wat uitleg over de lodge. Het is erg indrukwekkend wat Marise en Joris hier hebben gedaan . Gouden mensen ! Idealen hebben , ze nastreven en vervolgens tot een succes maken ... WOW ! Petje af!

We brengen onze tassen naar de tenten , helaas passen we niet met 6 in 1 tent.. maar hier zijn geen leeuwen dus de kids kunnen apart slapen . Onze tent is naast die van hun je moet alleen even omlopen om er te komen .... gaat goedkomen !
De tenten zijn onwijs tof , we hebben een eigen badkamer .. en het uitzicht op het  terras is echt super ! Wat gaaf dat we hier 2 nachten van mogen genieten !!!

De kids hadden de pool ook gespot dus die hebben een missie ..... bommetje maken !!
Mids heeft 3 rhodesian ridgebacks gevonden dus die is helemaal happy , de honden zijn gelukkig kids proof :) Mids vroeg gisteren of er ook zoiets bestaat als een honden telefoon .. hij mist zijn maatje Pip <3

Om 17.30 kunnen we met Joris mee voor een rondleiding door het weeshuis , dat vinden we uiteraard keileuk dus we gaan graag mee !
Wat een onzettend goed georganiseerd project is dit ..aan alles is gedacht en wordt er zo " self supporting " mogelijk geleefd. Ook proberen ze hier bio vriendelijk te werken en leven! We ontmoeten een aantal kinderen ... erg leuk om te zien hoe ze daar wonen. Super georganiseerd allemaal , onze bananen worden dankbaar in ontvangst genomen door de kok. Ze zullen straks worden uitgedeeld .

We mogen ook een kijkje nemen in  de bakkerij en op de boerderij , het ruikt super lekker in de bakkerij dus dat belooft goed voor het ontbijt .

Terug in de lodge gaan we wat drinken bij de open haard , de zon is weg dus het koelt flink af. Gek dat het niet eens zo heel ver is van maramboi maar het is stukken kouder.

Het diner is heerlijk en als dessert komt de keuken staf al zingen en dansend een enorme taart brengen .... had patrick geregeld voor ons 12, 5 jubileum . Echt keilief!!!
We delen de taart met de overige gasten en staf vragen of de rest naar  het weeshuis kan .

We duiken allemaal ons bed in ... morgen om 6 uur ontbijt en dan op naar de krater !!!

Tot morgen , Kosho

1. Lisette:
    26 april 2017
    Gelukkig kan mids even met de honden daar knuffelen, zo lief dat hij pip mist. Morgen word vast een top dag. Ben erg benieuwd. Geniet ervan.
  2. Marloes:
    26 april 2017
    Echt... Elke keer weer een feestje om te lezen... zooo leuk! En super dat jullie ook bij het weeshuis zijn geweest!!!
    Geniet lieverds! Dikke x
  3. Ingrid:
    26 april 2017
    Zo geweldig om jullie te volgen. Kijk al weer uit naar jullie belevenissen van morgen :)
  4. Tante Ria:
    27 april 2017
    Vandaag Koningsdag, maar voor jullie is het iedere dag geweldig. Wat leuk jullie op deze manier te volgen. Heel bijzonder!!!!
  5. Maike:
    27 april 2017
    wauw! super tof weer om te lezen! leuk dat jullie een aantal scoobys hebben gezien :)! geniet en ik kijk uit naar het volgende verhaal! x maike
  6. Opa & Oma:
    27 april 2017
    Weer een leuke dag geweest zo te lezen . Wat een geweldige beleving voor de kids. Echt super leuk jullie zo te volgen. Veel plezier en nog een paar goede dagen in Tanzania. Mids ,Opa zorgt heel goed voor PiP,poot van PiP.
  7. Bidi:
    27 april 2017
    Super spannend verhaal over die leeuwen. Hebben jullie nog helemaal geen enge insecten gezien, grote spinnen of zo?