Boattrip .... Roadtrip .... en de muis !

18 juli 2018 - Orlando (Florida), Verenigde Staten

We hebben een  geweldige start gehad  van onze zomervakantie in het mooie Griekenland . Samen met de K5 waar we onwijs genoten hebben van zon, zee ,strand en elkaars gezelschap ! De dagen zijn omgevlogen. Maar gelukkig is de laatste stop van onze reis Pittsburgh !!

Maar eerst .... op naar Disneyworld ! Onze eerste stop van deze fantastische droomreis ! De taxi haalt ons om 9.30 op .... we zijn rond 11.15 op de luchthaven .

Het inchecken gaat soepel .... dan door de douane ook dat is goed verlopen ! Fijn als dat allemaal vlot gaat ! Eerst even wat eten en dan naar de gate !  Eenmaal aan boord duurt het helaas wat langer voor we kunnen vertrekken, er is iets mis met de zuurstof voorziening . Best prettig als die werkt dus daar wachten we graag even op ;-) na een uurtje vertraging gaan we dan echt op weg ! De crew is erg vriendelijk , de lijst films is oneindig !! En voor we het weten is er 10 uur voorbij en gaan we landen !

Eenmaal aan de grond blijkt dat er iets niet in orde is met customs en moeten we even 15 minuten wachten verteld de Purser . Nou die 15 worden er 30 en uiteindelijk moeten we bijna een uur wachten voor we van boord kunnen . We hadden verwacht  dat we dan toch wel over een gestreken rode loper zo door customs zouden kunnen lopen . Niks is minder waar ... een rij waar de Baron bij de Efteling op een drukke zomerdag bij verbleekt .... ugh ! Dat went nooit .... maar goed niks aan te doen dan gewoon de rij te volgen . Na 1,5 uur zijn we aan de beurt... de vrolijke customs medewerker voorziet ons van de benodigde stempel en ... we are in !

Voordeel van het lange wachten is dat de koffers al voor ons klaar staan .... op naar Alamo voor het ophalen van de auto ! Monorail en verschillende roltrappen naar boven en beneden later komen we aan bij de hal waar de autoverhuurbedrijven zich bevinden . Een keer raden waar de langste rij staat .... yep ! Alamo ... ! Na inmiddels zo'n 17 uur onderweg te zijn , zijn we er allemaal een beetje klaar mee ... we willen naar het hotel ! Maar goed om daar te komen zullen we toch ff die rij in moeten .
Ook hier gaat de tijd toch snel en na een half uurtje staan we met de autosleutels buiten , we kiezen wederom voor een grand caravan . Heerlijke ruime auto waar we met 6 en onze bagage makkelijk inpassen !

Na een korte rit komen we aan bij het hotel , de check in gaat snel en nog even snel naar de Publix voor wat boodschappen . Het is inmiddels al 23.00 uur geweest en iedereen is klaar voor bed . Maar toch nog ff snel langs de Target want ik ben mijn sneakers vergeten en mijn nieuwe schoenen zijn overduidelijk niet geschikt voor een dag ( of twee ) Disney . Ik denk dat het een nieuw record was voor mij .... in en out "De 100 USD store " in 10 minuten met echt alleen een paar sneakers .... oh oké en wat sokken . Maar normaal loop ik daar echt uren en kom ik met een volle kar naar buiten haha . Leek me nu niet zo verstandig met 5 mensen in de auto die al dan niet slapend op mij zaten ( of lagen ;-) ) te wachten . Target komt nog wel deze reis ..... !

Terug bij het Resort vinden we snel onze kamer , heerlijk ruim met 3 slaapkamers ... hier houden we het prima vol de komende dagen ! Nu snel slapen want morgenochtend hebben we vroeg afgesproken met onze tourguide Carlos.