Animal Kingdom

20 juli 2018 - Orlando (Florida), Verenigde Staten

De wekker gaat vroeg .... vandaag staat Animal Kingdom op ons programma !
Het favoriete park van Patrick en mij , de combinatie van de dieren en de toffe  attracties ... geweldig !

Maar vroeg dus .... want een fast pass bemachtigen voor de nieuwste attractie Avatar Flight Of Passage  is kansloos als je niet in een disney hotel verblijft en zelfs dan is het erg lastig hebben we begrepen. Maar dankzij een tip van Carlos weten we dat als je ruim voor openingstijd van het park aanwezig bent ze vaak mensen al eerder het park in laten gaan omdat deze attractie zo populair is . En daarom zitten we dus om 7.50 in de auto ...je moet er wat voor over hebben he ;-)

Aangekomen bij het park zien we dat meer mensen dit idee hadden .... we sluiten aan in de rij . Er wordt omgeroepen dat het park om 9 uur opengaat , het is dan inmiddels 8.15 als toch ineens het park wordt opengedaan. De magic band van Kiedt en Jothe die werkten niet dus we moeten even wachten tot deze zijn gereset en dan kunnen wij ook het park in !  Wat een mensenmassa , sommige mensen zetten het op een rennen .... het is hilarisch om te zien hoe fanatiek sommige op hun doel afgaan . Allemaal richting Avatar Flight Of Passage  ! We gaan van een rij om naar binnen te mogen naar een rij om in de rij te mogen bij Avatar en dan uiteindelijk in de " echte rij" bij de attractie te gaan . Ik moet eerijk zeggen dat ik van te voren dacht dat het geen attractie zou zijn die ik geweldig zou vinden dus als we geen fast pass zouden kunnen bemachtigen om deze ride te maken vond ik niet zo erg. De verhalen van wachtrijen van 2 a 3 uur vond ik onbegrijpelijk . Maar  ... wat een briljante attractie !! Echt zo ontzettend gaaf en knap gemaakt .... wow !!! We wilden eigenlijk allemaal nog een keer ....maar helaas .... die wachtrijen waren echt idioot lang .
Dus doen we het met de ervaring van die ene keer ..... echt WOW !!!!
Erg indrukwekkend hoe ze dit gemaakt hebben.
Mids zat naast mij en die vond het erg spannend maar toch ook wel super vet zei hij na afloop ;-)

Animal Kingdom is een geweldig park ,we hebben een super dag gehad ! Hebben bijna alle ritjes kunnen doen die we graag wilden. Doordat er onweer was zijn er wat attracties tijdelijk uitgevallen waardoor we ze niet hebben kunnen doen helaas.
Maar we zijn een keer of 5 in de Mount Everest geweest .... die blijft leuk , en Tough to be a bug ...zo grappig gedaan !

We hebben de dieren van dichtbij bekeken tijdens de Kilimanjaro safari dat was a bumpy ride maar echt tof om zo dichtbij te kunnen komen ! En een mooie afsluiter van ons bezoek aan Animal Kingdom !

Samen met Jothe ga ik nog op pad om wat te shoppen ..... tja we zijn er nu toch ;-)
De jongens gaan allemaal terug naar het hotel , het plan was om te gaan zwemmen maar Kiedt was niet helemaal fit dus dat plan is gewijzigd in Netflix  & chill .

Later op de avond knapte Kiedt toch op dus hebben Jothe en ik hem opgehaald om nog even naar Disney Springs te gaan . Daar waren we nog niet geweest en wilden we toch graag nog even een kijkje nemen . Om 12 uur gaat het meeste daar dicht dus zijn we terug naar de auto gegaan . We hebben wederom een TOP dag gehad !
Morgen vertrekken we naar Port Canaveral ..... De Disney Cruise ligt daar klaar voor vertrek !

Tot morgen!

1. Bregje:
    21 juli 2018
    Wow Mireille, wat gaaf!!! Ook nog zo veel moois voor de boeg! Geniet ervan samen met volle teugen!!! Kus!
  2. Marianne en rinus.:
    21 juli 2018
    Geweldig allemaal , dat zal inderdaad wel genieten zijn geweest! Veel plezier en fijn vervolg van de reis.
  3. Sandra:
    22 juli 2018
    Al lezend geniet ik mee!! Super wat een reis!
  4. Bidi:
    22 juli 2018
    Nou gelukkig ben je gezegend met een geduldig karakter😜Menig mens had het voor gezien gehouden, maar top dat jullie dat allemaal gedaan en gezien hebben👍
  5. Opa & Oma:
    22 juli 2018
    Zo te lezen weer een super dag. Leuk dat wij op deze manier mee kunnen genieten. Top hoor, geniet ze.😘😘